Komentarz. Komunikacja miejska? Potrzebna marchewka dla kierowców

Marek Jaszczyński marek.jaszczynski@polskapress.pl
Ankietowani wypowiedzieli się na temat przyszłości komunikacji miejskiej między prawobrzeżem a lewobrzeżem. Jednak ankiety odbyły się wśród osób, którzy na co dzień podróżują autobusami czy tramwajami.

Zastanówmy się nad tym, żeby do komunikacji miejskiej przekonać kierowców, którzy pokonują rano trasę z Prawobrzeża do centrum, a popołudniu wracają do domu.

Dlaczego tak jest? Bo łatwiej, szybciej (niepotrzebne skreślić) dojechać na miejsce. A może po prostu zachęcić do pozostawienia własnych czterech kółek i w zamian dać bilet, zniżkę na komunikację miejską?

A może wprowadzić tzw. bezpłatną komunikację miejską? W przypadku dużych miast jest to trudne, bo znacznie obciąży miejski budżet.

Dla przykładu Wrocław rocznie na komunikację miejską przeznacza ok. 300 mln zł, z czego ok. 160 mln zł to wpływy z biletów.

W razie rezygnacji z biletów trzeba będzie wziąć brakujące miliony.

Czytaj więcej: Jak szczecinianie oceniają komunikację miejską? Są wyniki badań

Jak szczecinianie oceniają komunikację miejską? Są wyniki badań

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie