Spółka czeka na oferty do 29 lipca. Przetarg dotyczy dostawy elementów, podzespołów, wyposażenia oraz części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do zmontowania przez spółkę jednego przegubowego, wieloczłonowego, częściowo niskopodłogowego wagonu tramwajowego oraz sprawowanie nadzoru nad montażem tego pojazdu.
Zgodnie z kryteriami wagon powinien mieć długość 28-32 m i szerokość max. 2,4 m oraz wytrzymać 25 letni okres eksploatacji. Udział niskiej podłogi powinien wynosić minimum 25 procent długości podłogi. W części niskopodłogowej ma się znaleźć co najmniej 6 miejsc siedzących oraz miejsce przeznaczone dla wózka inwalidzkiego lub dziecięcego. Tutaj też znajdzie się automat do biletów oraz odkładana ręcznie platforma umożliwiająca wjazd wózków.
- Chcemy wykorzystać szansę jaką daje nowa perspektywa unijna - mówi Krystian Wawrzyniak, prezes spółki TS. - Na razie zdobywamy doświadczenie przy montażu pierwszego wagonu.
W centralnych warsztatach trwa montaż moderusa beta. Pierwszego częściowo niskopodłogowego tramwaju. Wagon ma wyjechać na tory w czasie tegorocznych wakacji.
Moderusem beta jednorazowo będzie mogło podróżować 206 osób: 62 na siedząco 144 na stojąco. Miejsca siedzące zostaną zamontowane także w części niskopodłogowej, która znajduje się w środkowej części pojazdu. Oprócz części niskiej podłogi i niższych kosztów produkcji tramwaje z niskopodłogową wstawką mają też mniejsze wymagania od tramwajów typu Swing jeżeli chodzi o stan torowisk. Wjadą tam, gdzie jeżdżą Tatry.
- Takiego typu tramwaju w Szczecinie jeszcze nie ma - mówi Dariusz Wołoszczuk, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Kompletny tramwaj trafi do zajezdni w al. Wojska Polskiego.
Zobacz więcej:
Takiego tramwaju w Szczecinie jeszcze nie było [wideo, zdjęcia]Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?