Kto zbuduje torowisko i pętlę w Szczecinie? Znamy chętnych

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Doczekaliśmy się. Dziś otwarto oferty na budowę nowej linii tramwajowej do granic Mierzyna.

Sześciu chętnych do budowy linii. Miasto oszacowało koszt prac na 64,1 mln zł. Każda oferta jest wyższa.
Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum polsko-hiszpańskie Balzola - prawie 90 mln zł, najdroższą konsorcjum Trakcja PRKiI 138,6 mln zł.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Hiszpańska firma Balzola wyrzucona z placu budowy we Wrocławiu [ZDJĘCIA]

Przypomnijmy, że chodzi o budowę torowiska do nowej pętli tramwajowej Mierzyn, która obejmuje przebudowę trasy tramwajowej na odcinku od Ronda Gierosa do ul. Kwiatowej z dobudową drugiego toru oraz budowę nowego odcinka torowiska dwutorowego od ul. Kwiatowej do nowoprojektowanej pętli Mierzyn.

W ramach prac przebudowana zostanie północna jezdnia ulicy Ku Słońcu na odcinku od ul. Krętej do ul. Przygodnej. Dodatkowo prace obejmą również wymianę nawierzchni i przebudowę istniejącej ścieżki rowerowej po północnej stronie ulicy, budowę dwóch parkingów rowerowych, budowę budynku dyspozytorsko-socjalnego, podstacji trakcyjnej oraz systemu monitoringu wizyjnego na pętli tramwajowej Mierzyn.

Inwestycja będzie realizowana w latach 2019-202. Pod koniec ubiegłego roku Szczecin otrzymał dofinansowanie na ten projekt oraz dwie, inne ważne inwestycje komunikacyjne.

Przebudowy ul. Arkońskiej wraz z budową torowiska od pętli Las Arkoński do al. Wojska Polskiego oraz Przebudowy ul Szafera na odcinku od al. Wojska Polskiego do Hali Widowiskowo-Sportowej wraz z budową torowiska i nowej pętli tramwajowej. Łączny koszt trzech inwestycji to 195 138 528,14 zł, z czego dofinansowanie to 85 729 000 zł.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Tramwaj do Mierzyna: Jest przetarg. Kiedy koniec inwestycji? [WIZUALIZACJE]

Tramwaj do Mierzyna: Jest przetarg. Kiedy koniec inwestycji?...

Jan Błachowicz, konferencja mistrza UFC

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

o
ollo

Oczywiście, że linia jest potrzebna. Obecnie kończy się na Kwiatowej, a w międzyczasie na Gumieńcach, szczególnie za CH Ster powstało tysiące mieszkań. I nadal buduje się na potęgę. Nie wspominam już o mieszkańcach Mierzyna, którzy też będą pewnie korzystać z tej linii. Nie tylko więc dla klientów CH Ster potrzebna jest ta linia.

o
oll

Oczywiście, że linia jest potrzebna. Obecnie kończy się na Kwiatowej, a w międzyczasie na Gumieńcach, szczególnie za CH Ster powstało tysiące mieszkań. I nadal buduje się na potęgę. Nie wspominam już o mieszkańcach Mierzyna, którzy też będą pewnie korzystać z tej linii. Nie tylko więc dla klientów CH Ster potrzebna jest ta linia.

D
Dołuje
Dogadajcie sie z gminą Police i zajezdnia powinna być w lubieszynie
S
Szczecin/Gumieńce

Oczywiście że pętla w tym miejscu jest bardzo potrzebna, tym bardziej że jest to przygotowanie do tego ze w przyszłości zamiast centrum STER ma byc o wiele większe piętrowe centrum handlowe z kinem itp rzeczami.

Dodatkowo mieszkańcy okolic nie będą musieli dreptać aż do ul. Kwiatowej na pętle nr8 i 10

Te plany i  inwestycja tak apropo wleką się już od chyba około 15-lat, bo już w tamtych latach słyszeliśmy na Gumieńcach że jest coś takiego planowane.

S
Szczecin
Pętla z torowiskiem potrzebna w tym miejscu jak wrzód na tyłku. Torowisko potrzebne bardziej na Mieszka 1 czy remont Pomorzany. Ale cóż Krzysiek że świtą rządzą.
Dodaj ogłoszenie