Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Komunikacyjna rewolucja w Stargardzie. Szykują się zmiany

Wioletta Mordasiewicz
U zbiegu ulic Bema, Spokojnej, Różanej i Bogusława IV ruchem steruje sygnalizacja. Nie zawsze jeździ się tam płynnie. Powstanie ronda ma sprawić, że poprawi się płynność ruchu na skrzyżowaniu
U zbiegu ulic Bema, Spokojnej, Różanej i Bogusława IV ruchem steruje sygnalizacja. Nie zawsze jeździ się tam płynnie. Powstanie ronda ma sprawić, że poprawi się płynność ruchu na skrzyżowaniu
Nie dwa, a trzy ronda zostaną zbudowane w tym roku w sąsiedztwie centrum Stargardu. Jeszcze przed wakacjami przebudowane zostanie skrzyżowanie ulic: Bema, Spokojnej, Różanej i Bogusława IV

Budowa ronda u zbiegu tych czterech ulic nie była wcześniej planowana. Miasto znalazło jednak pieniądze na tę inwestycję i dopisało ją do planów na ten rok.

400 tysięcy złotych

O budowie ronda dyskutowano na sesji rady miejskiej. Radni zmienili budżet na 2017 rok, zgadzając się przeznaczyć część nadwyżki budżetowej między innymi na tę inwestycję. Przebudowa ma kosztować około 400 tysięcy złotych.

- Już w grudniu ubiegłego roku, po złożeniu projektu budżetu na ten rok, dyskutowaliśmy z drogowcami w wydziale inżynierii i ochrony środowiska nad tym, by spróbować zaproponować rozwiązanie, które umożliwi łatwiejszy przejazd mieszkańców ze wschodu na zachód Stargardu i odwrotnie, w czasie budowy Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego - uzasadnia Rafał Zając, zastępca prezydenta. - Oczywiście zakładamy, że ruch w tym czasie przez przebudowywane skrzyżowanie będzie utrzymany w kierunku ulic Szczecińskiej i Wyszyńskiego. Mimo to nie da się uniknąć utrudnień. Dlatego, dla udrożnienia miasta, planujemy budowę skrzyżowania o ruchu okrężnym przy ul. Spokojnej.

Obecnie ruch jest tam sterowany sygnalizacją świetlną.

- Korki są na porządku dziennym. Szczególnie w godzinach szczytu ciężko jest tam przejechać - mówią stargardzcy kierowcy.

Budowa ronda nie wiąże się z przebudową sieci i korektą pochyleń na skrzyżowaniu. Koszty przedsięwzięcia nie będą aż tak wysokie, jak w przypadku budowy rond od podstaw. Planowana jest budowa wyspy, korekta oświetlenia. Inwestycja przyczyni się do zwiększenia przepustowości przy wykorzystaniu wiaduktu przy ul. Bogusława IV. Rondo ma być gotowe do końca maja tego roku.

Centrum przesiadkowe

Większa inwestycja, czyli budowa Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego, w tym ronda na skrzyżowaniu ulic: Szczecińskiej, Towarowej, Bema, 11 Listopada rozpocznie się latem tego roku. A powstanie jeszcze trzecie rondo.

- Planując rondo przy ul. Spokojnej mieliśmy na względzie też to, że jest wydana zgoda na budowę ronda przy terenie byłego PKS - tłumaczą władze miasta. - Tam właściciel zamierza stawiać nowy obiekt i ma uzgodnione połączenie z ulicą Szczecińską w postaci skrzyżowania o ruchu okrężnym. Budowa dwóch rond jednocześnie spowoduje znaczne perturbacje na ulicy Szczecińskiej. W związku z tym poprzez ulicę 11 Listopada, w części również poprzez prawoskręt na ul. Szczecińskiej, chcemy umożliwić mieszkańcom łatwiejszą przeprawę przez wiadukt przy ul. Bogusława IV.

Zintegrowane Centrum Przesiadkowe to inwestycja, która zrewolucjonizuje ruch komunikacyjny w całym mieście. Powstanie rondo na skrzyżowaniu ulic: Szczecińskiej, Towarowej, Bema i 11 Listopada, nowe parkingi dla około 50 aut i perony dla komunikacji autobusowej. Ul. Towarowej stanie się dwukierunkowa, powstaną parkingi Park&Ride i Kiss&Ri-de. Koszt robót to ponad 23 miliony złotych. Miasto ma na ten cel zagwarantowane finansowanie z funduszy europejskich. ZCP chce zakończyć w 2018 roku. Swoje inwestycje, jak przebudowa dworca, ma przeprowadzić kolej.

Polecamy na gs24.pl:

Sanprobi Bieg Kobiet 2017 już za nami. Ależ to był bieg!

Przyznaliśmy Laur Piękna 2017 [zdjęcia]

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński