Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kiedy zacznie się budowa II etapu szybkiego tramwaju? Najwcześniej po 2025 roku

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Andrzej Szkocki
O budowie nowych linii tramwajowych w Szczecinie ostatnio zrobiło się cicho. Urzędnicy milczą o poprowadzeniu torowiska przez ulicę 26 Kwietnia, podobnie o tramwaju przez ulicę Mieszka I. Sprawdzamy stan prac nad drugim etapem Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju na Prawobrzeżu.

- Duże znaczenie przy planowaniu tej inwestycji, będzie również miała kwestia dofinansowania i całego montażu finansowego. Rozpoczyna się kolejna perspektywa budżetowa Unii Europejskiej. Tak naprawdę szczegóły dotyczące alokacji środków na tego typu projekty poznamy dopiero za kilkanaście miesięcy - mówi Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.

- Miasto dążyć będzie do tego, aby II etap SST zrealizować, ale przy założeniu jak największego dofinansowania. Jest to zatem proces przygotowawczy rozłożony na lata. Jego fizyczna realizacja mogłaby się rozpocząć najwcześniej dopiero pod koniec obecnej perspektywy budżetowej UE (analogicznie jak ma to miejsce w odniesieniu do poprzednich okresów finansowania UE) - czyli po roku 2025, oczywiście przy założeniu, że Miasto Szczecin pozyska środki na realizację.

ZOBACZ TEŻ:

Przypomnijmy, że w 2017 roku przeprowadzono konsultacje społeczne dotyczące przebiegu SST. Przepytano łącznie 1510 osób.

  • Najwięcej ankietowanych, bo 645 wybrało wariant trasy W2, czyli Turkusowa-Handlowa-Łubinowa-Struga-osiedle Kijewo (pomiędzy ul. Niedźwiedzią i Pawią), jako najwygodniejszy dla podróży po Prawobrzeżu.
  • Ten sam wariant 660 osób wybrało jako najwygodniejszy dla podróży między prawo- a lewobrzeżną częścią miasta.
  • Drugi najbardziej popularny wariant dla podróży po dzielnicy wśród ankietowanych to linia do osiedla Bukowego: Turkusowa-Handlowa-Swojska-Nad Rudzianką-Gwarna do Kijewa.
  • Najmniej osób chciałoby jeździć nitką SST z Turkusowej przez Handlową-Dąbska do pętli w Kijewie.

Jeszcze wcześniej - w 2016 roku - nasza redakcja - prowadziła akcję „Głos na tory”. Próbowaliśmy wówczas ustalić - wspólnie z czytelnikami - priorytety w budowie linii tramwajowych. Co proponowaliście?
W prawobrzeżnej części miasta chcecie budowy drugiego etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. I niekoniecznie ma to być linia szybka, najważniejsze jest to, żeby była poprowadzona blisko osiedli. Mieszkańcom zależy na tym, żeby tramwaje z powodzeniem przejęły rolę autobusów linii pospiesznych, które obecnie są najbardziej wygodnym środkiem transportu z prawobrzeża do centrum, bo nie trzeba się przesiadać.

ZOBACZ TEŻ:

Tak będzie wyglądał Szczecin za kilka lat? Największe inwest...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński