Krzywoustego. Remont potrzebny, ale dlaczego teraz? Kierowcy stoją w wielkich korkach

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Zaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (17 zdjęć)
Kierowcy stoją w pierwszych (w dniu roboczym) zatorach, które wywołał remont torowiska na ulicy Krzywoustego. Taki jest harmonogram prac.

Wolniej jedzie się od placu Zwycięstwa. Z drugiej strony, z kierunku ul. 26 Kwietnia, problemy z poruszaniem się zaczynają się jeszcze przed placem Kościuszki, w rejonie Turzynu.

Ale potem - już na remontowanym odcinku - jedzie się wolno, ale bez przestojów. Nogę z gazu trzeba zdjąć na alei Wojska Polskiego, która „przyjęła” część ruchu z ul. Krzywoustego.

Jednak wolniej jedzie się nie tylko z powodu prac na ul. Krzywoustego. Podobnie jest na Drzetowie-Grabowie i Niebuszewie. Wszystko z powodu remontu ulicy Sczanieckiej. Wolniej jedzie się ulicami Druckiego-Lubeckiego oraz Stalmacha, a także ulicą Warcisława, w dół, w kierunku ronda Giedroycia.

To nie koniec utrudnień z powodu remontu, bo wydłużył się termin zakończenia prac przy ulicy Jagiellońskiej, podobnie poślizg jest na ulicy 9 Maja na Pomorzanach, która jest w przebudowie.

- Dlatego odstawiłem swoje auto i przesiadłem się do tramwaju. Jadę z synem do przedszkola. Tramwaj stoi w korku, ale ja przynajmniej nie denerwuję się i nie marnuję paliwa - uważa Marek Kowalski, który zdradził nam swój sposób na korki.

Na jednoczesne remonty głównych ulic narzekają także radni. - Robiony jednocześnie remont ul. Sczanieckiej, Jagiellońskiej i Krzywoustego, a za chwilę również Trasy Zamkowej, spowoduje, że bez względu na to, czy będziemy poruszać się tramwajem, autobusem czy własnym samochodem, zasadniczo zamiast jechać - będziemy stać - uważa Marek Duklanowski, radny PiS.

Dlaczego remonty dróg zbiegły się w czasie?

- Jeśli chodzi o termin, wynika on z harmonogramu, determinowanego m.in. toczącymi się już w mieście inwestycjami drogowymi - tłumaczy Szymon Wasilewski, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.

Ulica Krzywoustego w Szczecinie od dziś zamknięta

Krzywoustego. Nadchodzą wielkie zmiany! Będzie "kocioł". Spr...

Sprawdź jak została rozplanowana organizacja ruchu i trasy komunikacji miejskiej:

PRZEJDŹ DALEJ >>>

Organizacja ruchu

Miasto przygotowało projekt tymczasowej organizacji ruchu. Obejmuje ciąg ulic Wyszyńskiego, pl. Zwycięstwa, ul. Krzywoustego i pl. Kościuszki. W ciągu ul. Krzywoustego wyłączone z ruchu ogólnego zostaną pasy wewnętrzne, znajdujące się na torowisku. Z pl. Zwycięstwa oraz al. Wojska Polskiego uniemożliwiony będzie wjazd w ul. Kopernika.

Pojazdy jadące od strony Bramy Portowej będą miały możliwość skrętu w prawo w al. Wojska Polskiego lub jazdę na wprost w ciąg ul. Krzywoustego. Pojazdy zmierzające od strony al. Wojska Polskiego będą mogły wykonać wyłącznie skręt na relacji w prawo w ul. Krzywoustego.

Uniemożliwiony zostanie również przejazd poprzeczny przez ul. Krzywoustego z ulic Bogusława X oraz Królowej Jadwigi. Wyjazd z tych ulic będzie możliwy wyłącznie na relacji skrętu w prawo w ciąg ul. Krzywoustego.

Na ul. Wyszyńskiego, przed skrzyżowaniem „Brama Portowa”, do ul. Krzywoustego wyłączony zostanie z ruchu lewy pas służący do jazdy na wprost. Ponadto w ciągu al. Niepodległości na kierunku do „Bramy Portowej” wyłączony z ruchu ogólnego zostanie jeden z dwóch prawoskrętów prowadzących w kierunku pl. Zwycięstwa.

Podobne zmiany czekać będą kierowców zmierzających w stronę pl. Zwycięstwa w ciągu ul. Krzywoustego przed pl. Kościuszki. Tam również jeden z pasów ruchu prowadzących na wprost zostanie wyłączony przed skrzyżowaniem, dostępny będzie tylko pas do skrętu w lewo w ciąg al. Piastów oraz jeden pas na wprost w dalszy ciąg ul. Krzywoustego.

Objazd drogi krajowej nr 10 (DK10) na kierunku ul. Ku Słońcu poprowadzony zostanie ulicami Krzywoustego, 26 Kwietnia, Derdowskiego, Rondo Gierosa.

KOMUNIKACJA MIEJSKA

PRZEJDŹ DALEJ >>>

Komunikacja miejska

W związku z remontem torowiska zostają zamknięte pasy ruchu, po których poruszają się tramwaje linii 7, 8, 9 i 10. Skierowane one zostaną na trasy zastępcze. Do obsługi rejonu Gumieniec utworzona zostanie zastępcza linia autobusowa 808 kursująca na trasie: Brama Portowa – Pl. Zwycięstwa – Krzywoustego – Plac Kościuszki – Sikorskiego – Ku Słońcu (przystanek końcowy Gumieńce na wysokości ulicy Kwiatowej)

Na trasie linii obowiązują następujące przystanki:

Na kierunku do Gumieniec: Brama Portowa (przystanek początkowy zlokalizowany na przystanku

linii 10 w kierunku do Gumieniec) – Pl. Zwycięstwa – Krzywoustego – Pl. Kościuszki(zlokalizowany na ul. Sikorskiego) – Sikorskiego – Osiedle Akademickie – Cmentarz Centralny – Karola Miarki – Szkoła Salezjańska – Ku Słońcu – Kręta – Gumieńce ( końcowy na wysokości ulicy Kwiatowej). Nawrót autobusu na skrzyżowaniu z ul. Hrubieszowską i dojazd do przystanku technicznego, na którym realizowany będzie postój autobusów.

Na kierunku do Bramy Portowej: Gumieńce (początkowy przy ul. Kwiatowej) – Ku Słońcu (w zatoce autobusowej) – Szkoła Salezjańska – Cmentarz Centralny – Osiedle Akademickie – Sikorskiego – Pl. Kościuszki(na ul. Sikorskiego przed Pl. Kościuszki) – Pl. Kościuszki (jak dla linii 75) – Pl. Zwycięstwa – Brama Portowa(Końcowy przy KFC).

Linie Tramwajowe:

Linia 1 kursuje wg specjalnego rozkładu jazdy ze zwiększeniem częstotliwości z 24 do 12 min w godzinach pozaszczytowych.

Kursy dojazdowe i zjazdowe linii 2 z/do zajezdni Pogodno realizowane będą przez pl. Rodła – Matejki – Wyszyńskiego (z/do Dworca Niebuszewo – przez Dworcową). Kurs zjazdowy w soboty i dni świąteczne o godz. 19:17 (2/5) z Turkusowej zostaje przesunięty na godz. 19:21.

Linia 4 zostaje zawieszona.

Linia 7 kursuje na trasie Krzekowo – Jagiellońska – pl. Rodła – Matejki – Turkusowa wg specjalnego rozkładu jazdy, bez zmian częstotliwości.

Linia 8 kursuje na trasie Plac Rodła – Matejki (powrót al. Wyzwolenia) – Brama Portowa – Turkusowa wg specjalnego rozkładu jazdy bez zmian częstotliwości.

Linia 9 kursuje na trasie Głębokie – al. Bohaterów Warszawy – Jagiellońska – al. Piastów – Pomorzany wg specjalnego rozkładu jazdy bez zmian częstotliwości.

Linia 10 kursuje na trasie Potulicka – Las Arkoński wg specjalnego rozkładu jazdy bez zmian częstotliwości.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

k
kierowca spa dąbie
W dniu 18.09.2017 o 19:24, TeeJay napisał:

Pomine bezsens robienia remontow w tym samym czasie w tylu waznych miejscach dla ruchu.Mam za to pytanie do ludzi, ktorzy wprowadzali ograniczenia w ruchu, na tych odcinkach.Jechalem wczoraj wieczorem od mostu dlugiego do boleslawa smialego i jako kierowca nie potrafie zrozumiec niektorych rzeczy, mianowicie: 1 Czemu w momencie wylaczenia lewego pasa przy przystanku tramwajowym na bramie portowej nikt ni pomyslal, o tymczasowych (zoltych) pasach poziomych, zeby ludzie z lewego pasa mogli przejsc na srodkowo-lewy, a ci z prawego ich nie blokowali i wjezdzali na srodkowo-prawy, badz prawy do skretu w niepodleglosci.2 Czemu analogicznie nie dalo sie tego zrobic przy skrzyzowaniu pl. zwyciestwa, woj. pol. krzywoustego. Nie dosc, ze korkujecie miasto, to robicie to na 100% efektywnosci. 

dlatego sam widzisz że jesteś tylko kierowcą nie obrażając Ciebie , trza było pójść na studia żeby być takim "inżynierem" co w newralgicznych miejscach robi dodatkowe zatory ... ale co "my" możemy ... 

T
TeeJay

Pomine bezsens robienia remontow w tym samym czasie w tylu waznych miejscach dla ruchu.

Mam za to pytanie do ludzi, ktorzy wprowadzali ograniczenia w ruchu, na tych odcinkach.

Jechalem wczoraj wieczorem od mostu dlugiego do boleslawa smialego i jako kierowca nie potrafie zrozumiec niektorych rzeczy, mianowicie:

 

1 Czemu w momencie wylaczenia lewego pasa przy przystanku tramwajowym na bramie portowej nikt ni pomyslal, o tymczasowych (zoltych) pasach poziomych, zeby ludzie z lewego pasa mogli przejsc na srodkowo-lewy, a ci z prawego ich nie blokowali i wjezdzali na srodkowo-prawy, badz prawy do skretu w niepodleglosci.

2 Czemu analogicznie nie dalo sie tego zrobic przy skrzyzowaniu pl. zwyciestwa, woj. pol. krzywoustego.

 

Nie dosc, ze korkujecie miasto, to robicie to na 100% efektywnosci. 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3