Według naszych informacji, Piotr Krzystek jest rozczarowany projektem zmian w Strefie Płatnego Parkowania przygotowanym trzy tygodnie temu przez radnych.
Przed podjęciem decyzji, czy projekt uchwały w tej wersji wniesie na sesję, prezydent zasięgnie opinii kolegium prezydenckiego. To doradcy i wiceprezydenci odpowiedzialni za sferę komunalną. Nie wiadomo kiedy sprawa stanie na kolegium. Projekt uchwały trafił na biurko Piotra Krzystka 27 stycznia.
- Decyzji, co dalej z projektem uchwały o SPP, jeszcze nie ma. Najpierw musi odbyć się kolegium prezydenckie - mówi Tomasz Klek z magistratu.
Czytaj również: Co z SPP w Szczecinie? Radni chcą innego parkowania, a będzie jak zechce prezydent
W swoim projekcie radni nie zgodzili się na powiększenie strefy płatnego parkowania. To oznacza mniejsze o ok. 10 mln zł wpływy do kasy miasta z tytułu opłat za postój. Wcześniej odrzucili pomysł prezydenta rozbudowy SPP o 56 ulic i 4 tysiące miejsc. Teraz proponują jedynie likwidację SPP u stóp Wałów Chrobrego, w części al. Wojska Polskiego i Łokietka, oraz przywrócenie strefy na ul. Pocztowej. Na ulgi będą mogli liczyć właściciele aut z ekologicznymi silnikami.
Radni wprowadzili też nową definicję organizacji strefy. I sugerują, że płatne miejsca powinny być oznaczone zarówno znakami pionowymi, jak i poziomymi (w praktyce wymalowane białą farbą). Obecnie poziomego oznakowania nie ma na ok. 2 tys. miejsc, w których miasto i tak pobiera opłaty. Tłumaczy to tym, że rozporządzenie, które określa zasady budowy stref jest nieprecyzyjne. Sprzeczne wyroki wydają też sądy administracyjne.
Czytaj również: Nowa definicja strefy płatnego parkowania nie rozwiąże problemów
Radni zdają sobie sprawę, że ich pogląd nie spodoba się prezydentowi, bo oznaczałby likwidację strefy nawet o ponad tysiąc miejsc (tam, gdzie białych linii nie da się wymalować, lub byłoby ekonomicznie nieuzasadnione) i kolejne zmniejszenie wpływów do kasy miasta. Dlatego szef komisji komunalnej wyraził ostatnio taką opinię:
- Teraz rola prezydenta, żeby opowiedzieć się za respektowaniem polskiego prawa czy dalej wyrażać zgodę na łamanie prawa przez prezydenckich urzędników. Mam nadzieję, że uchwała wróci na sesję z uwzględnieniem wypracowanych zmian. Brak powrotu będzie jasnym opowiedzeniem się prezydenta przeciwko mieszkańcom Szczecina - ocenił radny Marek Duklanowski.
Problem mógłby rozwiązać minister infrastruktury, gdyby ujednolicił przepisy. Prosił go o to prezydent Szczecina. Do dziś jednak nie dostał odpowiedzi. Na rozwój wypadków czeka też operator strefy.
- Prezydent zdecyduje, czy projekt zmian w SPP będzie dalej procedowany, czy nie. A jeśli tak, to w jakiej formie - mówi Wojciech Jachim, rzecznik spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne.
Czytaj również: Co dalej z SPP w Szczecinie? "Nie brońcie strefy jak Częstochowy"
Czytaj więcej: Wielke badanie strefy płatnego parkowania. Ciekawe wnioski
Zobacz również: Nowoczesna wizja SPP. Powstanie w Szczecinie? [wideo]
Więcej o zmianach w SPP:
Większa SPP w Szczecinie? Zobacz także:
Parkowanie w Szczecinie. Czytaj również:
- Auta wyrzucić w kosmos? Ubywa bezpłatnych miejsc na Starym Mieście
- Kolejne miejsca parkingowe znikają z okolicy Trasy Zamkowej
- Parkowanie na Podzamczu będzie płatne? SPP może być większa
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?