Zgodnie z zamówieniem tramwaje muszą być w pełni niskopodłogowe, jednokierunkowe, o maksymalnej długości 32 m, szerokość tramwaju powinna zawierać się w granicach 2,3 - 2,4m.
Całkowita pojemność tramwaju winna wynosić minimum 200 osób przy napełnieniu 5 osób na 1 m2. Ilość miejsc siedzących stacjonarnych winna wynosić minimum 40 sztuk.
Tramwaj musi posiadać platformy dla wózków inwalidzkich odkładane ręcznie, posiadać klimatyzację, system informacji pasażerskiej (wizualnej i fonicznej), bezprzewodowy internet i cyfrowy monitoring oraz automat do sprzedaży biletów.
Tramwaj niskopodłogowy musi wytrzymać minimum 30-letni okres eksploatacji.
Za główne kryterium rozstrzygnięcia przetargu uznano cenę (70 procent) i termin dostawy pierwszych 6 tramwajów (30 procent).
Oferty będą składane do 15 lutego. Termin realizacji zamówienia: od 30 września 2012 roku do 30 kwietnia 2014 roku.
- Pieniądze na ten cel pochodzić będą z kredytu bankowego oraz z dofinansowania ze środków Unii Europejskich. Spółka aplikuje o środki na zakup taboru w Centrum Unijnych Projektów Transportowych w Warszawie - mówi Dariusz Wołoszczuk z biura promocji i informacji urzędu miasta.
Spółka Tramwaje Szczecińskie podpisała umowę z bankiem Millennium na udzielenie kredytu w wysokości 80 milionów złotych.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?