Mały mostek blokuje rozwój turystyk w Choszcznie. Senator interweniuje na prośbę przedsiębiorców

Oskar Masternak
Oskar Masternak
Trzy malowniczo położone jeziora, z czystą wodą, kąpieliskami i przystanią kajakową. Miasto i lokalna przedsiębiorczość mogłaby się prężnie rozwijać, ale na przeszkodzie stoi niewielki mostek kolejowy na nieczynnej od lat linii. Mieszkańcy miasta nie mają wątpliwości: „Przebudowa stworzy nam ogromne możliwości rozwoju”.

Most kolejowy jest częścią nieczynnej obecnie trasy 410 na długim odcinku Choszczno-Złocieniec. Są plany odbudowy tej linii, taka inwestycja może się okazać korzystna nie tylko dla przewozów pasażerskich, ale także turystyki oraz transportu towarowego do jednostek wojskowych znajdujących się w regionie.

Odcinek pomiędzy Choszcznem a Złocieńcem ma znaczenie strategiczne, ponieważ jego odbudowa stworzy możliwość swobodnej komunikacji pomiędzy węzłem kolejowym w Choszcznie, miejscowości leżącej na trasie nr 351 łączącej Poznań ze Szczecinem i będącej magistralną linią oraz znaczącym fragmentem międzynarodowej magistrali E 59 ciągnącą się ze Skandynawii na południe Europy.

Zobacz także: Mostek nad jeziorem Szmaragdowym w Szczecinie jak nowy! [ZDJĘCIA]

Mostek nad jeziorem Szmaragdowym w Szczecinie jak nowy! [ZDJĘCIA]

Inicjatywa odbudowy linii kolejowej i przywrócenia na niej transportu odżyła dwa lata temu, między innymi za sprawą parlamentarzystów, w tym Grzegorza Napieralskiego. Jak mówi senator, to idea oddolna, która wyszła od mieszkańców Choszczna. Dziś inwestycji oczekują również lokalni przedsiębiorcy, a także duże podmioty gospodarcze, które w Choszcznie zauważają ogromny potencjał turystyczny. Chcą inwestować i wydawać w tym mieście duże pieniądze, ale zanim to nastąpi, potrzebna jest inwestycja.

- Okazuje się, że hamulcem jest tutaj niewielkie most kolejowy, który w obecnym kształcie uniemożliwia swobodne pływanie po choszczeńskich jeziorach – mówi Grzegorz Napieralski. – Choszczno to przede wszystkim trzy piękne jeziora: Klukom, Żeńsko i Raduń. Są połączone kanałami, niestety na tę chwilę przepłynięcie pomiędzy jeziorami jest możliwe tylko kajakiem. Dla swobodnego rozwoju turystyki w tym mieście niezbędna jest przebudowa mostu i poszerzenie kanału, by umożliwić pływanie łodziom motorowym, niewielkim jachtom, czy też statkom turystycznym – dodaje.

Ewentualne przeprojektowanie mostu oraz jego przebudowa pozwoli na otworzenie się miasta na tereny wodne, a wykorzystanie ich wzmocni obecność regionu na turystycznej mapie Polski. Obecnie, podczas prowadzenia prac nad rewitalizacją linii kolejowej 410, jest doskonała okazja do podjęcia się inwestycji i wsparcia lokalnej turystyki.
Aktualnie w regionie funkcjonują podmioty, które są zainteresowane inwestycjami na akwenach wodnych, w tym budową mariny, toru dla narciarstwa wodnego, wypożyczalni sprzętu wodnego i realizacją wielu innych przedsięwzięć w branży turystycznej.

W Choszcznie funkcjonują ośrodki sportów wodnych, ośrodki wypoczynkowe nad samym jeziorem Klukom, restauracje zlokalizowane nieopodal jeziora, jak również znane w całej Europie Pole Golfowe Modry Las. Warunkiem do rozpoczęcia tych inwestycji jest przebudowa mostu.

- Złożyliśmy już stosowne oświadczenia i chcemy rozpocząć dialog z Ministerstwem Infrastruktury oraz Ministerstwem Sportu i Turystyki – mówi Grzegorz Napieralski. – Choszczno to miasto, które zasługuje na stworzenie mu szansy na rozwój, wraz z przebudową mostu otworzą się też duże możliwości na ożywienie sportów wodnych – tłumaczy.

Niewykluczone, że w walkę o przebudowę mostu włączą się inni parlamentarzyści z regionu, a nawet Ministerstwo Obrony Narodowej, które jest zainteresowane odbudową strategicznej linii kolejowej.

- Nie ma się co oszukiwać, w Choszcznie nigdy wielkiego przemysłu nie będzie – mówią mieszkańcy miasta. – Naszą nadzieją na rozwój zawsze była turystyka, ale w tej dziedzinie też niewiele się działo. Teraz jest okazja, by wreszcie ruszyć. Dla mieszkańców to nie tylko turystyka, ale miejsca pracy, których u nas akurat bardzo brakuje – komentują.

Szczecin: Grota w Zdrojach znowu otwarta! Zobacz, jak wygląd...

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-07-12T10:03:40 02:00, Gość:

To chyba jakieś żarty

Ulice dramat

Chodniki dramat

Itp...

O co kaman????

mostek???

Samo sedno. Bezsens.

G
Gość

To chyba jakieś żarty

Ulice dramat

Chodniki dramat

Itp...

O co kaman????

mostek???

G
Gość

Jezioro Żeńsko??? Gościu sprawdź co wypisujesz.

G
Gość

Chyba sobie jaja robicie. Faktycznie jest możliwość popływania na 3 jeziorach ale kto będzie pływał? Jakie zaplecze dla żeglarzy lub motowodniakow? Kilka rowerków i kajaków plus zatopiona wolwega? Hahaha a mostek jest blokadą? Czy ktoś sobie zdaje sprawę ile by kosztowało pogłębienie i unormowanie tego? I kto to by sfinansował? Ale jedyna przeszkodą jest mostek. Oczywiście ?. Zlikwidujemy mostek i infrastruktura turystyczna w Choszcznie wybuchnie. A już dawno byśmy byli jak Barlinek gdzie hoteli i pensjonatów od groma. Niestety mostek nad blokował.Masakra to jakaś kiełbaską wyborcza czy co?

Dodaj ogłoszenie