Kolej. Ze Szczecina do Stargardu bez przystanku

Marek Jaszczyński
Jak zapewnia przewoźnik średnio, co drugi pociąg relacji Szczecin - Stargard Szczeciński zatrzymuje się na wszystkich stacjach, nie wszystkim pasażerom to odpowiada.
Jak zapewnia przewoźnik średnio, co drugi pociąg relacji Szczecin - Stargard Szczeciński zatrzymuje się na wszystkich stacjach, nie wszystkim pasażerom to odpowiada. Marcin Bielecki
Udostępnij:
Czytelnik zwrócił uwagę, że pociąg ze Szczecina do Stargardu Szczecińskiego, który dotychczas zatrzymywał się na pośrednich stacjach, obecnie omija Zdunowo i Reptowo. Przewoźnik tłumaczy to trudnościami technicznymi.

Do redakcji zgłosił się pasażer jeżdżący na co dzień na trasie Szczecin Główny - Stargard Szczeciński.

- Pociąg 88224 relacji Szczecin Główny - Stargard Szczeciński (odjazd o godz. 15.20) nie zatrzymuje się na stacji w Zdunowie i w Reptowie, a to typowe, lokalne połączenie, w poprzednim rozkładzie pociąg wyjeżdżał o godz. 15.35 i zatrzymywał się na wymienionych przystankach - mówi pan Paweł.

Jak wynika z informacji uzyskanych od Przewozów Regionalnych, pociąg regionalny nr 88224 Szczecin Gł. - Stargard Szczeciński omija przystanki Zdunowo, Reptowo, Miedwiecko i Grzędzice Stargardzkie ze względów technicznych.

Pociąg w obecnym rozkładzie jazdy odjeżdża ze Szczecina Głównego 15 minut po pociągu do Koszalina (który zatrzymuje się na wszystkich przystankach) oraz 15 minut przed pociągiem InterRegio do Warszawy, który na odcinku Szczecin Dąbie - Stargard nie zatrzymuje się.

Zatem aby dojechać do Stargardu przed pociągiem InterRegio (by nie blokować mu trasy) pociąg nr 88224 nie może się zatrzymywać na wszystkich przystankach, a jedynie na tych najbardziej uczęszczanych. W przeciwnym razie powodowałby opóźnienie pociągu do Warszawy.

Następny pociąg regionalny - nr 88142 Szczecin Gł. (odj. 15:50) - Choszczno zatrzymuje się już na wszystkich przystankach.

- Przy układaniu rozkładu jazdy nacisk położono na to, by średnio co drugi pociąg kursujący na odcinku Szczecin - Stargard Szczeciński zatrzymywał się na wszystkich przystankach - tłumaczy Maria T. Markiewicz
z Biura Informacji Urzędu Marszałkowskiego. - W godzinach szczytowych na wymienionym odcinku pociągi kursują średnio co 15-20 minut, zatem taki układ pociągów na linii powinien w pełni zaspokajać potrzeby mieszkańców tych miejscowości.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Stargard
Trzeba jeszcze dodać, że ten super szybki pociąg sprawność 25%. Tylko raz udało mu się wyjechać i dojechać punktualnie.
E
El_dorado
Jak zawsze - same bzdury. Po pierwsze - ze szczecina do Stargardu bez przystanku oznacza, że pociąg nie zatrzymuje się NIGDZIE. Ale redaktor nie rozumie języka polskiego, to trudno się dziwić... Po drugie - chciałbym zobaczyć, jak wygląda to omijanie stacji Szczecin-Zdunowo, Reptowo, czy innych. Zdążyli położyć obwodnice od ubiegłego tygodnia, bo tydzień temu nie było? Otóż pociąg może co najwyżej przejeżdżać przez stację bez zatrzymywania, czyli nie zatrzymywać się na poszczególnych stacjach... A przy okazji: pociąg osobowy, który zatrzymuje się wszędzie jedzie ok. 40 minut. Pospieszny, który zatrzymuje się tylko w Dąbiu - 35 minut. Postój na stacji to co najmniej minuta. Pospieszny ponoć jeździ szybciej. Matematyka nie kłamie, więc w czym tkwi problem, panowie kolejarze?
M
Michuss
No i w czym problem, jak są pociągi 15:05 i 15:50. Artykuł napisany po to aby ponarzekać na nowy rozkład.

Dokładnie, tym bardziej, że na pewno jest sporo ludzi, którzy cieszą się, że szybciej dojadą do celu. Każdy kij ma dwa końce.
I
Iron
No i w czym problem, jak są pociągi 15:05 i 15:50. Artykuł napisany po to aby ponarzekać na nowy rozkład.
Więcej informacji na stronie głównej Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie