Kto przebuduje torowiska tramwajowe w centrum Szczecina? Szukają wykonawcy gigantycznej przebudowy

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński

Wideo

Zobacz galerię (4 zdjęcia)
Spółka "Tramwaje Szczecińskie" szuka wykonawcy na modernizację torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do Ronda Giedroycia. Zadaniem wykonawcy będzie również przebudowa placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego. Termin składania ofert został wyznaczony na 29 kwietnia.

Projekt przebudowy torowisk wraz z siecią trakcyjną w ciągu:

  • al. Niepodległości,
  • pl. Żołnierza Polskiego,
  • al. Wyzwolenia,
  • pl. Rodła,
  • do Ronda Giedroycia

Jak zapowiadają urzędnicy, inwestycja zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 034 metrów toru pojedynczego.

- Przebudowa kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów - zapowiada Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki "Tramwaje Szczecińskie".

Na zakończenie inwestycji wykonawca będzie miał 720 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy.

ZOBACZ TEŻ:

Zakres robót obejmuje:

  • przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do Ronda Giedroycia,
  • przebudowę torowiska w ciągu ul. Kołłątaja, ul. Asnyka,
  • przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo,
  • przebudowę torowiska w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, ul. Matejki i ul. Piłsudskiego,
  • przebudowę placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego,
  • przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w pasie rozdziału na odcinkach wydzielonych oraz przebudowa całej ulicy na odcinkach torowiska wbudowanego w jezdnię (łącznie ok. 8034 mtp),
  • nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo – tramwajowych,
  • budowę przystanków „wiedeńskich” tramwajowych/przebudowę peronów przystankowych,
  • integracja przestanków autobusowych i tramwajowych,
  • ułatwienie przesiadek, poprawa komfortu obsługi pasażerów,
  • budowę wydzielonych miejsc postojowych,
  • budowę pasów rowerowych,
  • przebudowę chodników oraz zjazdów,
  • przebudowę sieci trakcyjnej,
  • przebudowę oświetlenia ulicznego,
  • przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.

ZOBACZ TEŻ:

Przebudowa torowiska na placu Rodła w Szczecinie. Co się zmi...

Projekt budżetu Szczecina na 2020. Przesunięte inwestycje i ...

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Te wszystkie przebudowy jakkolwiek słuszne mają zawsze jeden mankament - miejsca postojowe znikają. Jest coraz gęstsza zabudowa, pasy powydzielane dla pieszych, rowerzystów, tramwajów, autobusów a na końcu nie ma miejsca do zaparkowania. Ogólnie odjazd do pracy czy do domu to najlepiej hulajnogą, którą wsadzimy sobie na koniec pod pachę.

G
Gość

swoja droga, ciekawe kto ponosi odpowiedzialność za wybór nierzetelnej firmy Energopol?? jakie były kryteria jej wyboru i na jakie straty zostali narażeni mieszkańcy w sytuacji jaka jest obecnie? czy ktoś interesuje sie takimi rzeczami i rozlicza władze miasta z nietrafnych decyzji?? może czas w końcu zainteresować się kogo wybieramy w wyborach miasta?

G
Gość

żeby nie było jak z Kijewem, rozkopia i zostawia! Ktoś kto wybiera firmę z przetargu powinien kierować sie nie tylko cena, ale także renoma jaka ma firma i historia ukończonych projektów. tak przynajmniej jest w Irlandii, firmy robia od poczatku do konca, a całość jest na bierzaco monitorowana i raportowana przez samorzady, ktorych przecież wybieraja mieszkancy. Mozna Inaczej! pozdro

Dodaj ogłoszenie