reklama

Kolejarze chcą strajkować. Od 29 czerwca pociągi Przewozów Regionalnych mogą nie wyruszyć w trasę

RedakcjaZaktualizowano 
Związkowcy chcą strajku, bo jest realne zagrożenie upadłością spółki. Jeśli Przewozy znikną z rynku na bruku znajdzie się około 9 tysięcy pracowników
Związkowcy chcą strajku, bo jest realne zagrożenie upadłością spółki. Jeśli Przewozy znikną z rynku na bruku znajdzie się około 9 tysięcy pracowników
Związkowcy z Przewozów Regionalnych wzywają wszystkich pracowników do zaprzestania pracy. Protest ma być bezterminowy.

Stanąć mają pociągi Regio, czyli lokalne oraz InterRegio, czyli połączenia międzywojewódzkie, jak na przykład "Mewa" i "Portowiec" ze Szczecina do Warszawy. Po północy 29 czerwca żaden pociąg PR nie wyruszy w trasę. Mieszkańcy regionu mogą jednak mocno odczuć skutki strajku, wszak PR to monopolista w połączeniach lokalnych. Kolejarze mówią, że to ostateczność, bo wyczerpali wszelkie możliwości nacisku na decydentów.

- Nasza decyzja o strajku jest aktem desperacji, bo wszelkie możliwe sposoby uniknięcia naprawy PR nie przyniosły żadnych skutków - mówi Leszek Miętek, przewodniczący Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych.

Zdaniem związkowców Maria Wasiak, minister infrastruktury i rozwoju w ogóle nie reaguje na problemy i spółkę czeka bankructwo. Przykładem ma być to, co stało się po likwidacji śląskiego zakładu PR i powołania w zamian Kolei Śląskich.

- To dwa tysiące ludzi wyrzuconych na bruk, dzisiaj to dotyczy pracowników całej spółki - dodaje Miętek.
Według danych przytoczonych przez związkowców od początku usamorządowienia PR, czyli od 2008 roku z kolei odeszło 24 mln pasażerów.

Tymczasem kierownictwo spółki powołało sztab kryzysowy, który ma złagodzić skutki strajku dla pasażerów. Jest też nadzieja, że do akcji w ogóle nie dojdzie. - Cały czas trwają rozmowy ze stroną społeczną. Mamy nadzieję, że dojdzie do porozumienia - mówi Joanna Bator ze spółki PR.

Związkowcy odwołają strajk jeśli zostaną spełnione postulaty, czyli podpisany pakt gwarancji pracowniczych. Dodajmy, że pracownicy Przewozów Regionalnych strajkowali w sierpniu 2011 roku. 17 sierpnia na tory regionu nie wyjechało 220 pociągów.

60 Sekund Biznesu: Wyczerpuje się imigracja ukraińska

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

a
aaa

kolejne pazrne świnie a kto na tym cierpi zwykli ludzie tacy ktorzy musza dojechac do pracy zenada i wstyd

a
ad
W dniu 21.06.2015 o 12:15, tropiciel absurdów napisał:

Brud smród i ubóstwo.Zacofana technologicznie instytucja od otaczającej ją rzeczywistości PKP to instytucja niereformowalna, osadzona głęboko w świecie komuny.Korzystanie z usług tej firmy to gwarantowane problemy w podróży,dyskomfort,gwarancja tego że na długie lata odechciewa się mieć cokolwiek wspólnego z PKP.Warunki podróżowania,obsługa pasażerów to średniowiecze.

Przewozy Regionalne to już dawno nie PKP. Nie jestem fanem tej spółki samorządowej ale jej problemy wynikają głównie z reformy którą przeprowadziła obecna ekipa rządząca. New wiem kiedy jechałeś ostatni pociągiem, PR Szczecin ma całkiem przyzwoity sprzęt. Zresztą po co ci to tłumaczyć, dla ciebie i tak wszystko co na torach to PKP. Odrobinę orientacji w temacie a nie ciągłe mądrzenie się na tematy o których nie ma się zielonego pojecia.

t
tropiciel absurdów

Brud smród i ubóstwo.Zacofana technologicznie instytucja od otaczającej ją rzeczywistości PKP to instytucja niereformowalna, osadzona głęboko w świecie komuny.Korzystanie z usług tej firmy to gwarantowane problemy w podróży,dyskomfort,gwarancja tego że na długie lata odechciewa się mieć cokolwiek wspólnego z PKP.Warunki podróżowania,obsługa pasażerów to średniowiecze.

.... i kamieni kupa

Kolej rozwaliła się sama. Pomogli kibole i złomiarze. Rozklady jazdy układane są na złość podróżnym, wystarczy popatrzeć na linie kolejowe i widać gdzie są granice rejonów.

Teraz juz jest za późno na płacze.

A
Ad

A co ma pendolino do PR. Przewozy Regionalne nie należą nawet do Grupy Pkp. Myslę kolego że żeby wylewać swoje żale na temat tego strajku to wypadało by mieć choć odrobinę wiedzy w temacie. Prawda jest taka że PO rozwaliło kolej. W tej chwili służy tylko jako ciepłe posadki dla pewnych wybranych, politycznie powiązanych cwaniaków. Nie jest to wina kolejarzy, oni chca pracować normalnie i służyć społeczeństwu tak jak to jest w innych normalnych krajach. Tam też przewozy regionalne są deficytowe ale koszty społeczne rownoważą ten deficyt.

e
e-t

To kolejna grupa cwaniaków ,podobna do górników. Kosztem Polakow do swojej gęby. A syf jaki był jest w każdej mniejszej miejscowości.Do tego środki UE wydają skandalicznie,przykąłd Pendolino i tysiące innych przekrętów.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3