MKTG SR - pasek na kartach artykułów

"Jesteś u siebie". Poznań zmienia swoją strategię promocyjną. Kompaktowość, przyjazność i sprawczość najważniejszymi wyróżnikami

Szymon Paź
Szymon Paź
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
15 lat minęło od ustalenia poprzedniej strategii promocyjnej miasta Poznania. - W tym czasie zmienił się świat, Europa, Polska i Poznań. Zmieniły się priorytety. Czas było ją odświeżyć - mówił podczas konferencji prezentującej nową strategię promocji Jacek Jaśkowiak. Nowe logo Poznania wzbudzi zapewne wielkie emocje. Zaprezentowano je oficjalnie podczas konferencji Impact 2024 w Poznaniu.

Dom Poznań po remoncie

- Zakończyliśmy właśnie remont swojego domu, Poznania. Warto pokazać jak on wygląda - mówił Jacek Jaśkowiak podczas prezentacji strategii miasta.

Poprzednia została przedstawiona przed 15 lat. Jak przyznał prezydent, nie był skłonny do wydawania pieniędzy na promocję, gdy na Starym Rynku można było sobie wybić zęby.

Jak przypomniała radna Marta Mazurek przed 8 laty Poznań wskazał swoje nowe ideały - "miasta dla wszystkich".

- Przez te 8 lat wytworzyliśmy nowy wymiar lokalnego patriotyzmu, oparty właśnie na tych przekonaniach - mówiła.

Nowe logo, nowa paleta barw

Prace nad nową strategią trwały głównie przez ostatnie dwa lata. Odpowiedzialny za nie był Cezary Tyliński, koordynator ds. strategii ze strony przy prezydencie miasta. Za efekty odpowiedzialne jest studio Brandburg.

Największe emocje wzbudzi zapewne logotyp. Litera P swoim kształtem nawiązuje do domu, który jest jednym z głównych motywów strategii. Wpisana jest w tarczę, która nawiązuje do herbu miasta. Gwiazdka łączy nowy logotyp ze starą strategią, ma też być "światłem świecący nad naszym wspólnym domem".

Podstawowym kolorem logotypu jest zielony. Jak tłumaczy Cezary Tyliński nawiązuje do przyrody, zobowiązań klimatycznych i ekologicznych rozwiązań, nad jakim pracuje miasto. Wpisuje się też w zieleń wykorzystywaną przez poznańskie MPK. Jak tłumaczy kolor niebieski, znany z poprzedniej strategii i kojarzący się z herbem miasta, wcale nie jest tak tradycyjne dla Poznania. Przed wiekami tło herbu było bowiem czerwone.

Jak zaznacza Tyliński logo jest "inkluzywne". - Brandbook pozawala nam na stosowanie wielu kolorów, nie tylko zielonego, w zależności od potrzeb.

Cztery wydzielone na początek submarki - Visit Poznań, Metropolia Poznań, Invest in Poznań i Lokalny Poznań - będą korzystać z logotypów w winnym kolorze niż zielonym.

Co jeszcze chce promować Poznań?

- Podczas warsztatów, które prowadziliśmy wyszło, że Poznań to napięcie między kompaktowością i wielkością, między otwartością i dumą - opisuje Tyliński podstawy, jakie legły u wartości, jakie promować będzie miasto.

Sześć wartości, na jakich opiera się strategia, to: kompaktowość, przyjazność, sprawczość (te trzy mają wyróżniać Poznań wśród innych miast) oraz człowiek, duma i wolność. Kompaktowość rozumiana jako lokalność - oszczędzamy czas, dbamy o work-life balance. Przyjazność - każda osoba jest mile widziana w Poznaniu. Sprawczość to smart biznes i innowacja, ale też historia (m.in. Powstanie Wielkopolskie). Człowiek - każdy jest szanowany w mieście, dla każdego jest miejsce. Duma - duma z miasta, które razem tworzymy i duma z dziedzictwa. Wreszcie wolność - walka o swoje przekonania i stwarzanie warunków, do wyrażania siebie.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected].

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski