Marketing w kryzysie – jak nie dać o sobie zapomnieć

Materiał informacyjny
Pandemia koronawirusa przyspieszyła zmianę zachowań konsumenckich i wymusiła digitalizację handlu. Przedsiębiorstwa podejmują decyzje przeniesienia biznesu z offline do online. Obecna sytuacja to dla wielu firm czas na przyjrzenie się wszystkim czynnikom wpływającym na sprzedaż i działanie firmy. Przestawienie funkcjonowania całego biznesu na aktywność online wymaga ponownego przeanalizowania dotychczasowego modelu biznesowego i opracowania nowej strategii działania, w tym przygotowania procesów wewnątrz firmy.

Jest mnóstwo czynników, które mają wpływ na prowadzenie biznesu online. Działania marketingowe są tym elementem, który może stać się bronią w walce o klienta. Warto pamiętać, że marketing w czasach rozwoju gospodarczego jest czymś oczywistym, ale marketing w trudnym okresie może być sposobem na wyjście z recesji. Natomiast zaprzestanie działań reklamowych może prowadzić do zaniku świadomości marki wśród konsumentów oraz do utraty sprzedaży i ustąpienia miejsca aktywniej działającej konkurencji. Dlatego należy przyjrzeć się wszystkim działaniom prowadzonym w sieci i przeanalizować ich znaczenie dla kondycji firmy.

Najważniejszym celem funkcjonowania firmy jest oczywiście generowanie sprzedaży. Przedsiębiorcy powinni zadbać o to, aby ze swoimi produktami docierać do szerokiej grupy odbiorców. Aby jako marka pojawiać się w wynikach wyszukiwania czy w różnych kanałach social mediów, warto skorzystać z doświadczenia tych, którzy od lat prowadzą skuteczne działania online’owe. Zaufany partner, jakim jest agencja marketingowa, pomoże firmie szybciej i efektywniej generować przychody.

Jednym z podstawowych działań jest optymalizowanie strony internetowej lub sklepu w taki sposób, by pokazywały się na wysokich pozycjach w Google, w momencie gdy klient będzie szukał tego, co firma oferuje. Oczywiście jest wiele czynników, które wypływają na pozycję firmy w wynikach wyszukiwania. Aby mieć pewność, że wszystkie są ustawione prawidłowo, warto powierzyć ich sprawdzenie specjalistom. Audyt SEO pomoże znaleźć i wyeliminować błędy techniczne, które wpływają na widoczność witryny. Ponadto eksperci dobiorą narzędzia, które pomogą w osiągnieciu wysokich pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Dla organicznej pozycji witryny w Google znaczenie ma zarówno to, co marka komunikuje o sobie w innych miejscach w sieci, jak i to, co inni o niej mówią. Dlatego nie mniej ważne są skuteczne działania content marketingowe. Doświadczona agencja marketingowa taka jak Result Media pomoże stworzyć wartościowe i wciągające treści związane z daną marką oraz wesprze działania firmy w różnych kanałach social mediów.

Firma powinna też zadbać o skuteczną komunikację ze swoimi dotychczasowymi i nowymi klientami. To może być blog firmowy, fanpage, newsletter czy kampanie mailingowe. Eksperci od performance marketingu pomogą dostosować kanały komunikacji do bieżącej sytuacji i stworzą spójną strategię marketingową, która przyniesie oczekiwany cel biznesowy. Budowanie silnych i trwałych relacji z klientami w trudnych czasach to kapitał zaufania, który przełoży się na przywiązanie konsumentów po kryzysie. Warto przy tym skorzystać z doświadczenia specjalistów z Result Media, którzy efektywnie dobiorą kanały dotarcia zarówno pod względem kosztu, jak i zaproponowanej strategii komunikacji, aby budować siłę marki oraz zdobywać udziały w rynku.

Warto zwrócić uwagę na najnowszą akcję agencji Result Media, która chcąc pomóc przedsiębiorcom w procesie digitalizacji i optymalizacji prowadzonych działań online, oferuje bezpłatny audyt kampanii, sprawdzanie poprawności procesów i ustawień oraz gromadzenia danych niezbędnych do podjęcia dobrych decyzji biznesowych. To wyjątkowa możliwość, aby skorzystać z wiedzy i doświadczenia certyfikowanej agencji Google Partner Premier i Facebook Parter, co przyczyni się do efektywniejszego funkcjonowania firmy w sieci.

Z badań Harvard Business Review wynika, że „9% firm wychodzi z recesji w kondycji lepszej niż kiedykolwiek wcześniej, a wszystko za sprawą inwestycji na dość dużą skalę w przyszłość, ponosząc wydatki na marketing, prace badawczo-rozwojowe i na nowe aktywa. Reklamodawcy, którzy utrzymali lub zwiększyli wydatki na reklamę, zwiększyli sprzedaż i udział w rynku podczas recesji i później”. Dlatego warto pamiętać, że w tym wyjątkowym czasie konsumenci oczekują od marek obecności, komunikacji i odpowiadania na ich potrzeby. Dobrze prowadzone działania marketingowe pozwolą skutecznie dotrzeć do szerszej grupy odbiorców i zostać w ich pamięci na dłużej.

Artykuł przygotowany we współpracy z Result Media ( resultmedia.pl)

Dodaj ogłoszenie