Kupujemy mniej biletów komunikacji miejskiej

Marek Jaszczyński
Szczecin: Mniejsze dochody za bilety
Szczecin: Mniejsze dochody za bilety Archiwum
Tak wynika z danych przedstawionych radnym przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego.

Dochody za pierwsze półrocze są mniejsze niż zakłada plan i wyniosły 45 299 tysięcy złotych, tymczasem plan zakładał 47 mln złotych. Kupujemy mniej biletów jednorazowych i miesięcznych.

Czym to jest spowodowane?

Wśród przyczyn jest wymieniana polityka społeczna miasta. Chodzi o wprowadzenie zniżek na zakup biletów miesięcznych ze Szczecińską Kartą Rodzinną, czy takich rozwiązań jak bilet seniora, adresowany do osób między 67 do 70 rokiem życia.

Kolejna przyczyna to czynniki demograficzne - zmienia się struktura wiekowa ludności naszego miasta: mniej jest osób w przedziale wiekowym 4 - 26 lat i w wieku produkcyjnym 26 - 66 lat.

Przybywa natomiast seniorów w wieku powyżej 67 lat. Nie kupujemy biletów także z tego powodu, że nas nie stać na ich zakup.

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krzysztof

A będzie jeszcze gorzej !!!!!!!!!!!!! co za upośledzony człowiek zlikwidował jedyne połączenie pospieszne autobusu A  to trzba mieć w czaszce mało wody !!! Bo dauny przy nim to są profesorami !!!! od placu Rodła jest połączenie tylko z wykłymi co się ciągną 25km/h kto pomyślał o uczniach ?? dojeżdza ich tu mnóstwo z prawobrzeża !!!!!!!!!!! z prawobrzeża jest kilka autobusów do miasta ,a w stronę hożej żadnego !!! wogóle polikwidujcie wszystkie i zostawcie jeden autobus a na 100 % wzrosnie sprzedaż biletów UPOSLEDZENIE WASZE NIE ZNA GRANIC !!!!!!!!! ja na 100 % bedę jeżdzic tylko autem bo paliwo wypadnie 50 % taniej niż wasze wymaślane przesiadki i jazda 25 km/h z poważaniem DYREKCJA I MIASTO TO DNO !!!!!!!! czas z tym skończyć !!!!!!!!!!! WASZ JUŻŻŻŻ BYŁY PASAŻER

m
mieszkaniec

Dziwicie sie ? Prosta kalkulacja. Mieszkam na os.Kasztanowym. Autobusem do pracy 28 min plus z buta. Autem 15 min.

Mam dwa autobusy C i 77, jesli chce sie szybko przemieszczac np C do pl.Rodla 40 min albo 77 z godzine z kawalkiem z przesiadkami to musze kupic bilet za 162 zl na zwykle i pospiechy, albo tylko 77 - na zwykle za 100 zl.

 

Jak zaleje paliwa za 162 zl to zakladajac dojazdy do pracy plus 2 x zakupy zostaje mi miesiecznie 5 litrow benzyny. Tym bardziej ze na lewobrzeze nie mam po co jechac.

 

Fakt faktem ze auto kosztuje wiecej, ale auto mi nie ucieknie, auto sie nie zepsuje, w aucie nie smierdzi, nie depcza po nogach, nie brakuje miejsca, auto nie przyjedzie z opoznieniem. Auto nie jezdzi rozkladem w ten sposob ze mam dwa autobusy na godzine, a trzeci dopiero 50 min pozniej(tak akurat koncze prace). Jak bede musial zostac dluzej, a bywalo i tak, to sa problemy z powrotem.

o
ona
W dniu 28.07.2014 o 10:20, Jasiek napisał:

45299 tysięcy złotych.Co to za liczba?

to 45 299 000 czyli 45 milionów 299 tysięcy

M
Marek

Chyba w końcu czas obciąć te 100 milionów dotacji ładowanej w wydatki bieżące nieefektywnego wrzoda jakim jest komunikacja miejska

I
Ico

Najlepszym sposobem zwiększenia sprzedaży biletów jest - podniesienie ich ceny !! 

radziłbym co najmniej dwukrotnie  :D

J
Jazzon

No to kanary zaczną częściej polować...

...a ja nadal będę bojkotował komunikację miejską po tym jak zlikwidowali bilety 20 minutowe. 'Z buta' przemieszczam się odrobinę dłużej, ale za to mam więcej ruchu i sadełko tak nie obrasta ;-)

M
M.

Nie bardzo rozumiem. Skoro pani redaktor podaje powody, dla których liczba sprzedanych biletów spada, to dlaczego ZDiTM zakładał, że sprzedaż biletów będzie wyższa?

Pani redaktor sugeruje, że ZDiTM tworząc plan sprzedaży nie uwzględniło struktury demograficznej, kart seniora i Kart Rodzinnych.

J
Jasiek

45299 tysięcy złotych.

Co to za liczba?

 

Dodaj ogłoszenie