Kto przebuduje torowiska tramwajowe w centrum Szczecina? Szukają wykonawcy gigantycznej przebudowy

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Udostępnij:
Spółka "Tramwaje Szczecińskie" szuka wykonawcy na modernizację torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do Ronda Giedroycia. Zadaniem wykonawcy będzie również przebudowa placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego. Termin składania ofert został wyznaczony na 29 kwietnia.

Projekt przebudowy torowisk wraz z siecią trakcyjną w ciągu:

  • al. Niepodległości,
  • pl. Żołnierza Polskiego,
  • al. Wyzwolenia,
  • pl. Rodła,
  • do Ronda Giedroycia

Jak zapowiadają urzędnicy, inwestycja zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 034 metrów toru pojedynczego.

- Przebudowa kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów - zapowiada Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki "Tramwaje Szczecińskie".

Na zakończenie inwestycji wykonawca będzie miał 720 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy.

ZOBACZ TEŻ:

Zakres robót obejmuje:

  • przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do Ronda Giedroycia,
  • przebudowę torowiska w ciągu ul. Kołłątaja, ul. Asnyka,
  • przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo,
  • przebudowę torowiska w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, ul. Matejki i ul. Piłsudskiego,
  • przebudowę placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego,
  • przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w pasie rozdziału na odcinkach wydzielonych oraz przebudowa całej ulicy na odcinkach torowiska wbudowanego w jezdnię (łącznie ok. 8034 mtp),
  • nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo – tramwajowych,
  • budowę przystanków „wiedeńskich” tramwajowych/przebudowę peronów przystankowych,
  • integracja przestanków autobusowych i tramwajowych,
  • ułatwienie przesiadek, poprawa komfortu obsługi pasażerów,
  • budowę wydzielonych miejsc postojowych,
  • budowę pasów rowerowych,
  • przebudowę chodników oraz zjazdów,
  • przebudowę sieci trakcyjnej,
  • przebudowę oświetlenia ulicznego,
  • przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.

ZOBACZ TEŻ:

ZOBACZ TEŻ:

Projekt przebudowy torowiska na pl. Rodła, al. Niepodległości, pl. Żołnierza Polskiego,  al. Wyzwolenia do Ronda Giedroycia

Przebudowa torowiska na placu Rodła w Szczecinie. Co się zmi...

POLECAMY TAKŻE:

CZYTAJ TAKŻE:

Projekt budżetu Szczecina na 2020. Przesunięte inwestycje i ...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Enero

Vk1 Hulajnoga Elektryczna Z Siedziskiem 250W Koło 8 Cali H1

1 637,00 zł1 059,00 zł-35%
miejsce #2

Enero

Enero Asiento Jr Czarno Niebieski

1 637,00 zł1 059,00 zł-35%
miejsce #3

Sencor

Sencor SCOOTER TWO 2021

2 552,25 zł1 999,00 zł-22%
miejsce #4

Joyor

Joyor Y6-S Czarny Z Siedzeniem

3 700,00 zł3 320,00 zł-10%
Materiały promocyjne partnera

Jakub Wiech: Ceny ropy naftowej wracają do poziomu sprzed wojny

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Te wszystkie przebudowy jakkolwiek słuszne mają zawsze jeden mankament - miejsca postojowe znikają. Jest coraz gęstsza zabudowa, pasy powydzielane dla pieszych, rowerzystów, tramwajów, autobusów a na końcu nie ma miejsca do zaparkowania. Ogólnie odjazd do pracy czy do domu to najlepiej hulajnogą, którą wsadzimy sobie na koniec pod pachę.

G
Gość

swoja droga, ciekawe kto ponosi odpowiedzialność za wybór nierzetelnej firmy Energopol?? jakie były kryteria jej wyboru i na jakie straty zostali narażeni mieszkańcy w sytuacji jaka jest obecnie? czy ktoś interesuje sie takimi rzeczami i rozlicza władze miasta z nietrafnych decyzji?? może czas w końcu zainteresować się kogo wybieramy w wyborach miasta?

G
Gość

żeby nie było jak z Kijewem, rozkopia i zostawia! Ktoś kto wybiera firmę z przetargu powinien kierować sie nie tylko cena, ale także renoma jaka ma firma i historia ukończonych projektów. tak przynajmniej jest w Irlandii, firmy robia od poczatku do konca, a całość jest na bierzaco monitorowana i raportowana przez samorzady, ktorych przecież wybieraja mieszkancy. Mozna Inaczej! pozdro

Więcej informacji na stronie głównej Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie