Katastrofalny wynik

pit, 11 stycznia 2006 r.Zaktualizowano 
W 2005 roku sprzedano 235 521 nowych aut. To najgorszy wynik w ostatnich czternastu latach.

Porównywalny wynik sprzedaży, bo 241 847 sztuk, odnotowano w 1991r. W pierwszym półroczu średnia miesięczna sprzedaż wynosiła ponad 21,5 tysiąca aut, w drugiej połowie roku - spadła do 17,7 tys.

Nieznaczne ożywienie na rynku w dwóch miesiącach, kończących mijający rok (listopad - 17 112 sztuk, grudzień - 18 688 sztuk), wynika przede wszystkim z agresywnych kampanii reklamowych i atrakcyjnych promocji. Upusty sięgały nawet 30 proc. ceny auta.

Liderem grudniowego zestawienia wyników sprzedaży jest Opel, który jako jedyny przekroczył pułap miesięcznej sprzedaży 3 tys. sztuk i znalazł 3 438 nabywców na swoje auta. Skoda sprzedała 2 272 auta, Fiat - 1 920, Volkswagen - 1 356, Toyota -1 327, Ford - 1 264 i Peugeot - 1 055.

Dziesiątka roku

2005 roku w sumie sprzedano 235 521 aut, niemal 26 proc. mniej niż w roku poprzednim.

Listę najpopularniejszych w 2005 roku marek na polskim rynku otwiera Skoda z wynikiem 27 649 sztuk i niemal 12-procentowym udziałem w rynku.
Drugą pozycję zajmuje Toyota, która sprzedała w Polsce 25 700 samochodów (10,9 proc.).

Na trzecim miejscu miniony rok zakończył Fiat z wynikiem 24 508 sprzedanych aut. Do włoskiej marki należy 10,4 proc. polskiego rynku.

Czwartą lokatę w rocznym podsumowaniu zajął Opel sprzedając 22 648 samochodów, o 26,8 proc. mniej niż w poprzednim roku.

Na piątym miejscu uplasował się Ford, którego auta kupiło 18 660 klientów (7,9 proc.). Kolejne trzy pozycje zajmują, niemal tradycyjnie, przedstawiciele francuskiego przemysłu motoryzacyjnego: Renault - 16 238 (6,9 proc.), Peugeot - 15 144 (6,4proc.), Citroen -13 157 (5,6 proc.). Warto podkreślić, że Citroen jest jedynym producentem, sklasyfikowanym w pierwszej dziesiątce polskiego rynku, o dodatnim wskaźniku sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku.

Na dziewiątym miejscu uplasował się Volkswagen - 12 423 aut (5,3 proc.). Dziesiątkę zamyka Honda - 9 762 sztuk (4,1 proc.).

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3