Trzylitrowy silnik Diesla V6 o mocy 238 KM ma blok wykonany z grafitu (znanego też jako wermikularne żeliwo grafitowe). Zastosowanie tego materiału pozwoliło na zmniejszenie wagi motoru, a równocześnie zapewniło najwyższą kulturę jego pracy.
Wraz z wprowadzeniem modelu EX30d, linia EX zostaje rozszerzona o topową wersję wyposażenia - GT Premium. Nowa wersja, dostępna zarówno dla modeli z silnikiem diesla EX30 jak i z silnikiem benzynowym EX37, łączy elementy wyposażenia wersji GT z technologiami innowacyjnego pakietu tzw. tarczy bezpieczeństwa (Safety Shield), takimi jak inteligentny tempomat (ICC - Intelligent Cruise Control) z pełnym zakresem prędkości, inteligentne wspomagania hamowania (IBA - Intelligent Brake Assist) oraz system ostrzegania przed kolizjami z przodu (FCW - Forward Collision Warning).
Innym elementem bezpieczeństwa, dostępnym tylko w wersjach z silnikiem Diesla, jest wyposażenie modeli wersji EX30d GT Premium w system zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP - Lane Departure Prevention). Według producenta, w odróżnieniu od systemów stosowanych w konkurencyjnych modelach, które jedynie ostrzegają kierowcę w razie gdy samochód zjeżdża z wytyczonego pasa ruchu, system LDP w Infiniti ostrzega, ale (co ważniejsze) również ingeruje, jeśli ostrzeżenie zostanie zlekceważone. Delikatnie hamuje koła po jednej stronie samochodu, aby przywrócić auto z powrotem na właściwy pas ruchu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?