Mamy wykonawcę pierwszego odcinka malowniczej ścieżki rowerowej

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Wiemy, kto wybuduje i zaprojektuje pierwszy fragment ścieżki rowerowej po dawnym śladzie kolejki wąskotorowej Casekow-Penkun-Odra. To firma Eurovia, która wyceniła swoje usługi na 4,7 mln złotych.

W sumie na zaprojektowanie i wykonanie pierwszego odcinka ścieżki rowerowej, od granicy polsko-niemieckiej w rejonie Barnisławia, przez Karwowo do Będargowa (ok. 5 km), wpłynęło jedenaście ofert. Kwota, jaką Gmina Kołbaskowo zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie zadania, wynosiła: 3,3 mln zł brutto.

Dwie oferty zmieściły się w budżecie, na 2,3 i 3,2 mln zł, jednak okazało się, że zostały niedoszacowane. Pozostałe przekroczyły budżet, firma Kristone zaoferowała 4 mln zł, Elbud 4,6 mln zł, Eurovia 4,7 mln zł, a kolejne sięgały od 5,1 do 6,5 mln zł.

Po długim analizach i rozmowach komisji przetargowej z firmami, w grze pozostały tylko trzy. Eurovia (4,7 mln zł) oraz Maldrobud z Myśliborza (6,3 mln zł) i Projekty i Realizacja Sp. z o.o. z Poznania (6,6 mln zł). Inwestycję zrealizuje ta pierwsza.

- To fantastyczne przedsięwzięcie. To będzie jedna z najpiękniejszych ścieżek rowerowych w regionie. Na jej realizację wpłynęło aż jedenaście ofert, jednak z wielu powodów pozostały trzy, które przekroczyły zakładany kosztorys. Jednak mamy dofinansowanie z Programu INTERREG V i zdecydowaliśmy się budować szlak po kolejce CPO - mówi Małgorzata Schwarz, wójt gminy Kołbaskowo.

Dodajmy, że drugi odcinek, od Będargowa do Warzymic (ok. 2 km) będzie realizowany w późniejszym okresie.

ZOBACZ TĘ INWESTYCJĘ PO STRONIE NIEMIECKIEJ:

Jaka była trasa kolejki

Cykliści pojadą śladem linii CPO, która powstała w 1899 roku i miała 42 km. Rozpoczynała się na dworcu w Casekow, skąd przebiegała w kierunku północnym docierając do miasta Penkun. Dalej tory biegły przez Krackow oraz Ladenthin, w którego pobliżu przebiega dziś granica państwowa. Na teren Polski, dzisiejszej Gminy Kołbaskowo, kolejki wjeżdżały
w rejonie Barnisławia, i dalej przez stacje Warnik, Karwowo, Będargowo, Warzymice dojeżdżały do stacji Szczecin Gumieńce. Natomiast stacją końcową były Pomorzany Wąskotorowe w Szczecinie.

Przykładowo, w 1935 roku kolejką przewieziono 93 tys. pasażerów oraz 125 tys. ton towarów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Trasa rowerowa z Przecławia do Karwowa pod Szczecinem. Powstała kolejna widowiskowa trasa. ZDJĘCIA, MAPA

Nowa widowiskowa trasa rowerowa pod Szczecinem, z Przecławia...

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie