LPP znika z Rosji. Marki takie jak Reserved, Cropp, czy Sinsay nie dla rosyjskich klientów. Zapadła decyzja o zakończeniu działalności

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.
LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Wojciech Wojtkielewicz/ Polska Press
Udostępnij:
LPP kończy działalność w Rosji. Konsekwencją takiej decyzji będzie zniknięcie po 20 latach obecności z rosyjskiego rynku takich marek, jak Reserved, Cropp, czy Sinsay. Wcześniej LPP była krytykowana, że mimo zawieszenia działalności wciąż działała w Rosji. Przeczytaj, jak swoje decyzje tłumaczy spółka odzieżowa.

Na początku marca zarząd LPP SA podjął decyzję o zawieszeniu działalności operacyjnej w Rosji, w tym w szczególności:

  • o zatrzymaniu rozwoju marek LPP w Rosji oraz
  • zatrzymaniu dostarczenia towarów handlowych do Rosji.

Jednak firma znalazła się w ogniu krytyki po tym jak niemal przez miesiąc – od złożenia deklaracji o wycofaniu się z rosyjskiego rynku wciąż tam działała.

29 marca spółka poinformowała, że „zakończyła operacyjne czynności konieczne do zamknięcia salonów w Rosji i dzisiaj (wtorek — przyp.red.) został zamknięty ostatni z nich”. Zgodnie z zapowiedzią, od 30 marca wszystkie sklepy marek należących do LPP na rynku rosyjskim zostały zamknięte.

Komunikat Zarządu Spółki LPP dotyczący decyzji o zakończeniu działalności w Rosji

– W nawiązaniu do komunikatu spółki LPP SA (...) dotyczącego decyzji o sprzedaży spółek zarejestrowanych w Rosji, Zarząd LPP SA informuje, że na podstawie dokonanego przeglądu ofert i rozmów z potencjalnymi nabywcami, w dniu dzisiejszym podjął decyzję o sprzedaży spółki RE TRADING OOO konsorcjum chińskiemu – poinformowała spółka w czwartek w komunikacie.

Jednocześnie poinformowano, że "na mocy ustaleń stron transakcji, kupujący nie nabędzie praw do wykorzystywania nazw i znaków towarowych marek odzieżowych należących do LPP SA, natomiast nabędzie prawo do wyprzedaży wszystkich towarów należących do spółki rosyjskiej".

– Konsekwencją zawartej transakcji będzie zakończenie działalności Grupy LPP na terytorium Rosji, po 20 latach obecności na tym rynku – dodano.

LPP – co to za firma

LPP jest polską firmą rodzinną. Prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając kolekcje na 25 rynkach stacjonarnych. Oferta online dostępna jest na 30 rynkach. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.

Spółka posiada sieć ponad 2000 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni przekraczającej 1,7 mln m2. W oparciu o globalną sieć zaopatrzenia polski producent odzieży dystrybuuje rocznie przeszło 259 mln sztuk odzieży na 3 kontynenty.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska będzie potentatem zielonego wodoru?

Wideo

Materiał oryginalny: LPP znika z Rosji. Marki takie jak Reserved, Cropp, czy Sinsay nie dla rosyjskich klientów. Zapadła decyzja o zakończeniu działalności - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie