Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kupimy używane sklady elektryczne

Marek Jaszczyński
EZT serii EN57 to najpopularniejszy i najliczniejszy typ pociągu elektrycznego na polskich torach. Ogółem, w latach 1961 – 1993, wrocławski "Pafawag” wyprodukował około 1500 pojazdów tego typu, z czego około 100 na eksport do Jugosławii. Z uwagi na brak jakiegokolwiek programu modernizacji taboru kolejowego do ruchu regionalnego oraz całkowite wstrzymanie zakupów nowego taboru od połowy lat 90. XX wieku, jednostki serii EN57 do dziś stanowią trzon taboru wykorzystywanego w komunikacji regionalnej sieci PKP.
EZT serii EN57 to najpopularniejszy i najliczniejszy typ pociągu elektrycznego na polskich torach. Ogółem, w latach 1961 – 1993, wrocławski "Pafawag” wyprodukował około 1500 pojazdów tego typu, z czego około 100 na eksport do Jugosławii. Z uwagi na brak jakiegokolwiek programu modernizacji taboru kolejowego do ruchu regionalnego oraz całkowite wstrzymanie zakupów nowego taboru od połowy lat 90. XX wieku, jednostki serii EN57 do dziś stanowią trzon taboru wykorzystywanego w komunikacji regionalnej sieci PKP. Wikimedia Commons
Siedem Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych będzie pochodzić z Przewozów Regionalnych. Rozstrzygnięto przetarg.

Z budżetu województwa zarezerwowano na ten cel 7 500 000 zł. Cenę jednej sztuki używanego, w pełni sprawnego, trójczłonowego zespołu trakcyjnego przed drugą naprawą główną, oszacowano na około 1 100 000 zł.

- Na przetarg wpłynęła jedna oferta, Przewozy Regionalne Sp. z o.o., spółka świadcząca w województwie zachodniopomorskim usługi kolejowych przewozów regionalnych zaproponowała dostawę 7 używanych EZT serii EN57 do końca listopada - mówi Tomąsz Dąbrowski z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego.

Obecnie w dyspozycji Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, świadczącego usługi kolejowych przewozów pasażerskich na obszarze naszego województwa, znajduje się 80 EZT (średnia wieku wynosi przeszło 30 lat), z których aż 27 jest wyłączonych z eksploatacji z różnych przyczyn, najczęściej z powodu braku napraw głównych i rewizyjnych. Taka sytuacja może zagrażać ciągłości wykonywania przewozów i jest wysoce niekorzystna dla jakości świadczonych usług przewozowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński