Kontrowersyjny szyld na Posejdonie w Szczecinie. Co na to Lidl?

Bogna Skarul
Bogna Skarul
Nadal sporo kontrowersji wzbudza szyld Lidla, jaki wisi na nowo powstałym budynku Posejdona. Szczecinianie się podzielili na tych, którym kolorowy szyld nie przeszkadza i na tych, którzy woleliby, aby logo Lidla było bardziej stonowane.

Parę dni temu zapytaliśmy przedstawicieli sieci Lidl o kontrowersyjny szyld na nowoczesnym budynku Posejdona i o to dlaczego sieć nie chce zmienić logo, mimo próśb i apeli, aby dostosować logo Lidla do estetyki całego budynku.

Apel do mieszkańców

To Igor Podeszwik z Nowego Szczecina zaapelował do mieszkańców, aby szczecinianie wysyłali listy do Lidla z prośbą o demontaż kolorowego szyldu, który został umieszczony na elewacji.

Przykładowy list w tej sprawie na swojej stronie internetowej umieścił Szczeciński Ruch Miejski.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Kolorowy szyld "Lidla" na budynku Posejdonu oszpeca Szczecin?

Kolorowy szyld "Lidla" na budynku Posejdonu oszpeca Szczecin?

Twierdzi, że taki kolorowy szyld to nie tylko oszpecanie budynku Posejdona, ale też całego miasta. Przywołuje bardziej stonowane szyldy, jakie pojawiły się na sklepach Lidl w Dusseldorfie czy w Warszawie.

Dodatkowo powołuje się na stan prawny, jaki obowiązuje w tej części miasta.

- A prawo to nam przypisuje rację - dodaje i na dowód przywołuje odpowiednie paragrafy i uchwały w sprawie umieszczania reklam, banerów, czy siatek reklamowych w rejonie Bramy Portowej.

ZOBACZ TEŻ: Super-Pharm w Szczecinie. Tłumy na otwarciu pierwszego sklepu w Posejdonie [ZDJĘCIA]

Super-Pharm w Szczecinie. Tłumy na otwarciu pierwszego sklep...

Co na to Lidl

- Chcielibyśmy poinformować, iż sieć sprzedaży Lidl Polska liczy w tej chwili około 700 sklepów, ulokowanych na terenie całego kraju, obsługiwanych przez 11 Centrów Dystrybucyjnych - napisała do nas Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications Lidl Polska. - Otwieramy kilkadziesiąt sklepów rocznie i takie tempo ekspansji planujemy utrzymać, rozwijając się w sposób organiczny.

Lidl przyznaje, że na początku marca 2020 r. zamierza otworzyć nowy sklep Lidl Polska w wynajmowanej przestrzeni w budynku Posejdon w Szczecinie.

- Otwierając nasze sklepy, dostosowujemy wygląd budynków do sąsiadującego z nimi otoczenia - pisze Aleksandra Robaszkiewicz, ale zaraz też dodaje: - Tak jest również w tym przypadku - nasza witryna sklepowa od strony Bramy Portowej zostanie wyklejona nośnikami w monochromatycznych barwach.

ZOBACZ TAKŻE: Posejdon oszczędza energię! Najnowsze ekologiczne rozwiązania

Posejdon oszczędza energię! Najnowsze ekologiczne rozwiązania

To logo będzie kolorowe, ale małe

- Nasze logo zamieszczone na elewacji budynku Posejdon również jest niestandardowym rozwiązaniem - dodaje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications Lidl Polska. - Jest to najmniejsze logo, jakie kiedykolwiek umieściliśmy na naszym sklepie. Zamieszczony na Posejdonie logotyp jest ponad dwa razy mniejszy od stosowanego przez nas logo.

Przedstawicielka Lidla dodaje przy tym, że „nowy sklep w Szczecinie w Posejdonie będzie oferował klientom różne rozwiązania, które podwyższą komfort dokonywania zakupów. Powierzchnia sali sprzedaży wyniesie ok. 1200 mkw., a dla zmotoryzowanych klientów dostępny będzie parking na kondygnacji -1.”

Podzieleni mieszkańcy

Tymczasem na naszej stronie internetowej nie brakuje wypowiedzi internautów, którym kolorowy szyld Lidla nie przeszkadza, ale i tych, którzy uważają, że zmiana kolorystyki logo to dbanie nie tylko o estetykę samego budynku Posejdona, ale i całego miasta, które jest zalepione kolorowymi szyldami, naklejkami, banerami i tworzy chaos informacyjny w mieście.

CZYTAJ TAKŻE:

Byliśmy na budowie "Posejdona" w Szczecinie. Zobaczcie, jak ...

Wideo

Komentarze 21

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Pan Igor ośmiesza Szczecin podobnie jak pseudo-rowerzyści którzy chcą likwidacji Roweru Miejskiego. Dwa wypryski durnoty w jeden tydzień.

Aktywiści - dlaczego nie przeszkadzają wam dziury w drogach, wysypisko śmieci na Podzamczu, puste lodowisko pod Katedrą itp itd

f
fcv dfxvx
19 lutego, 21:02, Gość:

Wiadomo, że nie przeszkadza, bo to Ciecin czyli zbieranina wsioków i ukraińców co widać po komentarzach typu "chyba ma za dużo czasu" itd.

Człowiek swój prywatny czas poświęca na to, by miasto wyglądało jak miasto eleganckie i schludne, a nie zapchane witrynami i śmiecami jak Plac Kościuszki, to go jeszcze jakieś lumpy wyzywają

To proponuję powalczyć z bohomazami na budynkach, tj. pseudogarfitti.

G
Gość

Super-Pharma im nie przeszkadza, ale jakimś cudem względnie mały szyld Lidla już tak? Równie dobrze mogliby się dowalić o ten bankomat który też ma identyczną kolorystykę.

M
Marian

Płacą kasę za najem to wymagają i tyle! Polacy buracy niech lepiej wezmą się za osoby, które malują na blokach głupoty !!! Szczecin jest właśnie oszpecony przez to a nie loga!

B
Buahahaha

Aaaaaaaa szpeci mnie tooo aaaa zabierać sam mimo iż sam chodzę co niedzielę i walczę o dziurawe majtki z rfnu

B
Blinka

Brawo dla Lidla, że nie da się zaszczuć. Patrzę na ten baner i przecież on jest wielkości panela, które tam są, nie wystaje, nie wyróżnia się kształtem więc nie wiem o co ten cały szum. Logo bardzo ładnie pasuje, a marce zależy, by być widocznym dla potencjalnego Klienta, bo przyjezdni nie zawsze domyślą się, że w takim biurowcu mieści się Lidl- bo to niestandardowa lokalizacja jak na Lidle, bo mają swoje budowane sklepy.

K
Kajka

Niektórym ludziom to bez kitu się nudzi i zajmują się takimi bzdetami, niech wezmą miotłę i zamiatać Szczecin- poprawią estetykę takim czynem. Baner Lidla na pewno nie zakłóci elewacji tak nowoczesnej bryły- nie dajmy się zwariować to nie jest przecież Katedra z XIV w. tylko nowoczesna bryła i nie widzę, by Logo gryzło się z nią! Lidl brawo!

M
Monia

Masakra na prawde juz nie ma sie czego czepiac blagam szkoda slow

122

Szyld jak szyld i tyle bicie piany o nic Strach już wejść na gs24

O
Ogi

O k..., to już jest jakaś patologia, tydzień przymusowej pracy w amazonie i chyba szanowny pan zostałby wyleczony z chorych snów

G
Gość

Wiadomo, że nie przeszkadza, bo to Ciecin czyli zbieranina wsioków i ukraińców co widać po komentarzach typu "chyba ma za dużo czasu" itd.

Człowiek swój prywatny czas poświęca na to, by miasto wyglądało jak miasto eleganckie i schludne, a nie zapchane witrynami i śmiecami jak Plac Kościuszki, to go jeszcze jakieś lumpy wyzywają

M
Marian Zawieja.

Bruk na Cukrowej za przejazdem kolejowym zlikwidujcie i asfalt wylejcie, bo od tego hałasu spać nie można. Pozdrawiam serdecznie

G
Gość

Wyglàda jak wrzód na tyłku, czyli bardzo po Ciecińsku...

Szyld powinien być stonowany i elegancki, a nie tak pretensjonalny.

G
Gość

Co za bzdury :)

G
Gość
19 lutego, 18:36, Gość:

Hahaha, duzo lepiej wyglada bankomat przy wejsciu, jakby ktos kwiatek do kozucha przypial!

19 lutego, 19:13, Gość:

To prawda.

[wulgaryzm] czepianie sie pisoskie'

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3