Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lotnisko w Goleniowie. Więcej pasażerów, ale brakuje pieniędzy

Marek Rudnicki
Marek Rudnicki
Lotnisko w Goleniowie dwukrotnie zwiększyło liczbę przewiezionych pasażerów, podczas gdy inne lotniska w Polsce nie mogą się tym pochwalić. Nadal jednak w bilansie wychodzi na zero.
Lotnisko w Goleniowie dwukrotnie zwiększyło liczbę przewiezionych pasażerów, podczas gdy inne lotniska w Polsce nie mogą się tym pochwalić. Nadal jednak w bilansie wychodzi na zero. Andrzej Szkocki
Lotnisko w Goleniowie obsłużyło w 2015 r. o niemal 100 proc. więcej pasażerów, a i tak ma kłopoty z pieniędzmi na inwestycje.

Ocena goleniowskiego lotniska nie jest prosta. Świadczy o tym żywa dyskusja na spotkaniu komisji budżetu rady miasta Szczecin. Miasto jest obok marszałka i PP Porty Lotnicze udziałowcem lotniska.

- Szczecin daje na inwestycje rocznie 3 mln zł, marszałek dalsze 5 mln zł, ale w porównaniu do innych miast, lotnisko dostaje „zero” na reklamę miasta i regionu, co jest dziwne - mówił radny Tomasz Hinc.

Inną politykę stosują takie porty lotnicze, jak Gdańsk (przeznacza na reklamę miasta 8 mln zł), Katowice (6 mln zł) czy Rzeszów (9,6 mln zł).

- Nam udało się znacznie zwiększyć liczbę obsłużonych pasażerów - tłumaczył prezes spółki Port Lotniczy Szczecin - Goleniów, Maciej Dziadosz. - Aby być atrakcyjnym dla przewoźników obniżyliśmy koszty obsługi pasażerów zarabiając na działalności wokół lotniska. W ten sposób staliśmy się dla przewoźników bardzo atrakcyjni.

W 2015 r. lotnisko obsłużyło ponad 412 tys. pasażerów, podczas gdy rok wcześniej było ich jedynie około 287 tys.

Działalność okołolot-niskowa przyniosła zysk w kwocie 5,5 mln zł (wzrost do roku 2014 o 44 proc.).

- Z parkingu na 550 miejsc postojowych korzysta bardzo dużo osób i już teraz jest „za ciasny” - mówi Krzysztof Domagalski, rzecznik prasowy lotniska. - Planujemy jego powiększenie.

Plany są, ale nie ma pieniędzy na tę i inne inwestycje. Być może sytuacja poprawi się, gdy w marcu LOT zwiększy liczbę dziennych połączeń z 2 do 3. Jakiś czas temu mimo opłacalności połączenia z Warszawą, LOT je zmniejszył. Lotnisko rozmawia też z inwestorami w sprawie przewozów towarów, które nie mogą lądować w Berlinie.

Polecamy na gs24.pl:

>>>

Zobacz także:

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński