Najwyższą ofertę zgłosił Bilfinger Berger SA, w konsorcjum z ZUE Kraków, które wyceniło wykonanie inwestycji na 293.693.429,79 zł.
Niemiecki inwestor ma na koncie rewitalizację dworca PKP Warszawa Stadion oraz budowę trasy tramwajowej na poznańską dzielnicę Franowo, realizowaną wspólnie z krakowskim partnerem.
Kolejny chętny to hiszpańska Aldesa Construcciones, która zaproponowała 186,8 mln zł. Wśród chętnych jest także Energopol Szczecin z ofertą 181,9 mln zł, który budował m.in. Most Gryfitów, czy terminal kwasu siarkowego w Szczecinie.
Najmniej za wybudowanie SST, bo 165,8 mln zł żąda konsorcjum polski MyToll i austriacki Strabag. Firmy mają na koncie budowę autostrady A2.
- Kwota jaką miasto planowało wydać na inwestycję wynosi 215 202 000 zł - mówi Dariusz Wołoszczuk z biura komunikacji społecznej i marketingowej Urzędu Miasta. - W tej chwili komisja przetargowa rozpoczęła ocenę złożonych do przetargu ofert. Nie wiemy jak długo potrwa ocena, być może poprosimy oferentów o wyjaśnienie. Może się też zdarzyć, że, któryś z oferentów złoży protest do Krajowej Izby Odwoławczej. To przedłuży ten etap.
Budowa pierwszego etapu SST zakłada budowę czterokilometrowej bezkolizyjnej trasy tramwaju pomiędzy Basenem Górniczym a pętlą w rejonie ul. Turkusowej. W rzeczywistości będzie to przedłużenie linii tramwajowej z centrum na Osiedle Słoneczne i rejon szpitala w Zdrojach.
Jak będzie przebiegać trasa?
Po pokonaniu pętli na Basenie Górniczym tramwaj będzie jechał pomiędzy mostami drogowymi przeprawy przez Regalicę. Specjalnie na potrzeby przyszłej SST w ramach budowy Mostu Pionierów pomiędzy jezdniami wyjazdowymi z miasta a wyjazdowymi za ok. 80 milionów złotych wybudowany został most tramwajowy. Po zjeździe z Mostu Pionierów za skrzyżowaniem z ul. Leszczynową tramwaj skręci w prawo w kierunku Zdrojów i będzie jechał równolegle do ul. Winogronowej, następnie przetnie ul. Batalionów Chłopskich i po przejechaniu pod wiaduktem kolejowym zawróci na pętli w rejonie ul. Turkusowej. Trasa częściowo będzie przebiegała w specjalnej rynnie.
Cała trasa SST pomyślana jest w taki sposób, by podróż odbywała się jak najkrócej - pomiędzy Basenem Górniczy a pętlą tymczasową przy ul. Turkusowej nie będzie żadnych skrzyżowań, które powodowałyby spowolnienie ruchu. Ma sprawić to, że podróż tramwajem z lewo na prawobrzeże (oraz w kierunku przeciwnym) będzie szybsza.
Miasto stara się o dofinansowanie inwestycji ze środków Unii Europejskiej. Wniosek jest obecnie oceniany w Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Projekt Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju z 2009 roku
Projekt Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju from Tomek Kuczyński
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?