Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mamy przetarg na dwukierunkowe tramwaje dla Szczecina. Jakie są z nich korzyści?

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Tramwaje dwukierunkowe mogłyby być wykorzystane na planowanej linii przez ulice 26 Kwietnia i Santocką
Tramwaje dwukierunkowe mogłyby być wykorzystane na planowanej linii przez ulice 26 Kwietnia i Santocką UM Szczecin
To będą pierwsze tego typu wagony dla spółki Tramwaje Szczecińskie. Dwa tramwaje będą składane u nas, a producent ma dostarczyć części. Zamawiający nie wyklucza, że zamówi kolejne dwa pojazdy.

Spółka Tramwaje Szczecińskie szuka dostawcy nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu dwóch tramwajów dwukierunkowych, przegubowych, wieloczłonowych i częściowo niskopodłogowych, a także dostawa niezbędnego specjalistycznego wyposażenia obsługowo – naprawczego i szkolenie pracowników.

Termin składania ofert mija 31 lipca. O wyborze oferty zdecyduje nie tylko cena (90 procent), ale również okres gwarancji (10 procent). Minimalny okres gwarancji to 120 miesięcy, a maksymalny – 360 miesięcy.

CZYTAJ TAKŻE:

Spółka uzyskała na ten cel od miasta sześć milionów złotych. Koszt zakupu jednego tramwaju dwukierunkowego częściowo niskopodłogowego, w pełni klimatyzowanego szacujemy to ok. 4,5 mln zł.

- Brakującą kwotę zamierzamy dołożyć ze środków własnych - dodaje Hanna Pieczyńska, rzecznik spółki Tramwaje Szczecińskie.

Tramwaj dwukierunkowy ma kabiny motorniczego na obu końcach składu oraz drzwi dla pasażerów po obu stronach. Dlatego nie potrzebuje pętli nawrotnych. Wystarczy krańcówka, która zamiast zawracania tramwaju umożliwia zmianę kierunku jazdy, a tym samym wymaga mniej miejsca w terenie.

Jakie są korzyści z tramwaju dwukierunkowego?

Można etapować inwestycje, bo tabor umożliwia obsługę pasażerów na skróconej trasie. W Poznaniu wykorzystuje się tzw. nakładkę na tor wybudowany i przy każdym remoncie sieci trwającym ponad dwa tygodnie uruchamia się tabor dwukierunkowy.

ZOBACZ TEŻ: Szczecin od środka: Zwiedzamy sypialnię tramwajów. Zobacz wideo!

Ostatni klasyczny tramwaj 105Na w Szczecinie został wycofany...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński