Koronawirus w Polsce: Ponad 9 tysięcy nowych zakażeń. Zmarło 601 osób. Minister Dworczyk zaprezentował nowy harmonogram szczepień

Maciej Badowski
Maciej Badowski
- Trzeba pamiętać, że nie możemy po trzeciej fali zafundować sobie czwartej fali zachorowań. To nie jest ten czas, by podejmować decyzję luzujące- mówił minister zdrowia.
- Trzeba pamiętać, że nie możemy po trzeciej fali zafundować sobie czwartej fali zachorowań. To nie jest ten czas, by podejmować decyzję luzujące- mówił minister zdrowia. Grzegorz olkowski/ Polska Press
Ministerstwo Zdrowia poinformowało o 9 246 nowych zakażeniach. Ostatniej doby zmarło 601 osób. W ciągu doby wykonano ponad 70,5 tys testów. Szef KPRM Michał Dworczyk przekazał, że od poniedziałku uruchomiona zostanie rejestracja „każdego dnia dwóch roczników”, poczynają od roczników 1974-1975.

Ministerstwo Zdrowia poinformowało we wtorek o 9 246 nowych zakażeniach. To o 2 163 przypadki więcej niż w poniedziałek. Najwięcej nowych zakażeń pochodzi z województwa śląskiego (1307), mazowieckiego (1248), wielkopolskiego (885).

Z powodu COVID-19 zmarło 164 osoby, natomiast z powodu współistnienia COVID-19 z innymi schorzeniami zmarło 437 osób. Liczba zakażonych koronawirusem: 2 704 571. Do tej pory z powodu koronawirusa w Polsce zmarło 62 734 osób. W ciągu doby wykonano ponad 70,5 tys testów.

Dzienny raport o koronawirusie:

  • zajęte łóżka COVID-19 – 31 938 (+326)
  • zajęte respiratory - 3 287 (-59_
  • osoby objęte kwarantanną – 262 571
  • osoby, które wyzdrowiały – 2 354 652

Kiedy może zostać zniesiony obowiązek noszenia maseczek na dworze?

- Trzeba pamiętać, że nie możemy po trzeciej fali zafundować sobie czwartej fali zachorowań. To nie jest ten czas, by podejmować decyzję luzujące- mówił we wtorek rano w Radiu ZET szef resortu zdrowia pytany o to, kiedy możemy się spodziewać odmrożenia gospodarki. - To, że spadają wskaźniki dot. liczby nowych zakażeń czy hospitalizacji, to jeszcze nie jest przesłanka, żeby z huraoptymizmem rzucić się w luzowanie obostrzeń- mówił.

Niedzielski zapytany o to kiedy będzie zniesiony obowiązek noszenia maseczek na dworze, odpowiedział, że "bliżej końca maja". - Według prognoz, w pierwszej połowie maja będziemy mieli mniej więcej 10 tys. nowych przypadków dziennie- mówił.

Rejestracja na szczepienia przeciw COVID-19

Szef KPRM Michał Dworczyk przekazał, że od poniedziałku uruchomiona zostanie rejestracja „każdego dnia dwóch roczników”, poczynają od roczników 1974-1975. Z kolei 7, 8, 9 maja będą uruchamiane po trzy roczniki. - Od 9 maja już wszyscy będę mieli wystawione e-skierowania – mówił minister.

Dworczyk dodał, że dziś zostanie opublikowane rozporządzenie, które wprowadzi zmianę w sytuacji ryzyka niewykorzystania szczepionki. - Wprowadzamy rozluźnienie, zaszczepić będzie można każdą osobę powyżej 18. roku życia – tłumaczył minister.

Zakażenia koronawirusem z ostatnich dni:

  • 19 kwietnia- 7 083 przypadki, (47,6 tys testów)
  • 18 kwietnia- 12 153 przypadki, (65,4 tys testów)
  • 17 kwietnia- 15 763 przypadki, (85,4 tys testów)
  • 16 kwietnia- 17 847 przypadków, (83 tys testów)
  • 15 kwietnia- 21 130 przypadki, (91,1 tys testów)
  • 14 kwietnia- 21 283 przypadki, (99,9 tys testów)
  • 13 kwietnia- 13 227 przypadków, (81,9 tys testów)
  • 12 kwietnia- 12 013 przypadków, (58,4 tys testów)

Zwierzęta też potrafią się śmiać

Wideo

Materiał oryginalny: Koronawirus w Polsce: Ponad 9 tysięcy nowych zakażeń. Zmarło 601 osób. Minister Dworczyk zaprezentował nowy harmonogram szczepień - Polska Times

Komentarze 24

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

kolejny dzień cyrku

G
Gość
"Warto rozmawiać", emisja 12.04.2021 TVP:

"„Nigdy nie wrócimy już do normalności” – straszy minister zdrowia, a media epatują kolejnymi rekordami śmiertelności. Jak wiele z tych osób mogłoby żyć, gdyby nie lockdown podstawowej opieki zdrowotnej? Kiedy zaszczepieni lekarze zaczną z powrotem przyjmować pacjentów? I dlaczego medycy kwestionujący zasadność aktualnej polityki pandemicznej padają ofiarą postępowań dyscyplinarnych? Czy jedynym rozwiązaniem dla problemu pandemii jest polityka szczepionkowa i co z leczeniem innych chorób, które przez koronawirusa zostało mocno ograniczone? Gośćmi programu są dr Zbigniew Hałat, epidemiolog, b. wiceminister zdrowia, dr Zbigniew Martyka, ordynator oddz. zakaźnego w szpitalu w Dąbrowie Tarnowskiej, mec. Piotr Schramm, prawnik, Tomasz Wróblewski, publicysta, Warsaw Enterprise Institute i prof. Ryszard Rutkowski, alergolog."

https://vod.tvp.pl/video/warto-rozmawiac,12042021,52921563
G
Gość
Jak wygląda leczenie w Polsce wyjaśnia dr Bodnar- pulmonolog (od 13:00 minuty):

https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-03-29/dr-wlodzimierz-bodnar-w-programie-gosc-wydarzen-transmisja-od-godz-1925/
G
Gość
"Dr Włodzimierz Bodnar w "Gościu Wydarzeń": minister zdrowia eksperymentuje na ludziach

- Pacjent z Covid-19 w ogóle nie jest badany w domu. Były lżejsze choroby, nie dające tylu powikłań i nigdy nie leczyło się przez telefon. Nie potrafię w ten sposób leczyć koronawirusa - mówił w programie "Gość Wydarzeń" dr Włodzimierz Bodnar, specjalista chorób płuc, postulujący stosowanie amantadyny w kuracji zakażenia SARS-CoV-2.

Jak powiedział dr Bodnar, personel medyczny pracujący w jego przychodni w Przemyślu "w ogóle nie boi się Covid-19". Dodał, że część z zatrudnionych tam osób przeszła infekcję SARS-CoV-2 lekko, a tylko jeden mężczyzna trafił do szpitala z powodu arytmii serca.

- Wyszedł z oddziału bez powikłań. Wszyscy zakażeni pracownicy leczyli się amantadyną - mówił w poniedziałkowym "Gościu Wydarzeń"."

https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-03-29/dr-wlodzimierz-bodnar-w-programie-gosc-wydarzen-transmisja-od-godz-1925/
D
DER
20 kwietnia, 10:43, Gość:

Na sam covid nikt nie umsrl nikt prof Kuna prof Rutkowski ten wirus zyje z nami od 50 lat współczesna ile wam dali podwyzki za ten cyrk?

20 kwietnia, 11:25, Gość:

Od ponad 50-ciu lat jest znany, istnieje na pewno o wiele dłużej.

20 kwietnia, 17:05, Piotr:

Oczywiście, że jest od lat kilkudziesięciu. Wystarczy wziąć do rąk podręczniki lekarskie a lat 60-tych. W 2019 roku nadano mu tylko imię...

20 kwietnia, 17:29, Piotr:

Pisałem że jesteś idiotą, a kolejnym wpisem tylko to potwierdziłeś. Jesteś zwykłym głąbem. W dodatku niereformowalnym, do którego nie docierają żadne argumenty. Jak można byś takim kretynem, jak ty, piotrze mieczyslawie?

20 kwietnia, 19:33, DER:

A jakie są twoje argumenty na potwierdzenie że srovid istnieje?

20 kwietnia, 23:53, Piotr:

De bilu, piszesz posty i sam na nie odpowiadasz pod innymi nickami. Jesteś totalnym przygłupem i zje bem. Amen, durniu.

Widzę, że jesteś medium. Rozmawiasz z zaświatami. Durniu odpowiedź na pytanie

P
Piotr

Ludzie po prostu są wyznawcami srowida. To dla nich nowa religia. Komputerowy model srowida powinni sobie oprawić w ramkę i powiesić nad łóżkami i codziennie odprawiać gusła srowidowe przed ekranami ściekowych mediów.

G
Gość
20 kwietnia, 10:43, Gość:

Na sam covid nikt nie umsrl nikt prof Kuna prof Rutkowski ten wirus zyje z nami od 50 lat współczesna ile wam dali podwyzki za ten cyrk?

20 kwietnia, 11:25, Gość:

Od ponad 50-ciu lat jest znany, istnieje na pewno o wiele dłużej.

20 kwietnia, 17:05, Piotr:

Oczywiście, że jest od lat kilkudziesięciu. Wystarczy wziąć do rąk podręczniki lekarskie a lat 60-tych. W 2019 roku nadano mu tylko imię...

20 kwietnia, 17:29, Piotr:

Pisałem że jesteś idiotą, a kolejnym wpisem tylko to potwierdziłeś. Jesteś zwykłym głąbem. W dodatku niereformowalnym, do którego nie docierają żadne argumenty. Jak można byś takim kretynem, jak ty, piotrze mieczyslawie?

A te twoje "argumenty" to które?

Te z Tefałpis czy może Tefałen?

P
Piotr
20 kwietnia, 10:43, Gość:

Na sam covid nikt nie umsrl nikt prof Kuna prof Rutkowski ten wirus zyje z nami od 50 lat współczesna ile wam dali podwyzki za ten cyrk?

20 kwietnia, 11:25, Gość:

Od ponad 50-ciu lat jest znany, istnieje na pewno o wiele dłużej.

20 kwietnia, 17:05, Piotr:

Oczywiście, że jest od lat kilkudziesięciu. Wystarczy wziąć do rąk podręczniki lekarskie a lat 60-tych. W 2019 roku nadano mu tylko imię...

20 kwietnia, 17:29, Piotr:

Pisałem że jesteś idiotą, a kolejnym wpisem tylko to potwierdziłeś. Jesteś zwykłym głąbem. W dodatku niereformowalnym, do którego nie docierają żadne argumenty. Jak można byś takim kretynem, jak ty, piotrze mieczyslawie?

20 kwietnia, 19:33, DER:

A jakie są twoje argumenty na potwierdzenie że srovid istnieje?

De bilu, piszesz posty i sam na nie odpowiadasz pod innymi nickami. Jesteś totalnym przygłupem i zje bem. Amen, durniu.

D
DER
20 kwietnia, 10:43, Gość:

Na sam covid nikt nie umsrl nikt prof Kuna prof Rutkowski ten wirus zyje z nami od 50 lat współczesna ile wam dali podwyzki za ten cyrk?

20 kwietnia, 11:25, Gość:

Od ponad 50-ciu lat jest znany, istnieje na pewno o wiele dłużej.

20 kwietnia, 16:06, Piotr:

Ale pierdy. Weź się lecz gamoniu. Jak ty to piszesz? Włącz myślenie? Ale to trzeba mieć jeszcze czym myśleć. Taki bezmózg, jak ty, nie ogarnia prostych rzeczy. Dla ciebie, gamoniu, koronawirus = koronawirus. Nie rozumiesz, gamoniu, że koronawirusy, to cała grupa wirusów. Ale czego oczekiwać od takiego tępaka.

20 kwietnia, 19:36, DER:

To pokaż który to corona wirus jest taki groźny i które laboratorium go wyizolował o, gamoniu

20 kwietnia, 22:12, Gość:

Przecież ten "wirus" to model komputerowy, nikt go jeszcze nie wyizolował.

No właśnie, a kovidianie się masturbują przy nie istniejącym patogenie

G
Gość
20 kwietnia, 10:43, Gość:

Na sam covid nikt nie umsrl nikt prof Kuna prof Rutkowski ten wirus zyje z nami od 50 lat współczesna ile wam dali podwyzki za ten cyrk?

20 kwietnia, 11:25, Gość:

Od ponad 50-ciu lat jest znany, istnieje na pewno o wiele dłużej.

20 kwietnia, 17:05, Piotr:

Oczywiście, że jest od lat kilkudziesięciu. Wystarczy wziąć do rąk podręczniki lekarskie a lat 60-tych. W 2019 roku nadano mu tylko imię...

Np. "Wirusologię lekarską" profesora Jabłońskiego z 1980 roku.

G
Gość
20 kwietnia, 17:33, Piotr:

A z jakiego powodu zmarły w Polsce pozostałe osoby? Czy inne choroby wydusił srowid?????

Pan profesor Kuna stwierdził (na antenie Polsatu), że nadmiarowe zgony spowodowane są "zablokowaniem służby zdrowia".

G
Gość
20 kwietnia, 10:43, Gość:

Na sam covid nikt nie umsrl nikt prof Kuna prof Rutkowski ten wirus zyje z nami od 50 lat współczesna ile wam dali podwyzki za ten cyrk?

20 kwietnia, 11:25, Gość:

Od ponad 50-ciu lat jest znany, istnieje na pewno o wiele dłużej.

20 kwietnia, 16:06, Piotr:

Ale pierdy. Weź się lecz gamoniu. Jak ty to piszesz? Włącz myślenie? Ale to trzeba mieć jeszcze czym myśleć. Taki bezmózg, jak ty, nie ogarnia prostych rzeczy. Dla ciebie, gamoniu, koronawirus = koronawirus. Nie rozumiesz, gamoniu, że koronawirusy, to cała grupa wirusów. Ale czego oczekiwać od takiego tępaka.

20 kwietnia, 19:36, DER:

To pokaż który to corona wirus jest taki groźny i które laboratorium go wyizolował o, gamoniu

Przecież ten "wirus" to model komputerowy, nikt go jeszcze nie wyizolował.

D
DER
20 kwietnia, 10:43, Gość:

Na sam covid nikt nie umsrl nikt prof Kuna prof Rutkowski ten wirus zyje z nami od 50 lat współczesna ile wam dali podwyzki za ten cyrk?

20 kwietnia, 11:25, Gość:

Od ponad 50-ciu lat jest znany, istnieje na pewno o wiele dłużej.

20 kwietnia, 16:06, Piotr:

Ale pierdy. Weź się lecz gamoniu. Jak ty to piszesz? Włącz myślenie? Ale to trzeba mieć jeszcze czym myśleć. Taki bezmózg, jak ty, nie ogarnia prostych rzeczy. Dla ciebie, gamoniu, koronawirus = koronawirus. Nie rozumiesz, gamoniu, że koronawirusy, to cała grupa wirusów. Ale czego oczekiwać od takiego tępaka.

To pokaż który to corona wirus jest taki groźny i które laboratorium go wyizolował o, gamoniu

D
DER
20 kwietnia, 10:43, Gość:

Na sam covid nikt nie umsrl nikt prof Kuna prof Rutkowski ten wirus zyje z nami od 50 lat współczesna ile wam dali podwyzki za ten cyrk?

20 kwietnia, 11:25, Gość:

Od ponad 50-ciu lat jest znany, istnieje na pewno o wiele dłużej.

20 kwietnia, 17:05, Piotr:

Oczywiście, że jest od lat kilkudziesięciu. Wystarczy wziąć do rąk podręczniki lekarskie a lat 60-tych. W 2019 roku nadano mu tylko imię...

20 kwietnia, 17:29, Piotr:

Pisałem że jesteś idiotą, a kolejnym wpisem tylko to potwierdziłeś. Jesteś zwykłym głąbem. W dodatku niereformowalnym, do którego nie docierają żadne argumenty. Jak można byś takim kretynem, jak ty, piotrze mieczyslawie?

A jakie są twoje argumenty na potwierdzenie że srovid istnieje?

P
Piotr

A z jakiego powodu zmarły w Polsce pozostałe osoby? Czy inne choroby wydusił srowid?????

Dodaj ogłoszenie