Produkcja motocykli w PRL-u
Pierwszym powojennym motocyklem wdrożonym do produkcji był Sokół M01. Z czasem zaczęto rozwijać kolejne motocykle. Produkcja motocykli w PRL była imponująca. Najlepsze pod tym względem były lata 60. W szczytowym momencie polskie fabryki wypuszczały rocznie ponad 140 tys. motocykli. Dodatkowo dużym zainteresowaniem cieszyły się konstrukcje z Czechosłowacji (Jawa) czy NRD (MZ).
Najpopularniejsze motocykle z okresu PRL-u
Jednym z najbardziej znanych producentów motocykli w PRL-u był Zakłady Mechaniczne "SHL" w Poznaniu, produkujące m.in. popularne modele takie jak SHL M06 czy SHL M11. Inne ważne firmy produkujące motocykle w PRL-u to m.in. Szczecińska Fabryka Motocykli, Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego „PZL Świdnik” czy Warszawska Fabryka Motocykli. Najpopularniejsze modele motocykli z okresu PRL:
- WSK M06
- Jawa TS350
- SHL M06
- SHL M11
- SHL 17
- Junak M07
- Junak M10
- MZ ETZ 250
- MZ TS 150
Konstrukcje, które nadal cieszą się dużą popularnością
Motocykle te miały charakterystyczny styl i były wyjątkowo trwałe, co sprawiało, że nadal są pamiętane i cenione przez wielu entuzjastów motocykli. Niektóre modele, takie jak WSK M06 B3 czy MZ TS 150, stały się prawdziwymi legendami, a ich wartość kolekcjonerska nadal rośnie. Pomimo upływu lat, wiele z tych motocykli wciąż jeździ po polskich drogach, będąc symbolem nie tylko historii, ale także wytrwałości i trwałości technicznej. Wiele legendarnych maszyn możemy znaleźć wystawionych na portalach aukcyjnych. Sprawdź, ile trzeba obecnie zapłacić za kultowe motocykle.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?