Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kłótnia (polityczna) na FB o parking koło hali. Z tramwajem w tle

Marek Jaszczyński, [email protected]
Budowa hali widowiskowo-sportowej w Szczecinie
Budowa hali widowiskowo-sportowej w Szczecinie
W sieci rozgorzała dyskusja nad tym, czy parking przed halą sportową przy ulicy Szafera powstaje w miejscu, gdzie ma powstać linia tramwajowa.

Budowa hali sportowo-widowiskowej trwa na dobre. Jesienią przyszłego roku Szczecin będzie tutaj organizował mistrzostwa świata dzieci, kadetów i juniorów w karate. Nowy obiekt oddany do użytku ma być wiosną przyszłego roku. Czym jednak dojedziemy do nowej hali?

O planach budowy pętli tramwajowej, mówi się od lat, zwłaszcza o powstaniu linii przez ulicę 26 Kwietnia, Taczaka i Szeroką. W sieci zawrzało z tego powodu.

Parking powstaje w miejscu, gdzie planowana jest linia tramwajowa?
Andrzej Łazowski, prezes Stowarzyszenia Czas Przestrzeń Tożsamość

- Dlaczego na miejscu, gdzie ma powstać linia tramwajowa powstaje parking? - pyta na swoim profilu w portalu Facebook.com Andrzej Łazowski, prezes Stowarzyszenia Czas Przestrzeń Tożsamość, i pokazuje zdjęcie. I dodaje:

- Jeśli ma powstać hala oraz Arkonka to powinna powstać inwestycja spinająca ciąg komunikacyjny. Każdy normalny gospodarz wiedząc, że należy zrobić przyzwoite połączenie tramwajowe (Unia Europejska propaguje takie inwestycje). Czemu nie można było skończyć inwestycję łącząc linią tramwajową nr 3 z aleją Wojska Polskiego.

Zdjęcie i tekst pod nim jest słabą intelektualnie manipulacją.
Marek Duklanowski, radny PiS

W dyskusji wziął udział Marek Duklanowski, radny PiS.

- Parkingu budowanego przy hali na zdjęciu nie widać - zapewnia. - Ten na pierwszym planie jest najprawdopodobniej własnością albo spółdzielni mieszkaniowej albo członków wspólnoty mieszkaniowej mieszkańców. Zdjęcie i tekst pod nim jest słabą intelektualnie manipulacją. Pętla tramwajowa ma powstać na zachód od tego miejsca, a korytarz drogi wraz z torowiskiem wskazany jest jasno i konkretnie w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.

Wariant skomunikowania hali o którym mówi Andrzej Łazowski był już przedstawiany na naszych łamach.

Budowa torowiska daje olbrzymie możliwości.
Bartosz Lemke, pasjonat komunikacji miejskiej

- Żeby połączyć planowaną pętlę tramwajową przy Szafera z resztą sieci tramwajowej brakuje niespełna 1 kilometra odcinka torów - mówi Bartosz Lemke, pasjonat komunikacji miejskiej. - Budowa torowiska wzdłuż ulicy Szafera do skrzyżowania z Wojska Polskiego i Spacerową daje olbrzymie możliwości. Dzięki wydzielonym torowiskom tramwajowym w niespełna 15 minut możliwe będzie dowiezienie ludzi z planowanego obiektu w rejon placu Rodła, czy placu Kościuszki, a także mieszkańców Gocławia czy pasażerów z Basenu Górniczego. Nowa pętla sprawdzi się również w codziennej eksploatacji. Linia tramwajowa odciąży nieco kursy autobusów linii 75.

Natomiast Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego nie planuje uruchomienia dodatkowej, regularnej linii autobusowej w rejonie hali.

Osobną kwestią pozostają imprezy masowe, podczas których prawdopodobnie będzie uruchamiana specjalna komunikacja tramwajowa lub autobusowa, ale w zależności od potrzeb.

Więcej o budowie hali widowiskowo-sportowej przy ul. Szafera w Szczecinie:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński