Plakaty promujące polskie produkty mają wkrótce trafić do niektórych sklepów. Liga planuje także wieszać je w większych miastach, w pobliżu supermarketów.
- Taki produkt bardzo łatwo odróżnić od tych spoza kraju - tłumaczy Sławomir Głowacki, członek zarządu wojewódzkiego LPR w Zachodniopomorskiem. - Pod kodem kreskowym znajduje się kod cyfrowy. Trzy pierwsze cyfry oznaczają państwo, w którym powstał. Kodem Polski jest 590.
Akcja ma być promocją polskiej gospodarki. Działacze LPR podają przykłady podobnego postępowania w innych państwach Unii Europejskiej, gdy na terenie UE wprowadzono zakaz promowania narodowych produktów.
- Wspieramy ideę wolnego rynku - tłumaczy Mirosław Marcinów, konsultant LPR. - Jednak wzorem państw bardziej rozwiniętych gospodarczo chcemy odwołać się do patriotyzmu konsumenckiego. Jest bowiem prosta zależność między zakupem polskich produktów, a sytuacją ekonomiczną kraju.
Podają różne przykłady, gdzie ta teoria sprawdziła się w praktyce. W Wielkiej Brytanii podobna do polskiej akcja "buy English" spowodowała znaczny wzrost gospodarczy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?