Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Klienci coraz chętniej wracają do stacjonarnych zakupów

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
Najwyższy dzienny footfall zaobserwowano 1 czerwca, czyli w dzień dziecka.
Najwyższy dzienny footfall zaobserwowano 1 czerwca, czyli w dzień dziecka. Karolina Misztal/ Polska Press
Z danych wynika, że powoli wracamy do stacjonarnych zakupów. Polska Rada Centrów Handlowych zaprezentowała kolejne wyniki odpowiedzialności. Od 1 do 7 czerwca br. średnia odwiedzalność wyniosła 77 proc. w stosunku do analogicznego tygodnia w 2019 roku. Zależnie od dnia footfall kształtował się na poziomie od 72 do 79 proc. footfallu ubiegłorocznego.

- Bardzo cieszy nas stały wzrost odwiedzin w miarę kolejnych etapów odmrażania gospodarki, bo jako branża dokładamy wszelkich starań, by zachować najwyższy poziom bezpieczeństwa podczas zakupów, zarówno wśród klientów, jak i pracowników, i cieszymy się, że to zaufanie do nas procentuje - mówi Radosław Knap, Dyrektor Generalny PRCH, cytowany w komunikacie.

Po raz kolejny nieco lepsze wskaźniki odwiedzalności zanotowały mniejsze i średnie obiekty, średnio o kilka punktów procentowych wyższe w stosunku do wyników obiektów dużych i bardzo dużych. Zaobserwowano także wyraźny wzrost odwiedzalności w Regionie Wschodnim, który zanotował najlepszy dzienny wynik w czterech spośród siedmiu dni badanego okresu.

Najwyższy dzienny footfall zaobserwowano 1 czerwca, czyli w dzień dziecka. Wyniósł on 99 proc. w stosunku do analogicznego dnia ubiegłego roku, czyli poniedziałku 3 czerwca 2019. W specjalnym porównaniu, uwzględniającym zeszłoroczny dzień dziecka, średnia odwiedzalność nie wypada już tak dobrze - kształtuje się na poziomie 59 proc.

- Musimy wziąć pod uwagę kilka czynników, które miały wpływ na taki wynik. Po pierwsze w tym roku dzień dziecka przypadł w poniedziałek, a w roku ubiegłym była to sobota, która naturalnie notuje wyższe wskaźniki odwiedzalności. Po drugie, z uwagi na pandemię koronawirusa, obiekty nie organizowały tradycyjnych eventów dla najmłodszych - komentuje Anna Zachara-Widła, Research & Education Manager w PRCH.

Ponadto ekspertka zwraca uwagę na fakt, że jeszcze za wcześnie, by analizować wpływ otwarć kin, sal zabaw i klubów fitness na odwiedzalność po 6 czerwca.

Obejrzyj wideo:

Premier przedstawił czwarty etap odmrażania gospodarki

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Klienci coraz chętniej wracają do stacjonarnych zakupów - Strefa Biznesu

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński