Manifestacja pod stocznią w Szczecinie. Stoczniowcy winią sąd za opieszałość

JAJZaktualizowano 
18 września 2009.
18 września 2009. Fot. Archiwum
Manifestacja pod stocznią w Szczecinie. Następnie przemarsz ulicami Szczecina pod budynek sądu i siedzibę wojewody zachodniopomorskiego. Szczecińskie Stowarzyszenie Obrony Stoczni i Przemysłu Okrętowego protestuje przeciwko opieszałości sądu.

Chodzi o wniosek byłego prezesa Stoczni Holding SA Krzysztofa Piotrowskiego w sprawie przejęcia majątku postoczniowego. Zdaniem stowarzyszenia rozpatrzenie wniosku trwa już zbyt długo. Działacze twierdzą, że majątek upadłego stoczni powinien trafić w ręce Piotrowskiego.

Prezes stowarzyszenia Leszek Wydrzyński twierdzi, że tylko stoczniowcy mogą uratować zakład. Stowarzyszenie chce odtworzenia w Stoczni Szczecińskiej Porta Holding.

- Jak pamiętamy, Piotrowski kiedyś podejmował się ryzykownych działań w swojej zawodowej karierze i doprowadził stocznię do 1 miejsca w Europie i 5 miejsca na świecie - mówi Wydrzyński Radiu Szczecin.

Manifestacja rozpocznie się o 10.30 pod główną bramą Stoczni Szczecińskiej.

Czytaj e-wydanie »

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 17

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

O
Ojciec Dyrektor.

Stocznia nie produkowała tylko bazowała na odprawach z budżetu . Związki za mało działały w Warszawie . Teraz za miskę ryżu będą pracować .

S
SpOkO zIoM

Stoczniowcą i sędziowi z sądu n-a-s-r-a-ć do ryja. Za naszą kasę to se dziady mogą poopciągać nawzajem.

k
konkretny
W dniu 30.06.2010 o 11:51, ? napisał:

Mózg cie boli czy za ciepło jest ?1.Najlepsza w europie i pierwsza na swiecie ,chyba pod względem ilości związkowców . 2.Te określone kregi to nieudolne zarządzanie i za dużo związków zawodowych które zamiast o interes stoczni martwiły się o swój własny. 3.Jesli Szczecin jest trzecim co do wielkości miastem polski to może także leży nad morzem. 4.Nie polityków a związkowców .5.Kto się obłowił na tym że zlikwidowali stocznie , podaj chociaz jeden przykład ?



Po pierwsze: czy Ty jesteś oby naprawdę szczecinianinem? Jeśli tak to gratuluję dobrego samopoczucia i ignoranctwa wynikającego z nieuctwa. Jeśli nie wiesz nic o swoim mieście to zajrzyj choćby do Wikipedii - Szczecin jest TRZECIM pod względem wielkości miastem w Polsce i nie leży nad morzem.

Po drugie: faktycznie na świecie była na 4 miejscu a nie na 1. Pierwsza była w Europie. Uczyli się o Jej sukcesach nawet studenci w Stanach Zjednoczonych.

Po trzecie: Polski kapitalizm nadal budowany jest tak jak na początku lat 90-tych czyli na plajcie majątku narodowego. Zniszczyć i wykupić za grosze to co najcenniejsze. A skorzystały najbardziej niemieckie stocznie, które straciły konkurencję przy jednoczesnym pompowaniu w nie pieniędzy.

Radzę się nieco poduczyć a zwłaszcza o swoim /rodzinnym?/ mieście, bo wstyd przynosisz sam sobie swoim nieuctwem.
r
realny

Dla mnie to jest dziwne strajkuje Ci ktorzy sami rozlozyli stocznie na lopatki. Malo im jeszcze zwiazkow zawodowych? Niech zaloza jeszcze z 10 i pala tone opon zrzucajac wine na wszystkich, a nie obarczajac nia siebie. Stocznia rozpadala sie kilka razy i zawsze dostawali nie male odprawy ale tak jak juz ktos tutaj pisal, wydali na samochody, chlanie itp, przyczym te pieniadze mogli przeznaczyc na otworzenie wlasnej dzialalnosci . Czy te zwiazki zawodowe dbaly o zaklad czy tylko o wlasne interesy (paczki na swiete, dofinansowania na kolonie dla dzieci i tysiace innych swiadczen socjalnych). A co jest najlepsze zgodnie z polska mentalnoscia (zaj..ie wiertarke, lopate, spawarke itp. itd. bo malo placa i mi sie przeciez nalezy - jeb..my kapitalizm). Nie zaluje ze rozpadl sie ten pseudointeres przynajmniej nie bede musial doplacac do "baranow" z wlasnych podatkow. Dlaczego nikt nie chcial tego kupic? Bo kazdy bal sie wlasnie tych zwiazkow zawodowych - jedyne wyjscie to przejecie przez nowego wlasciciela, zwolnienie wszystkich pracownikow, przyjecie ich na nowych warunkach pracy, a awanturnikow poprostu nie zatrudniac. To jest moje zdanie mozecie sie z nami nie zgadzac.

n
nie stoczniowiec
W dniu 30.06.2010 o 10:25, stoczniowiec napisał:

Przypominam to odejście było przymusowe dobrowolne, a te gigantyczne odprawy to rozumiem jakby to było milion, więc nie mówmy o gigantycznych. Nie obrażaj ludzi, że chlali przez rok osobiście przez ten rok nic nie piłam bo w ogóle nie piję. Nie kupiłam samochodu, a po prostu tęsknię za zakładem pracy dla którego poświęciłam się od młodych lat. Tylko stoczniowcy wiedzą, że to była ciężka praca.



Cóż jeżeli dla ciebie te kilkadziesiąt tysięcy to jest niedużo (słyszałem że dostawali stoczniowcy od 20 tyś zł i dodatkowo kursy za które im płacono jeszcze pensję) z chęcią wziąłbym za ciebie i oddałbym to co dostałem jak w firmach w których pracowałem i też przymusowo odchodziłem a nie dobrowolnie wraz z kolegami jedyną rzeczą jaką wtedy dostawałem to było świadectwo pracy, a w urzędzie pracy o żadnym kursie nie było mowy dla mnie a dla Stoczniowców w tym samym czasie były różne kursy. Powiedz mi więc w czym lepsi byliście wy ze Stoczni od takich jak i jak śmiecie jeszcze się o coś dopominać. A co do ciężkiej pracy jest wiele zawodów gdzie też jest ciężko więc nie wyskakuj z takimi głodnymi slagonami.
G
Gość

Obłożenie ZUS i US do tego silna złotówka rozłoży i rozkłada większość zakładów w Polsce dlatego PZM zamówił statki w Chinach ale to temat na następne wybory?

:)
W dniu 30.06.2010 o 10:25, stoczniowiec napisał:

Przypominam to odejście było przymusowe dobrowolne, a te gigantyczne odprawy to rozumiem jakby to było milion, więc nie mówmy o gigantycznych. Nie obrażaj ludzi, że chlali przez rok osobiście przez ten rok nic nie piłam bo w ogóle nie piję. Nie kupiłam samochodu, a po prostu tęsknię za zakładem pracy dla którego poświęciłam się od młodych lat. Tylko stoczniowcy wiedzą, że to była ciężka praca.


Była ale się skończyła , trzeba iść do przodu a nie wspominać co to kiedys było , niestety taka prawda i trzeba się z tym pogodzić , palenie opon nic nie da .
?
W dniu 30.06.2010 o 09:57, konkretny napisał:

Skoro nasza stocznia była najlepsza w Europie i pierwsza na świecie to chyba właśnie m.in. dzięki tym pogardzanym przez Ciebie robolom - to po pierwsze. Dzięki temu zainteresowały się tym zakładem a raczej jego majątkiem /na nasze nieszczęście/ pewne określone kręgi i w ciągu kilku lat doprowadziły do rozgrabienia majątku i upadku zakładu - to po drugie. Po trzecie - wątpię aby zwykły robol miał taka siłę "przebicia" aby przeprowadzić taką operację wycięcia przemysłu stoczniowego z trzeciego pod względem wielkości miasta Polski. Po czwarte - aby zabrać głos w tej sprawie to trzeba zacząć samodzielnie myśleć a nie obrażać wszystkich ludzi, którzy tam pracowali. Wielu z nich zostawiło tam dużo zdrowia, pracowali sumiennie i uczciwie a zostali oszukani przez polityków w białych kołnierzykach i niezbyt czystych rękach. Zniszczyć polski przemysł i na nim się obłowić to ich dewiza a ubocznym skutkiem jest uplastycznienie mózgów przez usłużne media bezmyślnym polakom, którzy piszą takie bzdury jak TY.



Mózg cie boli czy za ciepło jest ?
1.Najlepsza w europie i pierwsza na swiecie ,chyba pod względem ilości związkowców .
2.Te określone kregi to nieudolne zarządzanie i za dużo związków zawodowych które zamiast o interes stoczni martwiły się o swój własny.
3.Jesli Szczecin jest trzecim co do wielkości miastem polski to może także leży nad morzem.
4.Nie polityków a związkowców .
5.Kto się obłowił na tym że zlikwidowali stocznie , podaj chociaz jeden przykład ?
s
sped
W dniu 30.06.2010 o 09:57, konkretny napisał:

Skoro nasza stocznia była najlepsza w Europie i pierwsza na świecie to chyba właśnie m.in. dzięki tym pogardzanym przez Ciebie robolom - to po pierwsze. Dzięki temu zainteresowały się tym zakładem a raczej jego majątkiem /na nasze nieszczęście/ pewne określone kręgi i w ciągu kilku lat doprowadziły do rozgrabienia majątku i upadku zakładu - to po drugie. Po trzecie - wątpię aby zwykły robol miał taka siłę "przebicia" aby przeprowadzić taką operację wycięcia przemysłu stoczniowego z trzeciego pod względem wielkości miasta Polski. Po czwarte - aby zabrać głos w tej sprawie to trzeba zacząć samodzielnie myśleć a nie obrażać wszystkich ludzi, którzy tam pracowali. Wielu z nich zostawiło tam dużo zdrowia, pracowali sumiennie i uczciwie a zostali oszukani przez polityków w białych kołnierzykach i niezbyt czystych rękach. Zniszczyć polski przemysł i na nim się obłowić to ich dewiza a ubocznym skutkiem jest uplastycznienie mózgów przez usłużne media bezmyślnym polakom, którzy piszą takie bzdury jak TY.



Bzdura bzdura i jeszcze raz bzdura , akurat tak sie składa że wykonywałem różne usługi dla stoczni i to co piszesz jest totalna bzdurą . Ha ha ha najlepsza w europie na 30to letnich spawarkach .
Zakład który juz raz był dofinansowany grubą kasą powinien wyciągnąć z tego wnioski i zmienić swój charakter działania , a tu co dostali dofinansowanie minęły 2 lata i kasa przepuszczona i co dalej trzeba dawać aby znów była najlepsza w europie.
Bzdura.
J
Jan

Te zbójeckie wyczyny związkowców i innych darmozjadów są skandaliczne! Czas z tym skończyć.

~zibi~

Chcialbym zapytac czy zostal lub zostanie ukarany ktos za palenie opon czyli za zatruwanie srodowiska oraz zniszczenie asfaltu.Dosc tej samowoli .

g
gregorcbszczecin
W dniu 30.06.2010 o 10:29, JCH napisał:

dostali gigantyczne odprawy za odejście dobrowolne, kasę wydali na samochody lub chlanie przez rok, skończyła się, to zaczynają strajkować i niby chcą żeby im stocznie do życia znowu powołać ? gnijącego kolosa który upadł dzięki związkom zawodowym oraz złodziejstwu i lenistwie zwykłych roboli...


Popieram Cię kolego i dodam...a co robiliście jak padały inne zakłady w Szczecinie np. PPDiUR"Gryf".Odpowiem....nic bo mieliście pracę za dużą kasę.
Dobrzy stoczniowcy odeszli jak był czas a zostali tylko nieudacznicy co myśleli "jakoś to będzie".
Odprawy (gigantyczne) się skończyły to zaczęliście pajacować. Do roboty nygusy!!
s
stoczniowiec
W dniu 30.06.2010 o 09:29, JCH napisał:

dostali gigantyczne odprawy za odejście dobrowolne, kasę wydali na samochody lub chlanie przez rok, skończyła się, to zaczynają strajkować i niby chcą żeby im stocznie do życia znowu powołać ? gnijącego kolosa który upadł dzięki związkom zawodowym oraz złodziejstwu i lenistwie zwykłych roboli...



Przypominam to odejście było przymusowe dobrowolne, a te gigantyczne odprawy to rozumiem jakby to było milion, więc nie mówmy o gigantycznych. Nie obrażaj ludzi, że chlali przez rok osobiście przez ten rok nic nie piłam bo w ogóle nie piję. Nie kupiłam samochodu, a po prostu tęsknię za zakładem pracy dla którego poświęciłam się od młodych lat. Tylko stoczniowcy wiedzą, że to była ciężka praca.
k
konkretny
W dniu 30.06.2010 o 09:29, JCH napisał:

dostali gigantyczne odprawy za odejście dobrowolne, kasę wydali na samochody lub chlanie przez rok, skończyła się, to zaczynają strajkować i niby chcą żeby im stocznie do życia znowu powołać ? gnijącego kolosa który upadł dzięki związkom zawodowym oraz złodziejstwu i lenistwie zwykłych roboli...



Skoro nasza stocznia była najlepsza w Europie i pierwsza na świecie to chyba właśnie m.in. dzięki tym pogardzanym przez Ciebie robolom - to po pierwsze. Dzięki temu zainteresowały się tym zakładem a raczej jego majątkiem /na nasze nieszczęście/ pewne określone kręgi i w ciągu kilku lat doprowadziły do rozgrabienia majątku i upadku zakładu - to po drugie. Po trzecie - wątpię aby zwykły robol miał taka siłę "przebicia" aby przeprowadzić taką operację wycięcia przemysłu stoczniowego z trzeciego pod względem wielkości miasta Polski. Po czwarte - aby zabrać głos w tej sprawie to trzeba zacząć samodzielnie myśleć a nie obrażać wszystkich ludzi, którzy tam pracowali. Wielu z nich zostawiło tam dużo zdrowia, pracowali sumiennie i uczciwie a zostali oszukani przez polityków w białych kołnierzykach i niezbyt czystych rękach. Zniszczyć polski przemysł i na nim się obłowić to ich dewiza a ubocznym skutkiem jest uplastycznienie mózgów przez usłużne media bezmyślnym polakom, którzy piszą takie bzdury jak TY.
J
JCH

dostali gigantyczne odprawy za odejście dobrowolne, kasę wydali na samochody lub chlanie przez rok, skończyła się, to zaczynają strajkować i niby chcą żeby im stocznie do życia znowu powołać ? gnijącego kolosa który upadł dzięki związkom zawodowym oraz złodziejstwu i lenistwie zwykłych roboli...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3