Sześciu chętnych do budowy linii. Miasto oszacowało koszt prac na 64,1 mln zł. Każda oferta jest wyższa.
Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum polsko-hiszpańskie Balzola - prawie 90 mln zł, najdroższą konsorcjum Trakcja PRKiI 138,6 mln zł.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Hiszpańska firma Balzola wyrzucona z placu budowy we Wrocławiu [ZDJĘCIA]
Przypomnijmy, że chodzi o budowę torowiska do nowej pętli tramwajowej Mierzyn, która obejmuje przebudowę trasy tramwajowej na odcinku od Ronda Gierosa do ul. Kwiatowej z dobudową drugiego toru oraz budowę nowego odcinka torowiska dwutorowego od ul. Kwiatowej do nowoprojektowanej pętli Mierzyn.
W ramach prac przebudowana zostanie północna jezdnia ulicy Ku Słońcu na odcinku od ul. Krętej do ul. Przygodnej. Dodatkowo prace obejmą również wymianę nawierzchni i przebudowę istniejącej ścieżki rowerowej po północnej stronie ulicy, budowę dwóch parkingów rowerowych, budowę budynku dyspozytorsko-socjalnego, podstacji trakcyjnej oraz systemu monitoringu wizyjnego na pętli tramwajowej Mierzyn.
Inwestycja będzie realizowana w latach 2019-202. Pod koniec ubiegłego roku Szczecin otrzymał dofinansowanie na ten projekt oraz dwie, inne ważne inwestycje komunikacyjne.
Przebudowy ul. Arkońskiej wraz z budową torowiska od pętli Las Arkoński do al. Wojska Polskiego oraz Przebudowy ul Szafera na odcinku od al. Wojska Polskiego do Hali Widowiskowo-Sportowej wraz z budową torowiska i nowej pętli tramwajowej. Łączny koszt trzech inwestycji to 195 138 528,14 zł, z czego dofinansowanie to 85 729 000 zł.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Tramwaj do Mierzyna: Jest przetarg. Kiedy koniec inwestycji? [WIZUALIZACJE]
Tramwaj do Mierzyna: Jest przetarg. Kiedy koniec inwestycji?...
iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?