Konkurs tuż-tuż

Maciej Janiak, 7 grudnia 2005 r.
Masz wyższe wykształcenie, umiesz zarządzać dużą grupą ludzi i byłeś przez pięć lat szefem? Jeżeli tak, być może warto pomyśleć o posadzie dyrektora Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego.

"Głos" poznał kilka szczegółów związanych z planowanym na najbliższe tygodnie konkursem na to stanowisko. Jak dowiedzieliśmy się od Andrzeja Grabca, wiceprezydenta Szczecina ds. komunalnych, w poniedziałek do komisji powinny trafić założenia konkursu, które właśnie opracowują miejscy urzędnicy.

Na początku był pomysł

Pomysł konkursu pojawił się na jednym z posiedzeń komisji poświęconym wygaszaniu miejskiej spółki Centralne Warsztaty. Na kolejnych spotkaniach radni do niego konsekwentnie powracali. Na ostatnim z posiedzeń w tej sprawie zaopiniowali wygaszanie CW pozytywnie, ale pod warunkiem, że do 10 stycznia zostanie ogłoszony konkurs na program restrukturyzacji MZK. W rzeczywistości autor najlepszego programu ma zostać dyrektorem MZK.

Przed 10 stycznia konkurs ogłoszony nie zostanie, bo najpierw, zgodnie z życzeniem radnych, muszą się oni przyjrzeć jego założeniom.

Nie zawężać grona

W tej chwili wiadomo, że miasto najprawdopodobniej rozpisze konkurs na dwa etapy. W pierwszym ocenie poddane zostaną kwalifikacje kandydatów oraz zaproponowany przez nich program. Do drugiego etapu przejdą najlepsze pomysły i ich autorzy. Nowy dyrektor powinien być znany do połowy marca.

Najważniejszym punktem programu naprawczego będzie za pewne sposób finansowania MZK.

- Kandydatom nie będziemy sugerować, czy MZK ma pozostać zakładem budżetowym, czy ma być spółką prawa handlowego - zapewnia wiceprezydent Andrzej Grabiec. - To musi wyjść od autorów.

Przyszły szef MZK powinien też sobie postawić pytanie, czy MZK ma się zajmować w przyszłości tylko przewozami, czy również, jak dziś, utrzymaniem trakcji i torowisk.

Wstępnie wiadomo, że najlepszym kandydatem będzie ktoś z wyższym wykształceniem ekonomicznym, technicznym lub prawniczym. Prawdopodobnie miasto będzie wymagało od kandydata pięcioletniego doświadczenia na stanowisku kierowniczym i znajomości języków obcych. Dużym atutem będzie obeznanie w funkcjonowaniu komunikacji zbiorowej.

- Celowo nie będziemy mówili o komunikacji tramwajowej, żeby nie ograniczyć grona kandydatów - zapowiada Andrzej Grabiec. - Myślę, że będą mogły zgłaszać się np. zespoły, a projekt powinien być firmowany najwyżej dwoma nazwiskami.

Do oceny kandydatów powołana zostanie specjalna komisja, oprócz urzędników mają w niej zasiąść specjaliści.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3