reklama

Karbonowe ramy rowerowe od polskiego producenta? Już niedługo

Maciej Badowski AIPZaktualizowano 
Celem firmy jest przeprowadzenie szeroko zakrojonych badań przemysłowych, tak aby stworzyć własną technologię produkcji.
Celem firmy jest przeprowadzenie szeroko zakrojonych badań przemysłowych, tak aby stworzyć własną technologię produkcji. Adam Wojnar
Największy producent rowerów w Polsce otrzymał dofinansowanie, które ma służyć opracowaniu i testowaniu ram z włókien węglowych. Unikatowa linia w Przasnyszu już powstaje, a fabryk dysponujących tak zaawansowanym sprzętem w Europie jest dosłownie kilka. Maja Włoszczowska i pozostali zawodnicy KROSS Racing Team sprawdzają także nową odsłonę karbonowego modelu roweru XC z pełnym zawieszeniem.

KROSS realizuje projekt unijny pod tytułem „Opracowanie innowacyjnej pilotażowej linii do produkcji kompozytowych ram rowerowych na bazie włókna węglowego”, dofinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Kwota dofinansowania wynosi 1 845 373,93 zł, zaś wartość całego projektu to 4 646 075,50 zł. W efekcie powstaną ramy o wyraźnie lepszej jakości.

Celem firmy jest przeprowadzenie szeroko zakrojonych badań przemysłowych, tak aby stworzyć własną technologię produkcji. Pozwoli to na nadanie niepowtarzalnych, indywidualnych cech takim kompozytowym ramom. Ten producent stanie się więc chlubnym wyjątkiem europejskiej marki, tworzącej karbonowe ramy u siebie.

Firma KROSS posiada obecnie trzy linie produkcyjne, z których jedna przeznaczona jest wyłącznie dla rowerów PRO. Każdy rower składany jest ręcznie i podlega kontroli jakości na różnych etapach.

Cel: wyznaczać nowe standardy

Polska firma zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest włókno węglowe przy produkcji dwóch kółek. Zapewnia on wyjątkową lekkość i wytrzymałość ramy oraz widelca. Dlatego wspomniany projekt wpisuje się w strategię rozwoju firmy jako producenta własnych ram rowerowych.

Nowa pilotażowa linia zastąpi jeden z dotychczas używanych magazynów i ma służyć testowaniu ram karbonowych pod względem sposobu produkcji oraz wytrzymałości używanych materiałów. Inicjatywa ma charakter badawczy, natomiast zaprojektowane i zbudowane w ten sposób rowery docelowo trafią do sprzedaży. Tak zaawansowaną linię produkcyjną ma zaledwie kilka fabryk w Europie i bez wątpienia decyzja KROSS żeby ją rozwijać, będzie miała spore znaczenie na zagranicznym rynku rowerowym. Umożliwi to w przyszłości zwiększenie eksportu do Czech, Niemiec, Włoch i Hiszpanii.

Dowodem na to, że kierunek rozwoju w oparciu o technologię włókien węglowych jest słuszny stanowi sukces flagowego modelu KROSS - Level B+, który waży zaledwie 8,7 kg (ciężar samej ramy wynosi 970 gramów). To na tym ultralekkim rowerze górskim Maja Włoszczowska w poprzednim roku wywalczyła srebrny medal na Igrzyskach Olimpijskich w Rio i regularnie staje na podium w kolejnych międzynarodowych wyścigach kolarskich.

Podobnie jak inni członkowie zespołu KROSS Racing Team, ścigający się na tym modelu – Jolanda Neff, Bartłomiej Wawak i Fabian Giger.

Rewolucyjne wzbogacenie oferty

Po zakończeniu projektu, korzystając z wyników badań, KROSS zamierza budować w swojej fabryce w Przasnyszu karbonowe ramy rowerowe oraz rowery oparte na tych ramach. Mają tam powstawać w całości, na każdym etapie procesu produkcyjnego. Będą potem używane jako baza dla doskonale znanych na polskim podwórku modeli górskich z serii Level i nowych modeli z pełnym zawieszeniem. Możliwości tych drugich intensywnie sprawdza teraz drużyna KROSS Racing Team.

Obejrzyj wideo:
Pietraszkiewicz: Program 500 plus udowodnił, że polska bankowość jest bardzo nowoczesna

Wideo

Materiał oryginalny: Karbonowe ramy rowerowe od polskiego producenta? Już niedługo - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

r
rowerzysta

Chyba jednym celem tego projektu jest wyłudzenie dotacji z UE. Wiecie dlaczego karbonowe ramy nie są powszechnie stosowane ?
Z prostego powodu - są bardzo drogie dlatego stosuje się je wyłącznie w profesjonalnych wyczynowych rowerach na których jeżdżą zawodowi kolarze a które kosztują tyle co mały miejski samochód.
Więc rynek na rowery na takich ramach jest bardzo mały.
A jeśli do tego dodamy powszechne w Polsce złodziejstwo to potencjalnych klientów na rower z karbonową ramą pewnie da się na palcach policzyć. A rower z karbonową ramą można już dziś bez trudu kupić

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3