Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kolejna analiza tunelu. Mają nadzieję, że ostatnia

Anna Miszczyk
Okres między 15 a 17 stycznia pokazał, że Świnoujście mogłoby zostać całkowicie odcięte od Polski. Wystarczy, że przestaną kursować promy.
Okres między 15 a 17 stycznia pokazał, że Świnoujście mogłoby zostać całkowicie odcięte od Polski. Wystarczy, że przestaną kursować promy. AM
Podpisano umowę na wykonanie analizy dotyczącej tunelu pod Świną. - Mamy nadzieję, że będzie to ostatni z dokumentów, jakie każe nam się przygotowywać - mówi rzecznik prezydenta Świnoujścia.

Przetarg na wykonanie dokumentacji pt." Analiza wariantów usprawnienia połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu" wygrało konsorcjum firm złożone z DHV Polska z Warszawy oraz gdańskiej spółki DS.Consulting. Umowę na wykonanie analizy podpisano w piątek. Od tego dnia konsorcjum ma 120 dni na przygotowanie i przedstawienie dokumentu. Kwota, za którą zostaną zrealizowane badania, wynosi 154 tys. zł (netto).

- Celem analizy ma być określenie możliwych sposobów realizacji projektu poprawy funkcjonowania transportu drogowego pomiędzy wyspami Wolin i Uznam oraz efektywności ekonomicznej i koniecznych nakładów finansowych przedsięwzięcia - mówi Robert Karelus, rzecznik prezydenta Świnoujścia. - Według europejskiej inicjatywy Jaspers oraz Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, analiza powinna umożliwić podjęcie racjonalnej decyzji, co do dalszych przygotowań wybranej opcji inwestycyjnej, mając na uwadze zalety i braki poszczególnych opcji.

Analiza ma być suplementem i opierać się na dotychczas opracowanej dokumentacji, w tym między innymi studium techniczno-ekonomiczno środowiskowym (zawierającym studium wykonalności), raporcie i decyzji środowiskowej.

O tym, że wyspy Wolin i Uznam powinny być połączone tunelem, mówi już przygotowane i zatwierdzone 23 kwietnia 2009 roku (na posiedzeniu komitetu opiniującego projekty inwestycyjne w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad)- opracowane za 1,4 miliona złotych - studium techniczno -ekonomiczno -środowiskowe.

- Wybrano w nim najbardziej optymalny pod względem technicznym, ekonomicznym i środowiskowym wariant realizacji stałego połączenia, tj. tunel o długości 2,2 km, realizowany metodą wierconą, tak by nie naruszyć pokładów wody pitnej - mówi Robert Karelus. - Tunel powinien być zlokalizowany w obszarze przemysłowym, poza terenami Natury 2000.

Według tego dokumentu, tunel jest lepszym rozwiązaniem niż most. Ten drugi byłby droższy w realizacji i eksploatacji, bo musiałby zapewnić swobodne wpływanie statków do portu w Szczecinie.
- Mamy nadzieję, że będzie to ostatni z dokumentów, jakie każe nam się przygotowywać - mówi o "analizie wariantów" prezydencki rzecznik.

O konieczności budowy tunelu pod Świną dyskutuje się od sześćdziesięciu lat.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński