reklama

Koniec Przewozów Regionalnych w naszym województwie?

Marek JaszczyńskiZaktualizowano 
archiwum
Samorząd województwa planuje uruchomienie własnej kolejowej spółki przewozowej, idąc w ślady innych województw. To recepta na coroczne problemy z negocjowaniem umów czy strajki na kolei.

Województwo jest zainteresowane powołaniem takiej spółki, co sygnalizowało zarządowi Przewozów Regionalnych.

Obecnie samorząd rozpatruje następujące warianty: powołanie nowego podmiotu z mniejszościowym udziałem spółki "Przewozy Regionalne", ewentualnie samodzielne powołanie nowego podmiotu.

- Zgodnie z sugestią ministerstwa infrastruktury do momentu zakończenia "Szczytu Kolejowego", ale nie dłużej niż do końca trzeciego kwartału tego roku, zarząd województwa zachodniopomorskiego zadeklarował gotowość wstrzymania się z decyzją w sprawie ewentualnego powołania własnej spółki - mówi Maria. T. Markiewicz z biura Informacji urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego. - W tym czasie będą kontynuowane wszystkie prace związane z przygotowaniami do powołania spółki wojewódzkiej, w szczególności przygotowania niezbędnych opracowań i analiz.

Co przemawia za tym, żeby powołać własną spółkę?

Zarząd województwa ma na względzie coroczny wzrost kosztów dofinansowania regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich, który nie znajduje pokrycia w poprawie jakości usług oferowanych przez operatora.

Pod uwagę są także brane problemy związane z corocznym negocjowaniem umów rocznych. Nie bez znaczenia jest także zła sytuacja ekonomiczna spółki Przewozy Regionalne.

Jak podkreślają urzędnicy, realizacja takiego projektu pozwoliłaby od początku istnienia nowej spółki dysponować podmiotem wyposażonym w pełne zaplecze techniczne, zasoby ludzkie i materialne, jakimi dysponuje dziś Zachodniopomorski Zakład Przewozów Regionalnych w Szczecinie oraz zasobami województwa, w szczególności nowo zakupionym taborem spalinowym.

Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorców

Rząd robi poduszkę na ewentualne spowolnienie gospodarcze

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

l
ludwk

To jest bardzo ciekawe.UrzednicyPANA Marszalka majacy minimalna wiedze o PR DECYDUJA O PRZEWOZACH pasazerskich.PIENIADZE im powierzone na PR moga wydac tak ze i na premie cos zostanie.Na pewno wieksza ICH czesc jezdzi samochodami i w d.... ma sciski pasazerow PR-szczegolnie -piatek -niedzila.ZA POC.PR-za niedogodnosci ,sciski,tabor,obsluge,-gromy niezadowolenia na prac.PR-a tu prosta rzecz -ninimum dotacji a i pasazerowie beda na PR niezadowoleni TO URZEDNIKOW WOJEWODZKICH do zarzadzania przewozami zaakceptuja.ALEdalej pasazer badzie pomstowal na kolejarzy.\przyklad WARS-JEST SAMODZIELNY a niezadowolenie na PKP\PANOWIE URZEDNICY-WIECEJ POKORY DLA PR wspolpracy ZDROWEGO MYSLENIA i NIE uczcie prac.PR pracy -oni wiedza co robia tylko stworzcie im WARUNKI.

a
a
w załomiu wybudowali 200 metrowy peron przy ktorym a ciągu doby zatrzymuje sie 5(pięć) pociągów pogonić tych paranoików!!!

przebudowali perony poniewaz byly na miedzytorzu,a wedlug nowych przepisow jest to zabronione,byl wybor albo zlikwidowac stacje albo modernizacja
b
były kolejarz

Przewozy powołane przez Marszałka to bardzo dobry pomysł. Mamy szansę na normalność - bo obecny system to najgorszy możliwy wariant. Zarząd Województwa mimo woli utrzymuje PR na Śląsku, a wrzucone tam pieniądze są topione.
Często podróżuję po Warszawie i z przyjemnością obserwuję Koleje Mazowieckie. Pociągi czyste, obsługa ok.Może wreszcie i my na to zasłużymy.
Panie Marszałku do dzieła - kibicuję Panu z całego serca

r
robert

w załomiu wybudowali 200 metrowy peron przy ktorym a ciągu doby zatrzymuje sie 5(pięć) pociągów pogonić tych paranoików!!!

s
serce-czytelnik

Od kilkunastu lat w naszym kraju sprawdziło się przysłowie:

gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść.

s
starszy od węgla

Finansowa i techniczna zapaść widoczna wszędzie nie ma znaczenia czy to nazywa się PKP czy regionalne i jakkolwiek inaczej sobie to ktoś wymyśli-burdel na kółkach będzie bo nikt ale to nikt nie jest zainteresowany inwestowaniem w ten środek transportu.Wszystko to tylko pozory,polityczny bełkot i mamienie społeczeństwa.Mamy XXI w a stan taboru całej infrastruktury i jakość świadczonych usług jak za czasów głębokiego PRL-u bród smród i ubóstwo.Nie wierzę w zapewnienia i świetlaną wizję poprawy-zmiany muszą być kompleksowe i od podstaw a nie łatanie fragmentu zdezelowanego odcinka lub części dworcowego korytarza.W Szczecinie planowano ambitnie budowę dworca,z całą przebudową infrastruktury-co zostało dzisiaj z tych planów-? zatem jedna wielka obłuda kłamstwo i tak też się skończy na tym pomyśle,ale oczywiście później jak to w Polsce prawa bywa-winnych nie będzie i okaże się że autor miał zupełnie co innego na myśli a społeczeństwo ciemny lud źle zrozumiał inicjatywę. Oddajcie kolej Niemcom-szybko nauczą Was gospodarności i mentalności,odbudują........na ironię losu swoją przecież kolej.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3