Marketing w kryzysie – jak nie dać o sobie zapomnieć

Materiał informacyjny
Pandemia koronawirusa przyspieszyła zmianę zachowań konsumenckich i wymusiła digitalizację handlu. Przedsiębiorstwa podejmują decyzje przeniesienia biznesu z offline do online. Obecna sytuacja to dla wielu firm czas na przyjrzenie się wszystkim czynnikom wpływającym na sprzedaż i działanie firmy. Przestawienie funkcjonowania całego biznesu na aktywność online wymaga ponownego przeanalizowania dotychczasowego modelu biznesowego i opracowania nowej strategii działania, w tym przygotowania procesów wewnątrz firmy.

Jest mnóstwo czynników, które mają wpływ na prowadzenie biznesu online. Działania marketingowe są tym elementem, który może stać się bronią w walce o klienta. Warto pamiętać, że marketing w czasach rozwoju gospodarczego jest czymś oczywistym, ale marketing w trudnym okresie może być sposobem na wyjście z recesji. Natomiast zaprzestanie działań reklamowych może prowadzić do zaniku świadomości marki wśród konsumentów oraz do utraty sprzedaży i ustąpienia miejsca aktywniej działającej konkurencji. Dlatego należy przyjrzeć się wszystkim działaniom prowadzonym w sieci i przeanalizować ich znaczenie dla kondycji firmy.

Najważniejszym celem funkcjonowania firmy jest oczywiście generowanie sprzedaży. Przedsiębiorcy powinni zadbać o to, aby ze swoimi produktami docierać do szerokiej grupy odbiorców. Aby jako marka pojawiać się w wynikach wyszukiwania czy w różnych kanałach social mediów, warto skorzystać z doświadczenia tych, którzy od lat prowadzą skuteczne działania online’owe. Zaufany partner, jakim jest agencja marketingowa, pomoże firmie szybciej i efektywniej generować przychody.

Jednym z podstawowych działań jest optymalizowanie strony internetowej lub sklepu w taki sposób, by pokazywały się na wysokich pozycjach w Google, w momencie gdy klient będzie szukał tego, co firma oferuje. Oczywiście jest wiele czynników, które wypływają na pozycję firmy w wynikach wyszukiwania. Aby mieć pewność, że wszystkie są ustawione prawidłowo, warto powierzyć ich sprawdzenie specjalistom. Audyt SEO pomoże znaleźć i wyeliminować błędy techniczne, które wpływają na widoczność witryny. Ponadto eksperci dobiorą narzędzia, które pomogą w osiągnieciu wysokich pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Dla organicznej pozycji witryny w Google znaczenie ma zarówno to, co marka komunikuje o sobie w innych miejscach w sieci, jak i to, co inni o niej mówią. Dlatego nie mniej ważne są skuteczne działania content marketingowe. Doświadczona agencja marketingowa taka jak Result Media pomoże stworzyć wartościowe i wciągające treści związane z daną marką oraz wesprze działania firmy w różnych kanałach social mediów.

Firma powinna też zadbać o skuteczną komunikację ze swoimi dotychczasowymi i nowymi klientami. To może być blog firmowy, fanpage, newsletter czy kampanie mailingowe. Eksperci od performance marketingu pomogą dostosować kanały komunikacji do bieżącej sytuacji i stworzą spójną strategię marketingową, która przyniesie oczekiwany cel biznesowy. Budowanie silnych i trwałych relacji z klientami w trudnych czasach to kapitał zaufania, który przełoży się na przywiązanie konsumentów po kryzysie. Warto przy tym skorzystać z doświadczenia specjalistów z Result Media, którzy efektywnie dobiorą kanały dotarcia zarówno pod względem kosztu, jak i zaproponowanej strategii komunikacji, aby budować siłę marki oraz zdobywać udziały w rynku.

Warto zwrócić uwagę na najnowszą akcję agencji Result Media, która chcąc pomóc przedsiębiorcom w procesie digitalizacji i optymalizacji prowadzonych działań online, oferuje bezpłatny audyt kampanii, sprawdzanie poprawności procesów i ustawień oraz gromadzenia danych niezbędnych do podjęcia dobrych decyzji biznesowych. To wyjątkowa możliwość, aby skorzystać z wiedzy i doświadczenia certyfikowanej agencji Google Partner Premier i Facebook Parter, co przyczyni się do efektywniejszego funkcjonowania firmy w sieci.

Z badań Harvard Business Review wynika, że „9% firm wychodzi z recesji w kondycji lepszej niż kiedykolwiek wcześniej, a wszystko za sprawą inwestycji na dość dużą skalę w przyszłość, ponosząc wydatki na marketing, prace badawczo-rozwojowe i na nowe aktywa. Reklamodawcy, którzy utrzymali lub zwiększyli wydatki na reklamę, zwiększyli sprzedaż i udział w rynku podczas recesji i później”. Dlatego warto pamiętać, że w tym wyjątkowym czasie konsumenci oczekują od marek obecności, komunikacji i odpowiadania na ich potrzeby. Dobrze prowadzone działania marketingowe pozwolą skutecznie dotrzeć do szerszej grupy odbiorców i zostać w ich pamięci na dłużej.

Artykuł przygotowany we współpracy z Result Media ( resultmedia.pl)

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3