Kupili w Media Markt zepsutą lodówkę

Marek Rudnicki
www.sxc.hu
Nasz Czytelnik kupił lodówkę w szczecińskim Media Markt. Była zepsuta. Mimo to market odmówił wymiany sprzętu na nowy, wolny od wad. Dopiero nasza interwencja u rzecznika firmy spowodowała, że Czytelnik otrzyma nowy sprzęt.

- Kupiłem lodówkę w Media Markt. Tam jeszcze przed sprawdzeniem, od razu po zapłaceniu, podbito mi kartę gwarancyjną. Sprzedawca stwierdził, że sprzęt AGD nie podlega zwrotowi - opowiada o swoich kłopotach nasz Czytelnik, Bartosz Szczygieł. - Ale lodówka nie chciała w ogóle działać.

Bartosz Szczygieł interweniował w firmie Samsung, u producenta lodówki.

- Dowiedziałem się, że mam wezwać serwis i sprzęt zostanie wymieniony przez
Media Market w momencie, gdy serwisant stwierdzi, że wada jest wadą fabryczną.
Serwis jednak odmówił wydania takiego pisma mimo że fabryczną wadę wpisał do karty gwarancyjnej.

Nasz Czytelnik nie wiedział, co zrobić. Poprosił nas o interwencję.

Rzecznik Media Markt, Wioletta Batóg okazała dużo pomocy w załatwieniu sprawy.
Co prawda na początku pytany przez nią kierownik szczecińskiego serwisu stwierdził, że nasz Czytelnik zgłosił kolejną usterkę lodówki, ale nie zgodził się na kolejną naprawę sprzętu.

- W związku z tym my również nie mamy podstaw do stwierdzenia, jaka i czy faktycznie jest wada lodówki - stwierdził.

Bartosz Szczygieł rzeczywiście odmówił serwisowi kolejnej naprawy. Doszedł bowiem do wniosku, że jak się zgodzi, a serwis lodówkę naprawi, nie będzie miał podstaw do wymiany uszkodzonego sprzętu.

- A ja po prostu straciłem zaufanie do tej lodówki - tłumaczy. - Nie chciałem po raz
kolejny mieć zepsutej żywności.

Po kolejnej interwencji rzecznika sprawę wreszcie załatwiono pozytywnie dla
naszego Czytelnika.

- Uprzejmie informuję, że po rozmowach z firmą Samsung otrzymaliśmy potwierdzenie uznania reklamacji lodówki - poinformowała nas Wioletta Batóg. - Sprzęt zostanie wymieniony na nowy. Informację przekazaliśmy klientowi telefonicznie. Reklamacje zakończymy niezwłocznie po otrzymaniu nowego
produktu.

- Zawsze staramy się, żeby nasi klienci byli zadowoleni - zapewnia pani rzecznik.
- Nie zależy nam na jednorazowych zakupach, chcemy być dla naszych klientów
partnerem handlowym na długie lata. Często jednak to nie my ostatecznie decydujemy o sposobie załatwienia reklamacji.

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Materiał oryginalny:

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

k
kopara

Jak przyłapiesz Media Markt na wciskaniu starego towaru, to wymieniają na nowy i dają jeszcze bon prezentowy

K
Karolina

Witam
Chciałabym sie dowiedziec jakich agrumentów użyliście wobec Media że wymienili Wam lodówke ,Gdyż mam bardzo podobny problem zakupiłam lodówke w Saturnie w Gdańsku zostałam dokładnie tak samo potraktowana przez sklep jak i przez firme Daewoo .Jestem bezsilna mam od samego początku niesprawną lodówke sereisant stwierdził wade fabryczna wszyscy sie na mnie wypieli i nie chcą wymienic mi lodówki na nowa mało tego twierdza że chce wyłudzic od nich pieniądzę chociaż ja ani razu od nikogo nie prosiłam o pieniądze

w
waldek

Przestroga, by nie wierzyć reklamie. Już wszyscy zapomnieli, jak Media Markt grzmiał, że likwiduje się i namawiał na wyprzedaż. A później okazało się, że to bujda i chodziło tylko o sprzedaż czy wyprzedaż wszystkich bubli. A samo hasło "Nie dla idiotów" nikogo nie zastanawia? Obraża klientów, a oni, "idioci" nadal kupują.

~Seba~

Do Pana Serwisanta.

Oczywiście mówiąc o rękojmi miałem na myśli niezgodność z umową.

Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego.

Art. 8.
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

Warto znać swoje prawa, tego nie dowiemy się od sprzedawcy.

k
karol
W dniu 27.02.2009 o 14:52, marek napisał:

Bartosz Szczygieł rzeczywiście odmówił serwisowi kolejnej naprawy. Doszedł bowiem do wniosku, że jak się zgodzi, a serwis lodówkę naprawi, nie będzie miał podstaw do wymiany uszkodzonego sprzętu.- To ja nie rozumiem chciał wymienic lodówke a oni sie nie zgodzili tylko wyslali serwis zeby ją naprawił a on sie nie zgodzil na naprawe , to jak serwis ma sprawdzic czy lodówka była zepsuta fabrycznie czy ten pan ją zepsół ? Dziwne , ale w koncu sprawe udało sie załatwić tak , czyli serwis w koncu ją wymienił , pytanie tylko dlaczego ten pan mając kartę gwarancyjną podbitą od razu nie oddał jej na gwarancję? Coś tu nie dokońca jest wszystko jasne i wyrazne.


Przeczytaj poprzedni artykuł na ten temat. Oni mu wmówili, ze trzeba od razu do serwisu. Wprowadzili go w błąd. Można nie zgodzić się na serwis i reklamację złożyć u sprzedawcy. Na piśmie i za potwierdzeniem na kopii. Wówczas powinni wymienić sprzęt na nowy. W Media zawsze robią w konia ludzi, którzy nie znają przepisów.
g
gienia
W dniu 27.02.2009 o 12:01, XYZ napisał:

Założę się, że ta lodówka była najtańsza... Bo zakupy trzeba umieć robić!


Nie czytałeś poprzedniego artykułu. To była bardzo droga lodówka. A w Media lepiej nie kupować. To sklep dla idiotów.Jak ktoś nie zna sprzętu, to się nadzieje. Teraz po cichu szykują podwyżki na cały sprzęt.
G
Gość
W dniu 27.02.2009 o 11:29, Zibi napisał:

Bo Media Mart "jest dla idiotów".



Ee tam - Reklama prawdę ci powie - Media Markt jest dla mądrych.

Widać ten pan nie był wystarczająco mądry i uwierzył w siebie..
s
serwisant

Do pana Seby.

Prawo rękojmi zgodnie z ustawa z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży nie obowiązuje osób prywatnych. Skorzystać z niego może tylko osoba prowadząca działalność gospodarcza pod warunkiem ze na zakupiony towar posiada fakturę vat.

Osobie prywatnej takiej jak ja przysługuje tylko możliwość reklamowania towaru jako niezgodny z umową o czym mówi artykuł 8 wspomnianej ustawy ale i tak nie od razu dostaniemy nowy sprzęt bo tego sobie zażyczymy, sklep nie ma wcale takiego obowiązku.

To sklep wybiera sposób rozpatrzenia takiej reklamacji i jeśli zechce może nam doprowadzić sprzęt do zgodności z umowa poprzez NAPRAWĘ dopiero gdy naprawa będzie nie możliwa może zastosować na nowy wolny od wad lub zwrot gotówki.
Jedynym nakazem w przypadkach takich jak reklamacja z której skorzystał bohater artykułu jaki spada na sklep to poinformowanie klienta w ciągu 14 dni o tym w jaki sposób rozpatrzy złożona reklamacje mówi o tym artykuł 8 ust 1 i 4 wymienionej ustawy.

Drugim sposobem to skorzystanie przez klienta z warunków gwarancji jednak w tym przypadku cała odpowiedzialność sklepu kończy się w momencie przekazania go do serwisu.

Zaznaczę na koniec ze obecnie nie ma już zapisu w ustawie o tym ze możemy sobie coś kupić i to od tak sobie oddać. Było to już wielo krotnie podawane przez różnych Rzeczników praw konsumenta przy okazji świat.

Dlatego moim zdaniem sklep nie popełnił tutaj błędu i zrobił wszystko ok.
Aha na koniec nie jestem pracownikiem Media Markt tylko innego konkurencyjnego sklepu.

Jesli chodzi o firmę samsung ja osobiście używam różnego jej sprzętu i jak dotąd każda reklamacja kończyła się na wymianie sprzętu na nowy w ciągu 14 dni.tylko trzeba taką reklamacje zanieść samemu do serwisu a nie do sklepu gdyż serwis nie liczy czasu naprawy od daty przyjęcia reklamacji przez sklep tylko od dnia kiedy to on otrzymał towar a czasami to nawet 5 dni roboczych.

~Seba~

A co ma do tego producent? Pewnie w Media Markt nie słyszeli o czymś takim jak rękojmia.

j
john

jak sie cos kupuje trzeba byc swiadomym co i gdzie ,tani sklep=slaby serwis ,a swoja droga powinniscie buc zadowoleni ze wada wyszla po zakupie w okresie gwarancji a nie po.

m
media

Media Markt nie dba o klientów - tylko w telewizji jest wszystko pięknie i gładko. Kupiłem u nich monitor marki Samsung do komputera (ok. 1400zł) i nowego musiałem oddać do serwisu. W Media Markt powiedzieli : "Pan kupił monitor, prawo własności jest Pana i to już Pański problem że zepsuty!'' Media Markt nie dla idiotów:)

m
marek

Bartosz Szczygieł rzeczywiście odmówił serwisowi kolejnej naprawy. Doszedł bowiem do wniosku, że jak się zgodzi, a serwis lodówkę naprawi, nie będzie miał podstaw do wymiany uszkodzonego sprzętu.- To ja nie rozumiem chciał wymienic lodówke a oni sie nie zgodzili tylko wyslali serwis zeby ją naprawił a on sie nie zgodzil na naprawe , to jak serwis ma sprawdzic czy lodówka była zepsuta fabrycznie czy ten pan ją zepsół ? Dziwne , ale w koncu sprawe udało sie załatwić tak , czyli serwis w koncu ją wymienił , pytanie tylko dlaczego ten pan mając kartę gwarancyjną podbitą od razu nie oddał jej na gwarancję? Coś tu nie dokońca jest wszystko jasne i wyrazne.

o
olo

Media to cwaniaczki jakich mało!Kupiłem tam kiedyś telefon/sony-ericsson/,to był szrot jakich mało!Częściej był w naprawie niż sprawny,ale wymiana w media to rzeczywiście droga przez mękę,dopiero wtedy robią tam z Ciebie idiotę!To sklep dla frajerów którzy kupują durne reklamy,realizowane z niemiecką "lekkością".Moja noga tam więcej nie postanie i rozsądnym radzę to samo!

X
XYZ

Założę się, że ta lodówka była najtańsza... Bo zakupy trzeba umieć robić!

m
mobik

Znajomi kupili lodówkę Shitsunga, 2 razy była już w naprawie. I takie same problemy w sklepie. Łatwo to wyjasnić, g.... jest sprzedawane, sklep i producent mają z tego kasę, a takie przypadki to wręcz potwierdzenie niecnego procederu sprzedawania bubli, od uznania reklamacji sklep wymiguje się w pierwszej kolejności.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3