Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kto zostanie sponsorem Areny Szczecin?

Jakub Lisowski
Arena Szczecin podczas jednego ze spotkań Chemika Police.
Arena Szczecin podczas jednego ze spotkań Chemika Police. Andrzej Szkocki
Umowa z Grupą Azoty kończy się w połowie września. Dwie strony negocjują, ale efektów jeszcze nie widać.

Wcześniej przedstawiciele miasto i Areny oraz władze Grupy Azoty deklarowały chęć kontynuowania współpracy. GA była sponsorem tytularnym hali widowiskowo-sportowej przez ostatnie trzy lata. Sponsor płacił 700 tys. zł rocznie i nie tylko miał nazwę, ale również zagwarantował siatkarkom Chemika Police pierwszeństwo w dostępie do obiektu. To oznaczało, że gdy podczas weekendu w Szczecinie miały grać chemiczki, ale też koszykarze Kinga i futsaliści Pogoni '04, to właśnie działacze siatkarskiego klubu wybierali najdogodniejszą porę. Inne ekipy musiały się dopasować. Chemik w Arenie rozgrywał swoje mecze krajowe i w Lidze Mistrzyń.

W negocjacjach ostatnio zapanował impas.

- Pod koniec maja przedstawiciele Urzędu Miasta prowadzili negocjacje z reprezentantami Azotów. Ustalono, że do 16 czerwca do Urzędu Miasta wpłynie oferta w sprawie nowej umowy. Tygodnie mijały, ale mimo licznych pism przypominających o sprawie, żadna propozycja do nas nie wpłynęła. Z uwagi na to, że do wygaśnięcia dotychczas obowiązującej umowy pozostało blisko półtora miesiąca podjęta została decyzja, że na złożenie oferty Grupa Azoty ma czas maksymalnie do 15 sierpnia. Kilka dni temu zostało wysłane w tej sprawie oficjalne pismo – tłumaczył Dariusz Sadowski z biura prasowego UM.

Takim stanowiskiem miasta zaskoczony jest sponsor.

- Grupa Azoty Police przekazała swoje stanowisko i wstępną propozycję dalszej współpracy z Gminą Miasto Szczecin pismem z dnia 20 lipca, z zaznaczeniem, że do 10 sierpnia prześle projekt nowej umowy między stronami. Do siedziby spółki dotarła już ze szczecińskiego urzędu odpowiedź na to pismo, datowana na 28 lipca, a zawierająca m.in. serdeczne podziękowania za pozytywne ustosunkowanie się do kontynuowania współpracy stron. Prace nad projektem nowej umowy są na ukończeniu – podkreśla Ewa Prüffer, kierownik biura public relations GA.

Miasto ma już plan B, gdyby propozycje sponsora były nie do zaakceptowania.

- Po 15 sierpnia rozpoczną się rozmowy ze wszystkimi firmami zainteresowanymi nabyciem praw do nazwy hali widowisko-sportowej. Po dokonaniu analizy zostanie podpisana umowa z podmiotem, który złoży najkorzystniejszą ofertę – dodaje Sadowski.

Zinedine Zidane czwartym najbardziej utytułowanym trenerem Realu Madryt

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński