S3 Nowa Sól-Legnica-Lubawka
S3 Nowa Sól-Legnica-Lubawka
Odcinek drogi ekspresowej z Nowej Soli do Legnicy ma 79,2 km długości. Miał być wybudowany w latach 2012-2013. Na blisko 80-kilometrowym odcinku zaplanowano 12 węzłów. Odcinek S3 z Legnicy do Lubawki będzie miał 69,6 km, cały w Dolnośląskiem. Droga miała być także wybudowana w latach 2012-2013. Na tym odcinku będzie 8 węzłów.
Protesty przedstawicieli regionów zachodniej Polski, mieszkańców tych terenów i parlamentarzystów w związku z zagrożeniem budowy kolejnych odcinków drogi ekspresowej opłaciły się.
- Wskutek prowadzonych rozmów z przedstawicielami rządu dotyczących S3, szczególnie odcinka Gorzów-Międzyrzecz, są bardzo duże szanse, że budowa będzie realizowana - informuje Anna Jakubowska z zielonogórskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Minister infrastruktury zadeklarował, że pieniądze na budowę tego odcinka mają pochodzić z planowanych 5 mld zł na inwestycje kolejowe. Zostaną przesunięte na budowę dróg.
W najbliższy piątek miały być otwarte oferty potencjalnych wykonawców odcinka S3 Gorzów-Międzyrzecz.
- Rozstrzygnięcie przetargu przesunięte zostało na połowę kwietnia - dodaje Jakubowska. - Do tego czasu powinna rozstrzygnąć się kwestia finansowania budowy.
Dla Pomorza Zachodniego budowa dalszego odcinka ekspresówki i połączenie jej z autostradą A2 ma ogromne znaczenie. To nie tylko najkrótsze połączenie południowej Skandynawii z portami Morza Śródziemnego. To również najważniejszy element Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego (CETCROUTE 65).
Zawracają na to uwagę parlamentarzyści zachodniopomorscy w apelu skierowanym przed dwoma dniami do szefa polskiego rządu. Podkreślają również fakt, że zaniechanie tej inwestycji drogowej jest równoznaczne z marginalizacją naszych portów, aglomeracji nadmorskich, zahamowaniem rozwoju tych obszarów.
Ważne jest także skomunikowanie Pomorza z południem Polski. Byśmy nie byli zmuszeni do korzystania z niemieckich autostrad, aby dojechać na przykład do Wrocławia. Michał Nowakowski z Oddziału GDDKiA we Wrocławiu poinformował nas, że firma w grudniu ub.r. podpisała dwie umowy na wykonanie projektów budowlanych.
- Mosty Katowice mają wykonać dokumentację dla południowego odcinka drogi ekspresowej S3 Legnica (A4) Lubawka - dodaje Nowakowski. - Oferta opiewa na 14,8 mln zł brutto. Natomiast Trakt Katowice wykona projekt północnego odcinka S3 Nowa Sól - Legnica (A4) za 10.6 mln zł brutto.
Wykonawcy mają 11 miesięcy na opracowanie projektów trasy.
- Co będzie później, zobaczymy. - dodał Nowakowski.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?