L4 na dziecko: 25.02.2020 r. Ile płatne jest zwolnienie lekarskie na dziecko. Ile dni L4 przysługuje na chore dziecko

Małgorzata Wąsacz
Małgorzata Wąsacz
Zwolnienie lekarskie na dziecko przysługuje obojgu rodzicom, jednak nie w tym samym czasie. O tym, jak długo rodzic będzie na opiece, decyduje wiek dziecka, a nie liczba dzieci.

Prawo do zasiłku opiekuńczego, czyli potocznie zwanej opieki nad dzieckiem albo L4 na dziecko, mają na równi matka, jak i ojciec dziecka pod warunkiem, że są objęci ubezpieczeniem chorobowym. Nie ma tutaj znaczenia forma zatrudnienia. Zasiłek opiekuńczy przysługuje bowiem nie tylko osobom zatrudnionym na umowę o pracę, ale także tym, które są objęte dobrowolnym ubezpieczeniem chorobowym. Mowa tutaj np. o osobach pracujących na umowie zlecenie czy prowadzących własną działalność gospodarczą.

W przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą warunkiem posiadania prawa do zasiłku opiekuńczego jest terminowe opłacanie dobrowolnej składki chorobowej i przerwanie działalności na czas sprawowania opieki.

Warto przeczytać:

- Zwolnienie lekarskie na dziecko przysługuje obojgu rodzicom, jednak nie w tym samym czasie. Zasiłek opiekuńczy może otrzymać jednak tylko ten z rodziców, który wystąpi z wnioskiem o jego wypłatę - mówi Krystyna Michałek z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Co ważne, zasiłek opiekuńczy można uzyskać nie tylko na opiekę nad dzieckiem, ale też nad innym chorym członkiem rodziny.

L4 na dziecko 2020 - kiedy przysługuje zasiłek opiekuńczy

Zasiłek opiekuńczy przysługuje pod warunkiem, że nie ma innych członków rodziny mogących zapewnić opiekę. Nie dotyczy to opieki nad dzieckiem chorym w wieku do 2 lat.

Za członka rodziny, który może zapewnić opiekę nie uważa się osoby, która jest:

  • całkowicie niezdolna do pracy,
  • osobą chorą,
  • osobą niesprawną fizycznie lub psychicznie za względu na swój wiek,
  • osobą prowadzącą gospodarstwo rolne,
  • pracownikiem odpoczywającym po pracy na nocnej zmianie,
  • osobą prowadzącą działalność pozarolniczą, która nie ma ustalone godziny pracy,
  • osobą niezobowiązaną do sprawowania opieki na podstawie przepisów Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, jeśli odmawia ona sprawowania opieki.

Z zasiłku opiekuńczego może skorzystać osoba, która nie jest w stanie podjąć pracy, bo musi opiekować się:

  • zdrowym dzieckiem do ukończenia przez nie 8 lat m.in. z powodu nieprzewidzianego zamknięcia żłobka, przedszkola, szkoły, choroby niani, choroby rodzica, który stale opiekuje się dzieckiem,
  • dzieckiem niepełnosprawnym do ukończenia przez nie 18 lat, jeśli wystąpiła jedna z następujących sytuacji: poród lub choroba małżonka lub rodzica dziecka, którzy stale opiekują się dzieckiem, jeśli poród lub choroba uniemożliwia im opiekę; pobyt w szpitalu albo innej placówce leczniczej małżonka lub rodzica dziecka, którzy stale opiekują się dzieckiem,
  • chorym dzieckiem w wieku do 14 lat,
  • chorym dzieckiem niepełnosprawnym, które nie ukończyło 18 lat,
  • innym chorym członkiem rodziny np. małżonkiem, rodzicem dziecka, rodzicem, ojczymem, macochą, teściem, dziadkiem, wnukiem, rodzeństwem oraz dzieckiem w wieku ponad 14 lat, jeśli będzie z nim mieszkać w czasie choroby.

Ile czasu Polacy potrzebują na znalezienie nowej pracy? Reko...

Ile dni L4 przysługuje na chore dziecko

Przepisy jasno określają jak długo jeden z rodziców może być na opiece nad chorym dzieckiem i pobierać za ten czas zasiłek opiekuńczy. Terminy wynoszą:

  • 60 dni w roku kalendarzowym, jeżeli opieka sprawowana jest nad zdrowym dzieckiem do lat 8 lub chorym dzieckiem do lat 14,
  • 14 dni w roku kalendarzowym, jeżeli opieka sprawowana jest nad dzieckiem w wieku ponad 14 lat lub innym chorym członkiem rodziny,
  • 30 dni w roku kalendarzowym, jeśli mama albo ojciec opiekuje się chorym dzieckiem niepełnosprawnym w wieku od 14 do 18 lat albo dzieckiem niepełnosprawnym w wieku od 8 do 18 lat, jeśli w wyniku porodu, choroby albo pobytu w szpitalu małżonka lub rodzica dziecka, którzy stale opiekują się dzieckiem, nie mogą oni opiekować się dzieckiem niepełnosprawnym.

- Łączny okres wypłaty zasiłku opiekuńczego nie może przekroczyć 60 dni w roku kalendarzowym. Nie zależy on od liczby osób uprawnionych do zasiłku, liczby dzieci lub członków rodziny, którzy wymagają opieki - zaznacza Krystyna Michałek.

Zasiłek opiekuńczy przysługuje bez okresu wyczekiwania, tj. od pierwszego dnia, od którego rodzic dziecka podlega ubezpieczeniu chorobowemu. Pieniądze wypłaca pracodawca (płatnik składek) albo Zakład Ubezpieczeń Społecznych. W pierwszym przypadku mowa o płatnikach, którzy zgłaszają do ubezpieczenia chorobowego więcej niż 20 ubezpieczonych. Wypłacają zasiłek swoim ubezpieczonym w czasie trwania ubezpieczenia.

Z kolei zasiłku za opiekę nad dzieckiem mogą się spodziewać ubezpieczeni prowadzący pozarolniczą działalność i osoby z nimi współpracujące, ubezpieczeni duchowni, osoby uprawnione do zasiłków za okres po ustaniu ubezpieczenia, jak również ubezpieczeni podlegający ubezpieczeniu chorobowemu w Polsce z tytułu zatrudnienia u pracodawcy zagranicznego.

Dodatkowy zasiłek opiekuńczy - kiedy się należy

Jeśli matka dziecka, która pobiera zasiłek macierzyński w czasie 8 tygodni po porodzie, nie może opiekować się nowo urodzonym dzieckiem, to ubezpieczony ojciec dziecka albo inny członek najbliższej rodziny może otrzymać dodatkowy zasiłek opiekuńczy. Musi przerwać zatrudnienie lub inną działalność zarobkową, aby zaopiekować się dzieckiem.

Roboty pozbawią nas pracy? W tych branżach pracownicy boją s...

Dotyczy to sytuacji, w których ubezpieczona matka dziecka: przebywa w szpitalu, porzuciła dziecko, ma orzeczenie o niezdolności do samodzielnej egzystencji lub ma orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym i stan zdrowia uniemożliwia jej sprawowanie osobistej opieki nad dzieckiem. Zasiłek opiekuńczy z powodu opieki nad tym dzieckiem przysługuje do ukończenia przez dziecko 8 tygodni życia. Ten zasiłek opiekuńczy nie jest związany z rokiem kalendarzowym i nie jest wliczony do limitu dni opieki, które przysługuje w danym roku

Co ważne, okres pobierania dodatkowego zasiłku opiekuńczego nie jest wliczany do wspomnianego limitu 60, 30 lub14 dni opieki w roku kalendarzowym.

L4 na dziecko - jakie dokumenty należy złożyć

Podstawowym dokumentem pozwalającym na wypłatę zasiłku opiekuńczego jest zwolnienie lekarskie, a w przypadku np. zamknięcia żłobka, przedszkola lub szkoły oświadczenie o nieprzewidzianym zamknięciu żłobka, przedszkola lub szkoły.

Niezbędny jest także wypełniony przez pracownika lub innego ubezpieczonego wniosek o zasiłek opiekuńczy na druku Z-15A lub Z-15B. Wniosek o zasiłek opiekuńczy Z-15A (z tytułu opieki nad dzieckiem) lub Z- 15B (z tytułu opieki nad chorym członkiem rodziny innym niż dziecko) jest wymagany także wtedy, gdy lekarz albo asystent medyczny wystawił pracownikowi e-ZLA z powodu konieczności sprawowania opieki nad chorym dzieckiem lub innym niż dziecko członkiem rodziny i zostało ono udostępnione na profilu informacyjnym płatnika składek (PUE ZUS).

Już za tydzień Krajowa Administracja Skarbowa udostępni na specjalnej platformie cyfrowej wstępne rozliczenie PIT za 2019 rok i pojawi się apel o ich akceptację. Uaktywnia to cyberprzestępców, którzy akcję e-PIT chętnie wykorzystują do kradzieży danych osobowych. Nie otwieraj e-maili na pierwszy rzut oka od fiskusa, zwłaszcza jeśli wzywa on do dopłaty podatku czy poprawienia PIT za 2019 r. Kliknij w ten tekst a dowiesz się jak ustrzec się kradziezy danych osobowych w ten sposób.

Warto przeczytać:

Wniosku o zasiłek opiekuńczy pracownik nie składa, gdy otrzymał kolejne e-ZLA za nieprzerwany okres z tytułu sprawowania opieki nad tym samym chorym dzieckiem lub tym samym chorym członkiem rodziny i okoliczności podane przez niego we wcześniejszym wniosku nie zmieniły się.

Jak bezpiecznie oszczędzać teraz by mieć największe odsetki? Czy w lutym 2020 r. są bezpieczne lokaty oraz obligacje oszczędnościowe gwarantowane przez państwo, które dają zarobić mimo wysokiej inflacji? Po prostu kliknij w ten tekst a dowiesz się więcej.

Zasiłek opiekuńczy - kiedy rodzic go nie otrzyma

Rodzic dziecka nie dostanie zasiłku opiekuńczego za okres, w którym ma prawo do wynagrodzenia na podstawie przepisów szczególnych oraz za czas, gdy przebywa na urlopie bezpłatnym lub urlopie wychowawczym.

Zasiłek nie należy się również w razie tymczasowego aresztowania lub odbywania kary pozbawienia wolności, jak również w czasie zwolnienia lekarskiego od pracy z powodu konieczności sprawowania opieki, gdy rodzic wykonywał pracę zarobkową lub gdy zwolnienie wykorzystywał niezgodnie z celem. Zasiłek nie będzie wypłacony także za okres, w którym zaświadczenie lekarskie straciło ważność wskutek kontroli prawidłowości orzekania o czasowej niezdolności do pracy i wystawiania zaświadczeń lekarskich.

Dyplom zawodowy robi różnicę: lepszy start na rynku pracy.

Wideo

Materiał oryginalny: L4 na dziecko: 25.02.2020 r. Ile płatne jest zwolnienie lekarskie na dziecko. Ile dni L4 przysługuje na chore dziecko - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 24

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

D
DUMNA MAMA
24 listopada 2019, 12:38, Mira:

No 60 dni w ciągu roku opieki nad dzieckiem to tym co to wymyślili życzę żeby mieli małe dzieci w wieku przedszkolnym i z znikąd pomocy. Może wtedy im się oczy otworzą ile dziecko może chorować jak zaczyna chodzić do przedszkola. Ci co ustalają te przepisy to nie mają wyobrażenia o życiu i opiece nad dziećmi. A ZUS ma zasrany obowiązek wypłacać pieniądze ponieważ to są nasze na które ciężko pracujemy.

12 stycznia, 14:46, Ja:

Oczywiście. 60 dni roboczych to jedyne 3 miesiące. Do tego półtora miesiąca urlopu, który nawet wtedy się nalicza i 2 dni opieki nad zdrowym dzieckiem. Oznacza to że rodzica nie ma w pracy przez prawie pół roku. O biedny rodzic :) O zły kraj :) drugie pół roku musi pracować A przecież powinni mu płacić i pozwolić siedzieć w domu aż do czasu uzyskania przez dziecko pełnoletności ;)

Moi rodzice mieli trójkę i jakoś tak sobie pracę układali, choć ciężko było, że nikt z nas sam nie siedział, opiekunki nie było tylko trzeba trochę chcieć. Niestety dziecko to poświęcenie. A jak kupię psa i będzie co chwilę chory to mam to łopatą zdzielić bo nie ma chorobowego na psa? Nie, tylko trzeba trochę chcieć. Pokolenie "DEJ MNIE ZA DARMO" się odezwało :(

12 stycznia, 14:50, Ja:

Dodajmy jeszcze ze każda niekarmiąca matka przynosi oszukane zaświadczenie że karmi nie dość że nadgodzin nie robi to jeszcze pracuje po 7 godzin (płacone za 8) i zawsze awantura bo musi wcześniej wyjść bo na święta to tylko ona jedna zasługuje na urlop. Ja dzieci nie mogę mieć i jestem podwójne karana. Robię na nieroby i za nieroby bo nadgodziny nieplatne a madki nie dość że robić się nie chce to jeszcze 500 plusy by brały jak rolnicy dotacje.

22 stycznia, 22:21, Gość:

Chodziło o pomadki? 😂

24 lutego, 11:41, Gość:

Wszystkie matki wg Ciebie są nierobami? Ciekawe podejście do życia...🤣

Do ja:Po 1 to nadgodziny są dobrowolne i nikt nie może Cię zmusić. Po 2 to nadgodziny są płatne, albo pracuje się za wolne. Po3 jeżeli Twój pracodawca zmusza Cię do pracy po godzinach i bez wynagrodzenia, to zgłoś to, albo zmień pracę, teraz jest otwarty rynek, wystarczy chcieć 😤. Po 4kobiety, które mają dzieci też pracują. Po 5 one pracują cały czas,Ty wracasz do domu i masz porządek,a one ciągle muszą coś zbierać, żeby ten porządek utrzymać. I po 6 ostatnie nie rób z siebie męczennika tylko zostaw szefa tyrana i znajdź inna pracę,a nie szukasz dziury w całym. Wystarczy wziąć swoje życie w swoje ręce, ale widocznie tobie nie przeszkadza,że jesteś wykorzystywana w taki sposób, więc nie miej do nikogo pretensji 😤 Aha zapomniałam dodać, że wychodzę godzinę wcześniej, bo karmię,a nie dla tego,że chcę odpocząć.Byc może masz problem tylko dla tego,że nie masz własnych dzieci ( współczuję, ale to nie powód, żeby obrażać inne kobiety) i radzę skonsultować to z jakimś psychologiem, bo to nie jest raczej normalne, żeby obrażać i wyzywać kogoś od oszustek, nierobów i że ktoś ma dzieci dla . Powodzenia na terapii 😁

J
Jolka
8 lutego, 7:56, zarobkiewicz z UK:

I pracodawca ma za to wszystko placic ?

Jezeli ma placic to placi miej aby produkcaj byla rentowna.

Chcecie wiecej zarabiac to zgloscie sie do OPIEKI SPOLECZNEJ po zasilki na chorujace osoby ktore wymagaja waszej opieki.

Owszem to nie pracodawca powinien za to płacić, tylko ZUS. Ale ta wypowiedź o"zarabianiu" na opiece to przegięcie. Nie dawno byłam w Opiece, żeby dowiedzieć się czy należy mi się cokolwiek za opiekę nad teściową,która ma alzheimera i potrzebuje takiej opieki, to usłyszałam, że dla mnie nie,za to może dostać krewny w linii prostej (czyli np. jej dzieci i wnuki), pod warunkiem, że nie wykonuje pracy zarobkowej, będzie miesięcznie otrzymać 600 zł 😂. Taki wniosek złożył bezrobotny wnuk teściowej, który odwiedza ją raz, góra 2 w miesiącuna godzinę i pobiera te pieniądze.A ja z mężem pracujemy na zmiany i ok o ile mąż ma pewnego rodzaju obowiązek,o tyle ja czuję się pokrzywdzona, bo to ja muszę ją pilnować, podawać leki, wozić po lekarzach, dokładać jej do wszystkiego,bo ma małą emeryturę,znosić jej chorobę. Kiedy chcialam "dogadać się z wnukiem" to usłyszałam:Twój zasrany obowiązek.Wzięłaś na łeb to pilnuj,a od kasy wara.A kiedy zgłosiłam w opiece jak wygląda sprawa, zamiast reakcji jakiejś było tylko:No przykro mi takie jest prawo,my nic nie możemy na to poradzić. Więc to wcale nie takie proste, żeby "zarabiać" na kimś,kto wymaga naszej opieki 😉

G
Gość
24 listopada 2019, 12:38, Mira:

No 60 dni w ciągu roku opieki nad dzieckiem to tym co to wymyślili życzę żeby mieli małe dzieci w wieku przedszkolnym i z znikąd pomocy. Może wtedy im się oczy otworzą ile dziecko może chorować jak zaczyna chodzić do przedszkola. Ci co ustalają te przepisy to nie mają wyobrażenia o życiu i opiece nad dziećmi. A ZUS ma zasrany obowiązek wypłacać pieniądze ponieważ to są nasze na które ciężko pracujemy.

12 stycznia, 14:46, Ja:

Oczywiście. 60 dni roboczych to jedyne 3 miesiące. Do tego półtora miesiąca urlopu, który nawet wtedy się nalicza i 2 dni opieki nad zdrowym dzieckiem. Oznacza to że rodzica nie ma w pracy przez prawie pół roku. O biedny rodzic :) O zły kraj :) drugie pół roku musi pracować A przecież powinni mu płacić i pozwolić siedzieć w domu aż do czasu uzyskania przez dziecko pełnoletności ;)

Moi rodzice mieli trójkę i jakoś tak sobie pracę układali, choć ciężko było, że nikt z nas sam nie siedział, opiekunki nie było tylko trzeba trochę chcieć. Niestety dziecko to poświęcenie. A jak kupię psa i będzie co chwilę chory to mam to łopatą zdzielić bo nie ma chorobowego na psa? Nie, tylko trzeba trochę chcieć. Pokolenie "DEJ MNIE ZA DARMO" się odezwało :(

12 stycznia, 14:50, Ja:

Dodajmy jeszcze ze każda niekarmiąca matka przynosi oszukane zaświadczenie że karmi nie dość że nadgodzin nie robi to jeszcze pracuje po 7 godzin (płacone za 8) i zawsze awantura bo musi wcześniej wyjść bo na święta to tylko ona jedna zasługuje na urlop. Ja dzieci nie mogę mieć i jestem podwójne karana. Robię na nieroby i za nieroby bo nadgodziny nieplatne a madki nie dość że robić się nie chce to jeszcze 500 plusy by brały jak rolnicy dotacje.

22 stycznia, 22:21, Gość:

Chodziło o pomadki? 😂

Wszystkie matki wg Ciebie są nierobami? Ciekawe podejście do życia...🤣

M
Matka Polka

"Wniosku o zasiłek opiekuńczy pracownik nie składa, gdy otrzymał kolejne e-ZLA za nieprzerwany okres z tytułu sprawowania opieki nad tym samym chorym dzieckiem lub tym samym chorym członkiem rodziny i okoliczności podane przez niego we wcześniejszym wniosku nie zmieniły się."

Chciałabym prosić o wyjaśnienie. Miałam podobną sytuację w ubiegłym roku, taką"ciągłość" a do każdego e-ZLA wypełniałam stosowny druk Z15a...

z
zarobkiewicz z UK

I pracodawca ma za to wszystko placic ?

Jezeli ma placic to placi miej aby produkcaj byla rentowna.

Chcecie wiecej zarabiac to zgloscie sie do OPIEKI SPOLECZNEJ po zasilki na chorujace osoby ktore wymagaja waszej opieki.

A
Avant

Jesteśmy grupą wsparcia finansowego, która zajmuje się finansami międzynarodowymi dla dowolnej liczby instrumentów bankowych. Nasze usługi są szybkie i niezawodne. pożyczki są

zatwierdzone w ciągu 24-48 godzin od pomyślnego zastosowania. Oferujemy pożyczki od

minimalny zakres od 2000 USD do maksymalnie 50 milionów USD z przystępną stopą procentową 3% i pożyczką

okres od 1 do 25 lat w celu spłaty pożyczki. Celem grupy Avant jest zapewnienie doskonałych profesjonalnych usług finansowych.

Jeśli potrzebujesz pożyczki, skontaktuj się z nami.

Napisz do nas przez: av_ant@outlook.com

Wyślij do nas e-mail za pośrednictwem; avants.loan@gmail.com

Whatsapp 1 (409) 2062954

pozdrowienia

Grupa Avant

G
Gość
3 grudnia 2019, 09:24, Gość:

Żeby w naszym kraju nie bylo oszustów to i prawo mogło by być inne. Moja znajoma fryzjerka prowadzi salon w Rzeszowie . Urodziła dziecko oczywiście podniosła sobie wcześniej zus więc macierzynskiego brala ok 5000 tysi , cały czas pracowała a dziecko z nianią , teraz dziecko ma 3 lata nie choruje zbytnio a ona żeby wykorzystać wyskoi zus ciągle bierze chorobowe na dziecko a dziecko zdrowe w przedszkolu a ona w pracy . Śmieje sie z nas , ja pracuje w prywatnym przedszkolu , że robi wszystkich w balona i jest 3 tyś do przodu w tym miesiacu. Jeszcze do tego umowę lewą napisała koleżance bo jak sama w salonie to ktoś musi pracować. Porażka

A gdzie dodatek za wyslugie lat

G
Gość

A ja mam to wszystko głeboko w DUPIE :)

G
Gość
24 listopada 2019, 12:38, Mira:

No 60 dni w ciągu roku opieki nad dzieckiem to tym co to wymyślili życzę żeby mieli małe dzieci w wieku przedszkolnym i z znikąd pomocy. Może wtedy im się oczy otworzą ile dziecko może chorować jak zaczyna chodzić do przedszkola. Ci co ustalają te przepisy to nie mają wyobrażenia o życiu i opiece nad dziećmi. A ZUS ma zasrany obowiązek wypłacać pieniądze ponieważ to są nasze na które ciężko pracujemy.

12 stycznia, 14:46, Ja:

Oczywiście. 60 dni roboczych to jedyne 3 miesiące. Do tego półtora miesiąca urlopu, który nawet wtedy się nalicza i 2 dni opieki nad zdrowym dzieckiem. Oznacza to że rodzica nie ma w pracy przez prawie pół roku. O biedny rodzic :) O zły kraj :) drugie pół roku musi pracować A przecież powinni mu płacić i pozwolić siedzieć w domu aż do czasu uzyskania przez dziecko pełnoletności ;)

Moi rodzice mieli trójkę i jakoś tak sobie pracę układali, choć ciężko było, że nikt z nas sam nie siedział, opiekunki nie było tylko trzeba trochę chcieć. Niestety dziecko to poświęcenie. A jak kupię psa i będzie co chwilę chory to mam to łopatą zdzielić bo nie ma chorobowego na psa? Nie, tylko trzeba trochę chcieć. Pokolenie "DEJ MNIE ZA DARMO" się odezwało :(

12 stycznia, 14:50, Ja:

Dodajmy jeszcze ze każda niekarmiąca matka przynosi oszukane zaświadczenie że karmi nie dość że nadgodzin nie robi to jeszcze pracuje po 7 godzin (płacone za 8) i zawsze awantura bo musi wcześniej wyjść bo na święta to tylko ona jedna zasługuje na urlop. Ja dzieci nie mogę mieć i jestem podwójne karana. Robię na nieroby i za nieroby bo nadgodziny nieplatne a madki nie dość że robić się nie chce to jeszcze 500 plusy by brały jak rolnicy dotacje.

Chodziło o pomadki? 😂

G
Gość
16 stycznia, 11:45, Mr James Carver:

A kto ci da zwolnienie leksrskie na dziecko skoro pracodawca bez.pracownika

M
Mr James Carver

Szukasz pożyczki konsolidacyjnej, pożyczek niezabezpieczonych, pożyczek biznesowych, kredytów hipotecznych, kredytów samochodowych, kredytów studenckich, pożyczek osobistych, kapitału podwyższonego ryzyka, pożyczki bitcoin itp.! Jestem prywatnym pożyczkodawcą, udzielam pożyczek firmom i osobom fizycznym o niskich i rozsądnych stopach procentowych w wysokości 3%. E-mail na adres: happinessloaninvestment@yahoo.com

G
Gość
24 listopada 2019, 12:38, Mira:

No 60 dni w ciągu roku opieki nad dzieckiem to tym co to wymyślili życzę żeby mieli małe dzieci w wieku przedszkolnym i z znikąd pomocy. Może wtedy im się oczy otworzą ile dziecko może chorować jak zaczyna chodzić do przedszkola. Ci co ustalają te przepisy to nie mają wyobrażenia o życiu i opiece nad dziećmi. A ZUS ma zasrany obowiązek wypłacać pieniądze ponieważ to są nasze na które ciężko pracujemy.

12 stycznia, 14:46, Ja:

Oczywiście. 60 dni roboczych to jedyne 3 miesiące. Do tego półtora miesiąca urlopu, który nawet wtedy się nalicza i 2 dni opieki nad zdrowym dzieckiem. Oznacza to że rodzica nie ma w pracy przez prawie pół roku. O biedny rodzic :) O zły kraj :) drugie pół roku musi pracować A przecież powinni mu płacić i pozwolić siedzieć w domu aż do czasu uzyskania przez dziecko pełnoletności ;)

Moi rodzice mieli trójkę i jakoś tak sobie pracę układali, choć ciężko było, że nikt z nas sam nie siedział, opiekunki nie było tylko trzeba trochę chcieć. Niestety dziecko to poświęcenie. A jak kupię psa i będzie co chwilę chory to mam to łopatą zdzielić bo nie ma chorobowego na psa? Nie, tylko trzeba trochę chcieć. Pokolenie "DEJ MNIE ZA DARMO" się odezwało :(

12 stycznia, 14:50, Ja:

Dodajmy jeszcze ze każda niekarmiąca matka przynosi oszukane zaświadczenie że karmi nie dość że nadgodzin nie robi to jeszcze pracuje po 7 godzin (płacone za 8) i zawsze awantura bo musi wcześniej wyjść bo na święta to tylko ona jedna zasługuje na urlop. Ja dzieci nie mogę mieć i jestem podwójne karana. Robię na nieroby i za nieroby bo nadgodziny nieplatne a madki nie dość że robić się nie chce to jeszcze 500 plusy by brały jak rolnicy dotacje.

12 stycznia, 14:52, Ooo:

I jeszcze żal bo za dużo pracy ;)

Ale to, że robisz nadgodziny bezpłatnie to nie jest wina mam pracujących? Pracodawca ma obowiązek zapłacić za nadgodziny lub udzielić wolnego. Jeśli tego nie robi to żale należy wylać w instytucji PIP, a nie na mamy. Lub zmienić pracę. Druga sprawa, jest w Twojej wypowiedzi dużo żalu z togo powodu, że nie możesz mieć dzieci. Zawsze są inne opcje-adopcja, dom zastępczy itd. może warto się zastanowić.

O
Ooo
24 listopada 2019, 12:38, Mira:

No 60 dni w ciągu roku opieki nad dzieckiem to tym co to wymyślili życzę żeby mieli małe dzieci w wieku przedszkolnym i z znikąd pomocy. Może wtedy im się oczy otworzą ile dziecko może chorować jak zaczyna chodzić do przedszkola. Ci co ustalają te przepisy to nie mają wyobrażenia o życiu i opiece nad dziećmi. A ZUS ma zasrany obowiązek wypłacać pieniądze ponieważ to są nasze na które ciężko pracujemy.

12 stycznia, 14:46, Ja:

Oczywiście. 60 dni roboczych to jedyne 3 miesiące. Do tego półtora miesiąca urlopu, który nawet wtedy się nalicza i 2 dni opieki nad zdrowym dzieckiem. Oznacza to że rodzica nie ma w pracy przez prawie pół roku. O biedny rodzic :) O zły kraj :) drugie pół roku musi pracować A przecież powinni mu płacić i pozwolić siedzieć w domu aż do czasu uzyskania przez dziecko pełnoletności ;)

Moi rodzice mieli trójkę i jakoś tak sobie pracę układali, choć ciężko było, że nikt z nas sam nie siedział, opiekunki nie było tylko trzeba trochę chcieć. Niestety dziecko to poświęcenie. A jak kupię psa i będzie co chwilę chory to mam to łopatą zdzielić bo nie ma chorobowego na psa? Nie, tylko trzeba trochę chcieć. Pokolenie "DEJ MNIE ZA DARMO" się odezwało :(

12 stycznia, 14:50, Ja:

Dodajmy jeszcze ze każda niekarmiąca matka przynosi oszukane zaświadczenie że karmi nie dość że nadgodzin nie robi to jeszcze pracuje po 7 godzin (płacone za 8) i zawsze awantura bo musi wcześniej wyjść bo na święta to tylko ona jedna zasługuje na urlop. Ja dzieci nie mogę mieć i jestem podwójne karana. Robię na nieroby i za nieroby bo nadgodziny nieplatne a madki nie dość że robić się nie chce to jeszcze 500 plusy by brały jak rolnicy dotacje.

I jeszcze żal bo za dużo pracy ;)

J
Ja
24 listopada 2019, 12:38, Mira:

No 60 dni w ciągu roku opieki nad dzieckiem to tym co to wymyślili życzę żeby mieli małe dzieci w wieku przedszkolnym i z znikąd pomocy. Może wtedy im się oczy otworzą ile dziecko może chorować jak zaczyna chodzić do przedszkola. Ci co ustalają te przepisy to nie mają wyobrażenia o życiu i opiece nad dziećmi. A ZUS ma zasrany obowiązek wypłacać pieniądze ponieważ to są nasze na które ciężko pracujemy.

12 stycznia, 14:46, Ja:

Oczywiście. 60 dni roboczych to jedyne 3 miesiące. Do tego półtora miesiąca urlopu, który nawet wtedy się nalicza i 2 dni opieki nad zdrowym dzieckiem. Oznacza to że rodzica nie ma w pracy przez prawie pół roku. O biedny rodzic :) O zły kraj :) drugie pół roku musi pracować A przecież powinni mu płacić i pozwolić siedzieć w domu aż do czasu uzyskania przez dziecko pełnoletności ;)

Moi rodzice mieli trójkę i jakoś tak sobie pracę układali, choć ciężko było, że nikt z nas sam nie siedział, opiekunki nie było tylko trzeba trochę chcieć. Niestety dziecko to poświęcenie. A jak kupię psa i będzie co chwilę chory to mam to łopatą zdzielić bo nie ma chorobowego na psa? Nie, tylko trzeba trochę chcieć. Pokolenie "DEJ MNIE ZA DARMO" się odezwało :(

Dodajmy jeszcze ze każda niekarmiąca matka przynosi oszukane zaświadczenie że karmi nie dość że nadgodzin nie robi to jeszcze pracuje po 7 godzin (płacone za 8) i zawsze awantura bo musi wcześniej wyjść bo na święta to tylko ona jedna zasługuje na urlop. Ja dzieci nie mogę mieć i jestem podwójne karana. Robię na nieroby i za nieroby bo nadgodziny nieplatne a madki nie dość że robić się nie chce to jeszcze 500 plusy by brały jak rolnicy dotacje.

J
Ja
24 listopada 2019, 12:38, Mira:

No 60 dni w ciągu roku opieki nad dzieckiem to tym co to wymyślili życzę żeby mieli małe dzieci w wieku przedszkolnym i z znikąd pomocy. Może wtedy im się oczy otworzą ile dziecko może chorować jak zaczyna chodzić do przedszkola. Ci co ustalają te przepisy to nie mają wyobrażenia o życiu i opiece nad dziećmi. A ZUS ma zasrany obowiązek wypłacać pieniądze ponieważ to są nasze na które ciężko pracujemy.

Oczywiście. 60 dni roboczych to jedyne 3 miesiące. Do tego półtora miesiąca urlopu, który nawet wtedy się nalicza i 2 dni opieki nad zdrowym dzieckiem. Oznacza to że rodzica nie ma w pracy przez prawie pół roku. O biedny rodzic :) O zły kraj :) drugie pół roku musi pracować A przecież powinni mu płacić i pozwolić siedzieć w domu aż do czasu uzyskania przez dziecko pełnoletności ;)

Moi rodzice mieli trójkę i jakoś tak sobie pracę układali, choć ciężko było, że nikt z nas sam nie siedział, opiekunki nie było tylko trzeba trochę chcieć. Niestety dziecko to poświęcenie. A jak kupię psa i będzie co chwilę chory to mam to łopatą zdzielić bo nie ma chorobowego na psa? Nie, tylko trzeba trochę chcieć. Pokolenie "DEJ MNIE ZA DARMO" się odezwało :(

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3