Komunikacja miejska w Szczecinie: Przed nami wielkie remonty torów

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Tramwaje Szczecińskie planują drugi etap przebudowy torowisk w Szczecinie. Koszt prac jest szacowany na około 200 milionów złotych.

Remonty mają objąć około 18 km torów wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Informację o tym podał portal transportpubliczny.pl.

Do remontu będzie przeznaczona trasa między aleją Niepodległości przez pl. Żołnierza Polskiego i następnie przez aleję Wyzwolenia (wraz z pl. Rodła) do ronda Giedroycia. Ekipy remontowe pojawią się też na Niebuszewie, na linii przez ulice Kołłątaja i Asnyka aż do pętli Niebuszewo.

Wyremontowana zostanie też trasa „jedynki”, czyli pl. Żołnierza Polskiego - pl. Hołdu Pruskiego - ul. Matejki - ul. Piłsudskiego do pl. Rodła. Na Pomorzanach remont ma objąć trasę przez aleję Powstańców Wielkopolskich do pętli Pomorzany, która ma być rozbudowana.

Czytaj również:

Natomiast na Pogodnie szyny będą wymieniane na ulicy Mickiewicza, od Mostu Akademickiego do przystanku „Wernyhory”. W planach jest także przebudowa infrastruktury na pl. Szarych Szeregów oraz na ul. Wyszyńskiego.

Na liście torowisk nie ma trasy przez ul. Kolumba czy na pętlę „szóstki” na Gocławiu, a więc pasażerowie będą nadal jeździć po starym torowisku. Chociaż na naszych łamach padła zapowiedź starań o remont tej części miasta.

- Przygotowywane jest zamówienie na wykonanie dokumentacji między innymi na zadanie „Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Nabrzeże Weleckie na wysokości ul.: Podwale - Kolumba - Chmielewskiego - Smolańska - Budziszyńska - do rozjazdów przez pętle Pomorzany” - mówi Tomasz Klek ze szczecińskiego magistratu. - W najbliższym czasie zostanie przekazany wniosek do Biura Zamówień Publicznych o przeprowadzenie procedury o udzielenie zamówienia publicznego. Realizacja zadania odbyłaby się najwcześniej w latach 2017/2018.

Zobacz także: Głos na tory. Tory aż do osiedla Bukowego i Płoni, a tramwaje pojadą po szlakach kolejowych

W kwietniu zostanie ogłoszony przetarg na dokumentacje projektową dotyczącą II etapu modernizacji torowisk w Szczecinie.

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego planuje objąć remontem najważniejsze dla miasta rejony, szczególnie centrum:

  • al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego - al. Wyzwolenia, wraz z pl. Rodła do ronda Gedroycia.
  • pl. Żołnierza Polskiego – pl. Hołdu Pruskiego – ul. Matejki – ul. Piłsudskiego
  • ul. Kołłątaja – ul. Asnyka – pętla Niebuszewo
  • al. Powstańców Wielkopolskich
  • ul. Mickiewicza od mostu Akademickiego do Przystanku Wernyhory
  • pl. Szarych Szeregów
  • przebudowa torowisk w węźle Wyszyńskiego

- Plan jest ambitny i obejmuje około 18 km torów. Jest elementem szerszego kompleksu działań, które mają służyć poprawie spójności komunikacyjnej i bezpieczeństwa mieszkańców naszego miasta w zakresie transportu zbiorowego - Hanna Pieczyńska, rzecznik ZDiTM. - Modernizacja skróci na niektórych etapach czas podróży, a zdecydowanie podniesie jej komfort. Będzie ciszej i bardziej ekologicznie. Co ważne, przebudowa torowisk przyczyni się do poprawy płynności ruchu i wyeliminuje utrudnienia, które teraz się pojawiają. Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2018/2023, jaka konkretnie jej część będzie zrealizowana zależy od środków, które zostaną pozyskane.

Zobacz więcej: Tatra przejechała po nowych torach przez al. 3 Maja, ul. Narutowicza i Potulicką [wideo, zdjęcia]

Tramwajem Tatra po zmodernizowanych torach

Szczeciński Szybki Tramwaj i pierwsze opinie. Pasażerowie ch...

Wzruszająca inscenizacja drogi krzyżowej na Skolwinie

Gs24.pl

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
stary człowiek a może

Dodam też,że idealnym rozwiązaniem byłoby pozbycie się na Mickiewicza tego torowiska w takiej formie pasa zieleni a zrobić w formie pasa drogowego-tak jak uczyniono to na Krzywoustego.Ta aleja aż prosi się o mądrą przebudowę.W obecnej formie to relikt głębokiego PRL-u i kompletnie odstaje od współczesnej drogowej architektury.No ale może za dużo wymagamy od decydentów miasta,inżynierów.Oni zawsze myślą"wolniej"

P
Pogodniak

Mam nadzieję,że pomyślano też o remoncie czy przebudowie przystanków tramwajowych.Mieszkam na Pogodnie i to w jakim są stanie przystanki na ul.Mickiewicza i jak zabezpieczone jest czymś niewyobrażalnym w XXI w.Zastanawia mnie tylko czy one w ogóle w takim stanie spełniają jakiekolwiek normy bezpieczeństwa.Czas więc najwyższy,aby wraz z remontem torowisk zostały one zmodernizowane i stały się dla pasażerów bezpiecznymi.

r
rew

niech wykonają je ci od szybkiego tramwaju -  w końcu maja doświadczenie :)

f
fer

Za te pieniądze można zrobić  w miejscu torów zrobić buspasy i wyrzucić tramwaje! Na Wojska Polskiego torowisko jest dobre?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3