Kiedy (w końcu) pojedziemy przez węzeł Łękno? Jest plan, że jeszcze przed zimą, a dokładnie?

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Stan robót na 26.08.2021
Stan robót na 26.08.2021 Andrzej Szkocki
To interesujące wieści dla tych, którzy jadą przez wiadukt na al. Wojska Polskiego i pytają o przejezdność nowego odcinka trasy średnicowej. Do końca września br. powinien zostać udrożniony ruch na al. Wojska Polskiego. Natomiast w październiku br. planowane jest puszczenie ruchu na odcinku od ul. Arkońskiej do skrzyżowania z al. Wojska Polskiego. Czy to realne plany?

- Ta inwestycja zostanie w tym roku ukończona. Przejezdność odcinka alei Wojska Polskiego jest założona w końcu września, a nowy odcinek trasy średnicowej ma być gotowy pod koniec października - mówi Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina.

Przypomnijmy, że zgodnie z umową budowa nowej nitki trasy średnicowej i wiaduktu na alei Wojska Polskiego miała potrwać dwa lata, czyli zakończyć się w październiku 2020 roku. Jednak plany pokrzyżowała zbierająca się woda. Z wykonawcą podpisano aneks, który ustalił nowy termin zakończenia całej inwestycji, na sierpień tego roku.

ZOBACZ TEŻ:

W toku realizacji robót budowlanych, jeszcze przed upływem powyższego terminu, wykonawcy zostały zlecone dodatkowe prace polegające na:

  • wykonaniu dodatkowego pasa jezdni dla prawoskrętu w al. Wojska Polskiego,
  • wprowadzeniu zmian w geometrii skrzyżowania al. Wojska Polskiego i ul. Traugutta z Obwodnicą, które wiążą się z wykonaniem dodatkowej relacji dla autobusów komunikacji zbiorowej. To łącznica nr 1 trasy (od ul. Arkońskiej do al. Wojska Polskiego) w kierunku centrum miasta.

- Na chwilę obecną nowy termin zakończenia prac nie został wyznaczony. Wszystkie kwestie formalne dot. realizacji tego kontraktu i sposobu jego rozliczenia, są obecnie przedmiotem wnikliwej analizy ze strony służb miejskich nadzorujących kontrakt. Decyzje na ten moment nie zapadły - poinformował nas Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.

Całkowity koszt prac to ok. 140 mln zł brutto. Wykonawcą jest konsorcjum firm: Rover Infraestructuras S.A.; Roverpol SP. Z O.O.. Nadzór nad inwestycją sprawuje Wydział Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Szczecin. Projekt obejmuje budowę kolejnego fragmentu tzw. trasy średnicowej (od ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej do al. Wojska Polskiego), przebudowę linii kolejowej biegnącej wzdłuż nowej jezdni oraz budowę skrzyżowania przy alei Wojska Polskiego. Docelowo węzeł pełnić będzie funkcję centrum przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

ZOBACZ TEŻ:

Największa inwestycja polskiej chemii będzie droższa? Koreań...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Mniej wina w Europie

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie