Łącznie kary wyniosły 139 tys. zł. Ukarani zostali m.in. Julia "Maffashion" Kuczyńska, Marek "Kruszwil" Kruszel i MD Marcin Dubiel. Szczeciński patostreamer (którego wątpliwa moralnie internetowa działaność skończyła się interwencją prokuratora) musi zapłacić najwięcej, bo 50 tys. zł. Kuczyńska, czyli "Maffashion" 30 tys. zł.
Za co konkretnie te kary? Za brak udzielonych informacji lub nieprzesłanie dokumentów, których zażądał Urząd.
- Prowadzimy jednocześnie kilka działań związanych z rynkiem influencer marketingu. W ramach postępowań wyjaśniających zbadaliśmy profile najpopularniejszych influencerów oraz ich kontrakty, sprawdzając warunki współpracy i ustalenia z reklamodawcami - markami i agencjami marketingowymi. Sprawdziliśmy m.in. z czego konkretnie wynikają zaniedbania w oznaczaniu postów sponsorowanych - kiedy winę ponosi twórca, a kiedy ukrycia charakteru reklamy wymaga sam zleceniodawca. Niezbędne było więc pozyskanie odpowiedzi twórców na konkretne pytania lub przesłanie nam odpowiednich dokumentów – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Celem działań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest wyeliminowanie negatywnych praktyk stosowanych przez influencerów szkodzących konsumentom.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?