- Aktualnie kontynuowane są prace związane z wykonywaniem nawierzchni z kostki kamiennej oraz chodników, a także podbudów na peronach zatoki autobusowej. Rozpoczęło się także porządkowanie terenu wokół. Jednocześnie trwają roboty w budynku socjalno-kasowym. Gotowe jest już ocieplenie ścian, posadzki betonowe i gładzie gipsowe wewnątrz. Kontynuowane są prace związane z wykonaniem instalacji sanitarnych oraz elektrycznych - informuje Hanna Pieczyńska, z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. To ZDiTM w imieniu miasta koordynuje tę inwestycję.
POLECAMY RÓWNIEŻ: Przebudowa Estakady Pomorskiej w Szczecinie. Jak idą prace? Uwaga na zmiany w organizacji ruchu - 6.03.2021
Pierwotnie prace miały się zakończyć w lutym, ale utrudniła je zima. Według informacji ZDiTM, roboty potrwają jeszcze dwa miesiące. Wiosną z parkingu oraz nowej infrastruktury przystankowej będą mogli już korzystać pasażerowie komunikacji miejskiej.
W następnych tygodniach prowadzone będą jeszcze roboty nawierzchniowe, prace w budynku socjalno-kasowym, prace związane z założeniem trawników i nasadzeniami, rozpocznie się montaż małej architektury, wykonane fundamenty pod biletomat i tablice informacyjne dla pasażerów.
Koszt przedsięwzięcia, którego wykonawcą jest firma MUSING BUD Sp. z o.o. Sp.k. to 11,6 mln zł.
Budowa węzła przesiadkowego stacja Podjuchy wraz z urządzeniami związanymi z integracją transportu na linii kolejowej 273 w ramach projektu „Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351”.
ZOBACZ TEŻ:
Nowy węzeł komunikacyjny obsłuży stację w Podjuchach, która będzie elementem Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, realizowanej przez Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru.
- Węzły przesiadkowe realizowane w ramach projektu mają poprawić skomunikowanie pomiędzy poszczególnymi środkami transportu oraz przyczynić się do wzrostu zainteresowania transportem publicznym - wyjaśnia Hanna Pieczyńska.
Podobne inwestycje w tej chwili toczą się także w Goleniowie i Gryfinie, gdzie zostały już właściwie zakończone (w tym roku ogłaszany będzie jeszcze przetarg na windę oraz przebudowę ul. Kolejowej) i w Szczecinie (Łękno). Według zapowiedzi, SKM ma zacząć kursować w 2022 roku, lecz nie wiadomo czy termin zostanie dotrzymany z powodu kłopotów z wykonawcą. SOM ma czas do końca 2023 roku, aby rozliczyć projekt w obecnej perspektywie finansowej UE.
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?