- Podróżni skorzystają z zasadniczych efektów prac do końca 2023 roku, poza stacją Stargard, na której zakończenie prac planowane jest w drugiej połowie 2024 roku - mówi Bartosz Pietrzykowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Skąd opóźnienie? To złożony problem, szczególnie w przypadku Stargardu, gdzie pracami zajmuje się firma Trakcja S.A.
- W przypadku Stargardu do opóźnienia przyczyniły się kolizje kablowe, które pojawiły się w trakcie prac. Ale nie tylko. Trzeba było przełożyć sieć ciepłowniczą i zapewnić dojazd do bocznic dla Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej Stargard i jednej z firm - wylicza Bartosz Pietrzykowski. - Także zaangażowanie wykonawcy prac nie było naszym zdaniem wystarczające.
W Stargardzie trwa remont czterech wiaduktów: nad ulicą Bogusława IV, nad ulicą Składową, ul. Pierwszej Brygady/Konopnicką i Szczecińską/Wyszyńskiego. Prace są prowadzone na połówkach konstrukcji. To wydłuża czas.
- W drugiej połowie roku 2024 roku zakończone będą prace przy czterech wiaduktach, gotowe będą perony 1 i 2 na stacji Stargard. Do użytku mieszkańców będzie oddane nowe przejście podziemne do centrum przesiadkowego - dodaje Pietrzykowski. - Przypomnę jednak, że z części efektów przebudowy już można korzystać. W 24 miejscowościach na trasie między Poznaniem a Szczecinem pasażerowie już wygodniej wsiadają do pociągów z nowych peronów. Tylko na zachodniopomorskiej i lubuskiej części trasy to perony w Drawinach, Podleścu, Mierzęcinie, Bierzwniku, Rębuszu, Starym Klukomiu, Choszcznie, Ziemomyślu, Dolicach, Morzycy, Kolinie, Grzędzicach, Miedwiecku, Reptowie i Szczecinie Zdunowie.
Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu między Poznaniem a Szczecinem skróci się. Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, najszybsze pociągi pokonają trasę z prędkością 160 km/h, a podróż do stolicy Wielkopolski zajmie nam poniżej 2 godzin. Skrócenie czasu przejazdu zaplanowane jest w roku 2024, w miarę pozyskiwania dopuszczeń z UTK. Zwiększy się przepustowość linii - możliwy będzie przejazd większej liczby pociągów i uruchomienie dodatkowych połączeń dalekobieżnych oraz regionalnych. Linia zapewni lepsze warunki przewozu towarów. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz lokalne centra sterowania w Poznaniu i Stargardzie zwiększą bezpieczeństwo.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

HUAWEI Watch Fit 2 Active Czarny
Ekran AMOLED o przekątnej 1.74 cala z ultrawąskimi…
kup teraz

Withings ScanWatch (HWA09-model 3-All-Int)
Withings ScanwatchPierwszy hybrydowy smartwatch z …
kup teraz

Samsung Galaxy Watch5 Pro SM-R920 45mm Czarny
Waga: 46,5 gWymiary: 45,4 x 45,4 x 10,5 mmTyp (dam…
kup teraz

Amazfit GTS 3 Czarny
Amazfit GTS 3 Graphite Black Amazfit GTS 3 to potę…
kup teraz

Amazfit GTR 3 Pro Brązowy
Duży ekran Ultra HD Amoled. Zaprojektowany w klasy…
kup teraz

GARMIN Fenix 7 Srebrno-szary (100254001)
Jest 7 dni w tygodniu, a zegarki z serii fēnix 7 s…
iPolitycznie - Robert Telus o rozwiązaniu problemu zboża - skrót