Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koniec z bezpłatnym parkowaniem pod Trasą Zamkową w Szczecinie

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
Dotychczasowe miejsca parkingowa mają zostać przekształcone w niestrzeżony, płatny parking na 110 miejsc. I to już wkrótce!

Projekt uchwały w tej sprawie trafił do radnych. Teraz mają się nim zająć radni na komisji gospodarki komunalnej, a za tydzień na sesji rady miasta. Na razie nie jest znana dokładna data uruchomienia parkingu, ale stanie się to na pewno w przyszłym roku (trzeba zamontować parkometry, wymalować linie, ustawić znaki informacyjne itp.).

Płatny parking pod Trasą Zamkową to element przygotowanej prze miejskich urzędników nowej polityki transportowej pod nazwą „Nowy ład parkingowy”.

Program obejmuje rozszerzenie i wzrost opłat w Strefie Płatnego Parkowania oraz stworzenie czterech płatnych parkingów niestrzeżonych (PPN):

  • pod Trasą Zamkową (110 miejsc),
  • przy ul. Czarnieckiego (40 miejsc),
  • przy ul. Ogińskiego (25 miejsc),
  • przy ul. Szymanowskiego (50 miejsc).

Parkingi nie leżą na drogach publicznych, dlatego nie można na nich było wprowadzić strefy płatnego parkowania, ale urzędnicy znaleźli sposób na zmuszenie kierowców do płacenia za postój, w miejscach, które do tej pory były darmowe.

Parkingi mają być płatne w godzinach od 8- 17 od poniedziałku do piątku w dni robocze. Propozycja zakłada zróżnicowanie opłat, odpowiednio do specyfiki miejsca i oczekiwanego poziomu rotacji aut.

Cennik dla parkingów pod Trasą Zamkową i przy ul. Czarneckiego zakłada w przeliczeniu na godziny opłaty niższe niż w strefie płatnego parkowania:

  • za pierwsze 15 minut - 0,5 zł,
  • za każde kolejne rozpoczęte 15 minut - 0,5 zł (czyli 2 zł za godzinę).

Ze względu na duży deficyt miejsc postojowych w rejonie urzędu miasta opłata za parkowanie na PPN przy ul. Ogińskiego i Szymanowskiego mają być z kolei wyższe: za pierwsze rozpoczęte 15 minut - 1 zł, za każde kolejne rozpoczęte 15 minut - 1 zł (4 zł za godzinę). Opłaty będzie można wnosić poprzez zakup biletu w parkomacie albo aplikację mobilną. Opłata za postój bez wykupionego biletu, podobnie jak na PPN na pl. Orła Białego, ma wynosić 200 zł.

Według urzędników parkingi mają wymusić rotację, choć pod Trasą Zamkową parkowane są auta na co najmniej osiem godzin, bo należą do pracowników pobliskich instytucji i firm.

- W obszarze funkcjonowania SPP znajdują się tereny stanowiące zasoby miasta, wokół których występuje znaczny deficyt miejsc postojowych. Z uwagi na ich charakter nie są drogami publicznymi, nie mogą zostać włączone do SPP. Utworzenie na nich płatnych parkingów niestrzeżonych jest dopełnieniem istniejącej i ulokowanej na drogach publicznych infrastruktury parkingowej. Założeniem powstania takich obiektów zorganizowanych i wyodrębnionych przez miasto ma być ograniczenie napełnienia SPP w jej bezpośrednim sąsiedztwie i jednocześnie tworzenie mechanizmów stymulowania rotacji pojazdów parkujących na tych terenach. To odpowiedź na znaczny deficyt miejsc parkingowych i impuls do zmiany zasad korzystania z nich przez kierujących pojazdami - wyjaśnia Paweł Adamczyk, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej szczecińskiego magistratu.

ZOBACZ TEŻ:

SPP w Szczecinie będzie większa, ale i droższa.

Tak ma wyglądać nowa strefa płatnego parkowania w Szczecinie...

ZOBACZ TAKŻE:

Zobacz zdjęcia od Internautów i nie tylko z mistrzami parkowania w Szczecinie. Śmiać się czy płakać?

Królowie parkowania ze Szczecina. Zobacz, co potrafią kierow...

ZOBACZ TEŻ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński