Mamy przetarg na dwukierunkowe tramwaje dla Szczecina. Jakie są z nich korzyści?

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Tramwaje dwukierunkowe mogłyby być wykorzystane na planowanej linii przez ulice 26 Kwietnia i Santocką
Tramwaje dwukierunkowe mogłyby być wykorzystane na planowanej linii przez ulice 26 Kwietnia i Santocką UM Szczecin
To będą pierwsze tego typu wagony dla spółki Tramwaje Szczecińskie. Dwa tramwaje będą składane u nas, a producent ma dostarczyć części. Zamawiający nie wyklucza, że zamówi kolejne dwa pojazdy.

Spółka Tramwaje Szczecińskie szuka dostawcy nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu dwóch tramwajów dwukierunkowych, przegubowych, wieloczłonowych i częściowo niskopodłogowych, a także dostawa niezbędnego specjalistycznego wyposażenia obsługowo – naprawczego i szkolenie pracowników.

Termin składania ofert mija 31 lipca. O wyborze oferty zdecyduje nie tylko cena (90 procent), ale również okres gwarancji (10 procent). Minimalny okres gwarancji to 120 miesięcy, a maksymalny – 360 miesięcy.

CZYTAJ TAKŻE:

Spółka uzyskała na ten cel od miasta sześć milionów złotych. Koszt zakupu jednego tramwaju dwukierunkowego częściowo niskopodłogowego, w pełni klimatyzowanego szacujemy to ok. 4,5 mln zł.

- Brakującą kwotę zamierzamy dołożyć ze środków własnych - dodaje Hanna Pieczyńska, rzecznik spółki Tramwaje Szczecińskie.

Tramwaj dwukierunkowy ma kabiny motorniczego na obu końcach składu oraz drzwi dla pasażerów po obu stronach. Dlatego nie potrzebuje pętli nawrotnych. Wystarczy krańcówka, która zamiast zawracania tramwaju umożliwia zmianę kierunku jazdy, a tym samym wymaga mniej miejsca w terenie.

Jakie są korzyści z tramwaju dwukierunkowego?

Można etapować inwestycje, bo tabor umożliwia obsługę pasażerów na skróconej trasie. W Poznaniu wykorzystuje się tzw. nakładkę na tor wybudowany i przy każdym remoncie sieci trwającym ponad dwa tygodnie uruchamia się tabor dwukierunkowy.

ZOBACZ TEŻ: Szczecin od środka: Zwiedzamy sypialnię tramwajów. Zobacz wideo!

Ostatni klasyczny tramwaj 105Na w Szczecinie został wycofany...

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3