Spółka Tramwaje Szczecińskie szuka dostawcy nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu dwóch tramwajów dwukierunkowych, przegubowych, wieloczłonowych i częściowo niskopodłogowych, a także dostawa niezbędnego specjalistycznego wyposażenia obsługowo – naprawczego i szkolenie pracowników.
Termin składania ofert mija 31 lipca. O wyborze oferty zdecyduje nie tylko cena (90 procent), ale również okres gwarancji (10 procent). Minimalny okres gwarancji to 120 miesięcy, a maksymalny – 360 miesięcy.
CZYTAJ TAKŻE:
Spółka uzyskała na ten cel od miasta sześć milionów złotych. Koszt zakupu jednego tramwaju dwukierunkowego częściowo niskopodłogowego, w pełni klimatyzowanego szacujemy to ok. 4,5 mln zł.
- Brakującą kwotę zamierzamy dołożyć ze środków własnych - dodaje Hanna Pieczyńska, rzecznik spółki Tramwaje Szczecińskie.
Tramwaj dwukierunkowy ma kabiny motorniczego na obu końcach składu oraz drzwi dla pasażerów po obu stronach. Dlatego nie potrzebuje pętli nawrotnych. Wystarczy krańcówka, która zamiast zawracania tramwaju umożliwia zmianę kierunku jazdy, a tym samym wymaga mniej miejsca w terenie.
Jakie są korzyści z tramwaju dwukierunkowego?
Można etapować inwestycje, bo tabor umożliwia obsługę pasażerów na skróconej trasie. W Poznaniu wykorzystuje się tzw. nakładkę na tor wybudowany i przy każdym remoncie sieci trwającym ponad dwa tygodnie uruchamia się tabor dwukierunkowy.
ZOBACZ TEŻ: Szczecin od środka: Zwiedzamy sypialnię tramwajów. Zobacz wideo!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?