Pierwsze pale wbito przed weekendem. Łącznie będzie ich 53. Wspierać będą przęsło o długości 110 m.
Most będzie w części zwodzony, aby mogły swobodnie przepływać tędy jednostki o masztach wyższych, niż 3,7 m. Wybudowane też zostaną zapory lodowe, a na wodzie, z myślą o mniejszych jednostkach, 80 pomostów pływających. Koszt inwestycji to 33 mln zł. W ramach tej kwoty zostanie dodatkowo zagospodarowane Nabrzeże Starówka na Łasztowni.
Natomiast na wyspie Grodzkiej, oprócz samej mariny, powstanie budynek administracyjno-konferencyjnousługowo-techniczny i nowe nabrzeże. Docelowo zaś funkcjonować ma też kawiarnia, place zabaw, a nawet mówi się o amfiteatrze. Wykonawcą jest firma Energopol.
To ona zwróciła uwagę miastu, że wyspa Grodzka osiada w wyniku nawożenia jej, co miało podwyższyć poziom gruntu o ponad 2 metry.
- Faktycznie do urzędu miasta wpłynęło pismo od Energopolu, w którym firma wyraża pewne wątpliwości dotyczące procesu osiadania Wyspy Grodzkiej oraz możliwości stawiania na niej budynków - odpowiedział na nasze pytanie Łukasz Kolasa z biura prasowego UM. Pytany o kłopoty z osiadaniem i brak ścianki Larsena od strony Odry (tu nurt rzeki wymywa ziemię), na której ponoć miasto chciało zaoszczędzić, prezydent Szczecina
Piotr Krzystek uspokaja: - Marina powstanie w terminie.
Wszystkie trudności przezwyciężymy. Po wcześniejszych wypowiedziach urzędników magistratu, spodziewano się, że marina będzie gotowa na The Tall Ships' Races 2013, co później skrzętnie dementowano.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?