- Mamy do czynienia z odcinkami kilkudziesięciu, kilkuset metrów, na których jest podłoże torfowe. Potwierdziły to z jednej strony badania geologiczne przedstawione przez firmę Strabag, jak również te wykonane na zlecenie zarządu powiatu - informuje Andrzej Bednarek, starosta policki.
Jak podaje wykonawca prac do tej pory wykonana została już konstrukcja jezdni do warstwy wiążącej włącznie na 8 z 10 głównych etapów.
- Do wykonania pozostały jeszcze 2 etapy, na których jest dodatkowo do wykonania wymiana gruntów nienośnych, których obecność została odkryta w trakcie prowadzonych prac. W tym celu zastosowane będą ścianki Larssena o maksymalnej wysokości 9,5 m, które ustabilizują i zabezpieczą miejsce prowadzenia robót oraz umożliwią prowadzenie ich bez konieczności zamykania ruchu. Ścianki będą montowane od 18 października, a czas montażu to ok. 1,5 tygodnia - mówi Łukasz Mielnik, starszy specjalista ds. Komunikacji z firmy STRABAG Sp. z o.o. - Obecnie trwają przygotowania do wprowadzenia czasowej organizacji ruchu, sporządzonej specjalnie na potrzeby wykonania wymiany gruntu na dwóch ostatnich etapach.
ZOBACZ TEŻ:
Zastosowanie nowej technologii spowoduje wzrost kosztów inwestycji o około 800 tysięcy złotych.
Wartość całej inwestycji opiewa obecnie na kwotę 14 851 473,53 zł, z czego wartość prac drogowych wynosi 13 727 256,11 zł, a wartość przebudowy sieci wodociągowej wynosi 1 124 217,42 zł.
W ramach inwestycji przebudowana zostanie konstrukcja jezdni wraz z kanalizacją deszczową, powstaną chodniki i ścieżka rowerowa. Wykonawcą prac będzie firma Strabag. Inwestycja powinna być ukończona do 30 kwietnia 2022 roku.
POLECAMY RÓWNIEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?