Kłótnia (polityczna) na FB o parking koło hali. Z tramwajem w tle

Marek Jaszczyński, marek.jaszczynski@mediaregionalne.pl
Budowa hali widowiskowo-sportowej w Szczecinie
Budowa hali widowiskowo-sportowej w Szczecinie
W sieci rozgorzała dyskusja nad tym, czy parking przed halą sportową przy ulicy Szafera powstaje w miejscu, gdzie ma powstać linia tramwajowa.

Budowa hali sportowo-widowiskowej trwa na dobre. Jesienią przyszłego roku Szczecin będzie tutaj organizował mistrzostwa świata dzieci, kadetów i juniorów w karate. Nowy obiekt oddany do użytku ma być wiosną przyszłego roku. Czym jednak dojedziemy do nowej hali?

O planach budowy pętli tramwajowej, mówi się od lat, zwłaszcza o powstaniu linii przez ulicę 26 Kwietnia, Taczaka i Szeroką. W sieci zawrzało z tego powodu.

Parking powstaje w miejscu, gdzie planowana jest linia tramwajowa?
Andrzej Łazowski, prezes Stowarzyszenia Czas Przestrzeń Tożsamość

- Dlaczego na miejscu, gdzie ma powstać linia tramwajowa powstaje parking? - pyta na swoim profilu w portalu Facebook.com Andrzej Łazowski, prezes Stowarzyszenia Czas Przestrzeń Tożsamość, i pokazuje zdjęcie. I dodaje:

- Jeśli ma powstać hala oraz Arkonka to powinna powstać inwestycja spinająca ciąg komunikacyjny. Każdy normalny gospodarz wiedząc, że należy zrobić przyzwoite połączenie tramwajowe (Unia Europejska propaguje takie inwestycje). Czemu nie można było skończyć inwestycję łącząc linią tramwajową nr 3 z aleją Wojska Polskiego.

Zdjęcie i tekst pod nim jest słabą intelektualnie manipulacją.
Marek Duklanowski, radny PiS

W dyskusji wziął udział Marek Duklanowski, radny PiS.

- Parkingu budowanego przy hali na zdjęciu nie widać - zapewnia. - Ten na pierwszym planie jest najprawdopodobniej własnością albo spółdzielni mieszkaniowej albo członków wspólnoty mieszkaniowej mieszkańców. Zdjęcie i tekst pod nim jest słabą intelektualnie manipulacją. Pętla tramwajowa ma powstać na zachód od tego miejsca, a korytarz drogi wraz z torowiskiem wskazany jest jasno i konkretnie w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.

Wariant skomunikowania hali o którym mówi Andrzej Łazowski był już przedstawiany na naszych łamach.

Budowa torowiska daje olbrzymie możliwości.
Bartosz Lemke, pasjonat komunikacji miejskiej

- Żeby połączyć planowaną pętlę tramwajową przy Szafera z resztą sieci tramwajowej brakuje niespełna 1 kilometra odcinka torów - mówi Bartosz Lemke, pasjonat komunikacji miejskiej. - Budowa torowiska wzdłuż ulicy Szafera do skrzyżowania z Wojska Polskiego i Spacerową daje olbrzymie możliwości. Dzięki wydzielonym torowiskom tramwajowym w niespełna 15 minut możliwe będzie dowiezienie ludzi z planowanego obiektu w rejon placu Rodła, czy placu Kościuszki, a także mieszkańców Gocławia czy pasażerów z Basenu Górniczego. Nowa pętla sprawdzi się również w codziennej eksploatacji. Linia tramwajowa odciąży nieco kursy autobusów linii 75.

Natomiast Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego nie planuje uruchomienia dodatkowej, regularnej linii autobusowej w rejonie hali.

Osobną kwestią pozostają imprezy masowe, podczas których prawdopodobnie będzie uruchamiana specjalna komunikacja tramwajowa lub autobusowa, ale w zależności od potrzeb.

Więcej o budowie hali widowiskowo-sportowej przy ul. Szafera w Szczecinie:

**

Mistrzostwa Świata w Karate w nowej hali przy SzaferaKto wypełni nową halę w Szczecinie?Jakie otwarcie hali przy ul. Szafera? Dwie opcjeHala w Szczecinie: Prace już tylko w środku [zdjęcia]Wiecha na szczecińskiej hali widowiskowo-sportowej [ZDJĘCIA]Hala przy Szafera: budowa nabiera tempaSzczecin: Nie będzie ME w siatkówce. Nie zdążą z budową haliCo będzie z pieniędzmi na halę w Szczecinie?

**

Wzrasta sprzedaż "małpek" ale kosztem dużych formatów

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 9

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

b
babcia

przykro ale normalnych gospodarzy nie ma-a przykładem tego jest rozdawnictwo państwowej kasy na katolickie kościoły.rzenada i chamstwo władzy.

m
mariolka

Połączenie z Bezrzeczem? Wystarczy zmienić rozkład jazdy 74 na częstszy. Poza tym większość mieszkańców Bezrzecza ma własne samochody i ma gdzieś "naszą" komunikację. Mamy najlepsze połączenie komunikacyjne, tramwaje, autobusy, a jakimś "rozwojowcom" to mało. Jesteście śmieszni panie i panowie, myślę, że jest zbyt wiele potrzeb w tym mieście, aby wydawać tak grube pieniądze, bo komuś się z Zawadzkiego z górki na Wojska Polskiego nie chce zejść. I jeszcze jedno. Nie wróżcie takich sukcesów tej hali, bo się jeszcze zdziwicie ))) Pozdrawiam, nierozwojowa mieszkanka miasta z Ciemnogrodu, korzystająca z każdej możliwej pobliskiej komunikacji miejskiej i dająca sobie z tym radę.

j
jch

przepraszam a tramwaje 1 i 9 to niby zatrzymują się 10 km od szafera ?? to już ludziom nie chce się kilka metrów pod górkę podejść ?? lepiej wywalić mnóstwo kasy na zbędny tramwaj ?? kolejny bubel Szczecina ?? wybudowali stadiony na 2 mecze a teraz linię tramwajową , zeby raz do roku kilkadzisiat osób zabrać spod hali

d
dan

Tramwaj na Szafera to bardzo dobry pomysł. Komunikacja autobusowa liniami 75 i 53 jakkolwiek dobra, to przecież niedostateczna tak dla tego wielkiego osiedla jak i dla rozbudowującego się stale Bezrzecza. Dobrym pomysłem byłoby połączenie tej linii z W.Polskiego i Żołnierską-Mickiewicza co dawałoby dodatkowy efekt przy rozwiązywaniu transportu tak znacznej liczby ludzi. Krytyka tego pomysłu jest i bezzasadna, i nieprzemyślana.

G
Grzegorz

Większych bzdur nie czytałem. Jaki tramwaj? Czy ktoś był na imprezie z taką ilością ludzi? Tramwaj spod hali nie odjedzie przez dobre 30 minut od zakończenia imprezy, ponieważ jest za dużo ludzi. Ruch pieszych trzeba rozładować, w różnych kierunkach, tak żeby sami doszli do komunikacji miejskiej. Spod hali nie odjedzie żaden autobus, taxówka czy samochód osobowy, a co dopiero tramwaj. Ile osób wejdzie to jednego składu? Policzcie ile składów tramwajów musiałoby podjechać żeby zabrać chociaż połowę osób. Spod stadionu narodowego, żeby wsiąść w pierwszy możliwy środek komunikacji trzeba iść około 2 km. A wcześniej są przystanki, ale nic nie jeździ.

D
Dość Ciemnogrodu

Bardzo dobrze jeśli powstanie tramwaj do hali przy ulicy Szafera.Pozdrawiam-rozwojowy mieszkaniec Szczecina.

m
marian

Tadek a jechałeś kiedyś tym autobusem do Warszawy? Gdzie sie rodzi takie coś jak ty? Jak ci się nie podoba te miasto, to się stąd wynoś. Ty nie będziesz musiał go obrażać, a ja nie będę musiał wochać twojego smrodu.

m
mariolka

mam nadzieję, że to prawda z tym parkingiem. oby nie było żadnego tramwaju. pozdrawiam, mieszkanka os. zawadzkiego.

T
Tadek

Po co się przejmować. Do Szczecina już bezpośredni autobus z Warszawy nie dojeżdża, może doczekamy że pociągi dojeżdżać nie będą. Trzeba ogłosić że Szczecin to największa wieś w Polsce.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3