Likwidacja autobusu nr 96? Co w zamian

Marek Jaszczyński
Dziś linia nr 96 jeździ z osiedla Kasztanowego na Basen Górniczy. Czy zniknie? O to pyta Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego
Dziś linia nr 96 jeździ z osiedla Kasztanowego na Basen Górniczy. Czy zniknie? O to pyta Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego Sebastian Wołosz
Ewentualna likwidacja linii nr 96 uderzy w tych, którzy wolą korzystać z autobusów zwykłych. Rada osiedla zbiera opinie wśród mieszkańców. Pomysły są różne, nawet zawieszenia linii C

Pogłoski o likwidacji autobusu nr 96 (osiedle Kasztanowe - Basen Górniczy) wywołały dyskusję i sprzeciw części mieszkańców. Od razu pojawiło się więc kilka propozycji, jak ułatwić życie mieszkańcom, zamiast je utrudniać.

- Uważam tak jak większość, że 96 powinno zostać, by było połączenie z tramwajem, ale nie musi jechać do Basenu. Wystarczy żeby dojeżdżał do Turkusowej, ale objeżdżając rondo w Zdrojach, tak by jadący np. do Szpitala „Zdroje” lub Gryfina nie mieli dwóch przesiadek, a jedną - tłumaczy pani Ewelina, która uczestniczy w dyskusji.

Co w przypadku likwidacji linii 96 mieliby otrzymać mieszkańcy? Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego przygotował propozycję nowych rozkładów jazdy dla linii C i 77, oddając do zaopiniowania projekt RO Załom-Kasztanowe. Trasy przejazdu autobusów linii C i 77 nie miałyby ulec zmianie. Odjazdy z przystanku „Osiedle Kasztanowe” zostaną tak ułożone, by autobusy ruszały na przemian, w godzinach szczytu co 10 minut, po szczycie i w dni wolne co 15 minut. Prawdopodobnie zmieni się status przystanków. Przystanek „Stacja Doświadczalna” będzie na żądanie, natomiast „Załom” przestanie być przystankiem na żądanie.

Do dyskusji o linii włączył się także jeden z radnych.

- Autobusy linii nr 77 nie mają połączenia z tramwajem, więc mieszkańcy nie będą mieli bezpośredniego połączenia z tramwajem - mówi Wojciech Dorżynkiewicz, radny Szczecina niezrzeszony. - Jeśli ktoś nie chce płacić dwa razy więcej za „pośpiechy”, aby dostać się do miasta, będzie musiał jechać linią 77 do Dąbia, później linią 64 lub 56 do tramwaju. Przecież to absurd. Chyba, że linia C przestanie być linią pośpieszną i będzie na niej normalna taryfa.

W trakcie dyskusji wśród mieszkańców pojawiła się też propozycja likwidacji pospiesznej linii C, a w zamian skierowania autobusu nr 96 na trasę z os. Kasztanowego do pl. Rodła, pozostawienia „77” bez zmian i przedłużenia linii nr 64 z osiedla Kasztanowego do Klucza. Inny wariant to pozostawienie tras „C” i „77” bez zmian, a wydłużenia linii 96 z os. Kasztanowego do Ronda Ułanów Podolskich.

Zobacz także: Wbiliśmy gwóźdź w sztandar cechu rzemiosł

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
blabla
W dniu 05.11.2017 o 17:21, QWERTY napisał:

jeżdżą na gapę, nie kasują biletów to policzyli że ta linia jest nie rentowna i ją trzeba zlikwidować. JEDZIESZ, TO ZAPŁAĆ ZA PRZEJAZD !!!

Ten apel skieruj do patoli ale raczej nie odpowiedza, na serwisie twoja tuba możesz znaleźć wiele nagrań tzw. prawilnych sebixów często zakletych  i ich podejścia do opłaty za przejazd .Nie ma żadnej opłaty, roczny niewidoczny, szlachta nie pracuje ,takie "patryjoty".Wprowadzic w Szczecinie jak w innych miastach uniformy dla kontrolerow to moze beda kasowac jak ich zobacza.

Q
QWERTY

jeżdżą na gapę, nie kasują biletów to policzyli że ta linia jest nie rentowna i ją trzeba zlikwidować.

 

JEDZIESZ, TO ZAPŁAĆ ZA PRZEJAZD !!!

M
Mr. None

Hmmm... co tu dużo mówić ... 77 w godzinach szczytu jeździ jak chce, 64 w godzinach szczytu stoi w korku (albo nie jeździ albo łaskawie przyjedzie po 40 minutach), więc... tak oczywiście planujmy zmiany na dwóch najbardziej niedorzecznych liniach na prawobrzeżu ;) Dojazd z Dąbia do Zdroi i na odwrót to kpina, czasami bardziej opłaca się iść na pieszo niż czekać aż jakiś autobus przyjedzie.

p
pasażer

Prezydent Krzystek wystarczy żeby zrobił przed wyborami zapowiedz dymisji w zditm to by wygrał ;-)oraz wprowadził nakaz przyjazdu do pracy dla radnych środkami komunikacji miejskiej .

K
Kierowca
Prawda jest taka, że zaczyna brakować kierowców autobusu i tnie się linie bo nie ma obsady.
k
kierowca spa dąbie

niestety muszę włączyć się do dyskusji jako osoba która ma dużą styczność odnośnie tego co banda deb***i ze zditm-u chce zrobić , Po 1 - powinno się wyregulować linie 77 , 96 oraz C jeśli chodzi o czasy odjazdu w miarę równych odstępach a nie jak to do tej pory że naraz jadą 2 linie od dąbia po kasztany lub w drugą stronę (powiedzmy co 10 minut) dlatego jeden autobus zbiera wszystkich a drugi jedzie za nim , Po 2 - zrobieniem przystanku stacja doświadczalna na żądanie a załomia na stałe nic nie zmieni ( przykład wolińska gdzie podczas mojej 9 godzinnej pracy przy 10 kursach i 10-krotnym zatrzymywaniu się na owym przystanku wsiada "czasem" AŻ 1 - czytaj JEDNA osoba !!!! , bo była kiedyś skarga że autobus nie zatrzymał się bo się nie chciało łapką zamachać na żądanie ) a nawet bym z powrotem zlikwidował ten przystanek jako na żądanie , Po 3 - jeden z przedmówców już wspominał o zatoczkach w których co najwyżej maluch może się zmieścić a nie autobus , zwłaszcza przegubowy !!! , wiozę ludzi i domagam się żeby mogli oni BEZPIECZNIE wsiąść lub wysiąść z przystanku !!! , Po 4 - połączenie do przystanku turkusowa według mojej opinii wcale nie skróci czasu przejazdu do centrum tylko pasażerowie będą dłużej marnować swój czas na dojazd do celu , przez przejazd przez skrzyżowanie struga/gryfińska niźli miałoby to miejsce jak dotychczas jadąc przestrzenną bez żadnych świateł i z pierwszeństwem przejazdu doganiając owy tramwaj na basenie górniczym ale to jest taktyka urzędasów zditmu na promowanie super szybkiego tramwaju i szukanie oszczędności poprzez cięcia ... ale to tylko są moje przemyślenia ...

p
pasażer

Pan Dorżynkiewicz to chyba jeden z niewielu radnych jak i polityków w mieście który ma pojęcie o komunikacji miejskiej i nie tylko,reszta bezradnych jeździ samochodami przecież .Powinien być we władzach miasta,marnuje się w radzie ;)

D
Do pasażer
Najwięcej ludzi jezdzi do parku na kniewskiej,z kasztanowego ale też kierunku podjuch,więc 64 jest najlepsza opcja dla dwóch stron....
G
Gość
Co im C przeszkadza? Nie każdy chce jechać najpierw na rondo ułanów (25minut jazdy), żeby wsiąść do tramwaju i jechać kolejne 20 minut. Dajcie ludziom wybór!
P
Przestrzenna
A co z mieszkańcami i pracownikami zakładów pracy na ul.Przestrzennej?Pół godziny na piechotę od tramwaju?!Pozostanie tylko 56 które stoi w korku do Basenu i nie odjeżdża zgodnie z rozkładem?Jestem za żeby C jechało jako zwykła linia.Absurdem już było przy remoncie Mostu Cłowego że C jeździło i nie zarzymywało się np.przy lotnisku a pracownicy musieli dookoła nadzorować od tramwaju na piechotę kawał drogi aby dostać się do pracy .
E
Ewa
Mnóstwo ludzi korzysta z linii 96 - tramwaj. Durne pomysły przekierowania 96 na Turkusową lub do ronda Ułanów Podolski sprawią, że całe moje życie będzie polegało na dojadzdach z centrum do pracy na Kasztanowe i powrotach do domu okrężną drogą, bo tak to sobie wymyślił jakiś urzędniczyna który sam przemieszcza się po mieście samochodem. Nie każdego stać na bilet na pośpieszny C, więc dlaczego nie pozostawia się ludziom alternatywy. Przypominam, że z tego autobusu korzysta wielu pracowników zakładu drobiarskiego i okolicznych firm, które w ostatnim czasie pojawiły się okolicznych halach i które w tamtym rejonie powstają w błyskawicznym tempie. Szczególne gratulacje dla pani za genialność chorego pomysłu z przekierowanie 96 na Turkusową!
X
Xwyz
A dlaczego zlikwidować? Wystarczy poprawić drogę od Dąbia aż do osiedla Kasztanowego (po części jest już w naprawie) i nanieść korekty w rozkładzie jazdy a nie skracać czas przejazdu lub puszczać np 96 i C w jednakowym czasie gdzie i tak jadą w ta samotna trasa do Basenu Górniczego, zrobić normalne zatoki autobusowe a nie takie że nawet krótki autobus się nie mieści i można jeździć!!!
p
pasażer

Bardzo dużo osób jeździ linią 96 do dąbia i kasztanowego z pracy i do pracy -większość wsiada/wysiada  na basenie górniczym-więc ta linia powinna pozostać tak jak jest ,bo po co jechać do Turkusowej skoro przez Przestrzenną jest dużo szybciej i nie ma korków.

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński