Kolejna analiza tunelu. Mają nadzieję, że ostatnia

Anna Miszczyk
Okres między 15 a 17 stycznia pokazał, że Świnoujście mogłoby zostać całkowicie odcięte od Polski. Wystarczy, że przestaną kursować promy.
Okres między 15 a 17 stycznia pokazał, że Świnoujście mogłoby zostać całkowicie odcięte od Polski. Wystarczy, że przestaną kursować promy. AM
Podpisano umowę na wykonanie analizy dotyczącej tunelu pod Świną. - Mamy nadzieję, że będzie to ostatni z dokumentów, jakie każe nam się przygotowywać - mówi rzecznik prezydenta Świnoujścia.

Przetarg na wykonanie dokumentacji pt." Analiza wariantów usprawnienia połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu" wygrało konsorcjum firm złożone z DHV Polska z Warszawy oraz gdańskiej spółki DS.Consulting. Umowę na wykonanie analizy podpisano w piątek. Od tego dnia konsorcjum ma 120 dni na przygotowanie i przedstawienie dokumentu. Kwota, za którą zostaną zrealizowane badania, wynosi 154 tys. zł (netto).

- Celem analizy ma być określenie możliwych sposobów realizacji projektu poprawy funkcjonowania transportu drogowego pomiędzy wyspami Wolin i Uznam oraz efektywności ekonomicznej i koniecznych nakładów finansowych przedsięwzięcia - mówi Robert Karelus, rzecznik prezydenta Świnoujścia. - Według europejskiej inicjatywy Jaspers oraz Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, analiza powinna umożliwić podjęcie racjonalnej decyzji, co do dalszych przygotowań wybranej opcji inwestycyjnej, mając na uwadze zalety i braki poszczególnych opcji.

Analiza ma być suplementem i opierać się na dotychczas opracowanej dokumentacji, w tym między innymi studium techniczno-ekonomiczno środowiskowym (zawierającym studium wykonalności), raporcie i decyzji środowiskowej.

O tym, że wyspy Wolin i Uznam powinny być połączone tunelem, mówi już przygotowane i zatwierdzone 23 kwietnia 2009 roku (na posiedzeniu komitetu opiniującego projekty inwestycyjne w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad)- opracowane za 1,4 miliona złotych - studium techniczno -ekonomiczno -środowiskowe.

- Wybrano w nim najbardziej optymalny pod względem technicznym, ekonomicznym i środowiskowym wariant realizacji stałego połączenia, tj. tunel o długości 2,2 km, realizowany metodą wierconą, tak by nie naruszyć pokładów wody pitnej - mówi Robert Karelus. - Tunel powinien być zlokalizowany w obszarze przemysłowym, poza terenami Natury 2000.

Według tego dokumentu, tunel jest lepszym rozwiązaniem niż most. Ten drugi byłby droższy w realizacji i eksploatacji, bo musiałby zapewnić swobodne wpływanie statków do portu w Szczecinie.
- Mamy nadzieję, że będzie to ostatni z dokumentów, jakie każe nam się przygotowywać - mówi o "analizie wariantów" prezydencki rzecznik.

O konieczności budowy tunelu pod Świną dyskutuje się od sześćdziesięciu lat.

Wzrasta sprzedaż "małpek" ale kosztem dużych formatów

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

t
tubylec

- Wybrano w nim najbardziej optymalny (...) - mówi Robert Karelus.

j
jaś

Mącą i będą dalej mydlić oczy wszystkim , jak to zależy im na tym by sprawa tunelu ruszyla z miejsca. a wszystko to jest na pokaz , rozgrywki polityczne. w sumie rozejdzie sie po kościach i nic z tego nie będzie.
jak zwykle.

M
Maciek

Chuja nie tunel!!

G
Gość

niech poczekaja trzy lata jak we Warszawie metro wydrąża tunele to te maszyny TMB przerzucić do Świnoujścia i mogą drążyć tunel pod Świnią

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3