Jest porozumienie Miasto – PKP PLK w sprawie przejścia przez przejazd kolejowy przy ulicy Ku Morzu.
- Osoby mające trudności z poruszaniem, czy matki z dziećmi w wózkach idąc na plażę na Warszowie nie będą musiały naddawać drogi, aby pokonać torowisko - informuje Hanna Lachowska ze świnoujskiego magistratu. - To jedna z dwóch ważnych dla mieszkańców i turystów rzeczy, które dziś wynegocjował Prezydent Miasta Janusz Żmurkiewicz podczas spotkania w sprawie wielkiej kolejowej inwestycji na Warszowie pod nazwą „Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu”.
- Dobrze wiem, jak ważna była dla mieszkańców prawobrzeża sprawa przejścia przez nowy przejazd kolejowy w kierunku ulicy Ku Morzu i dalej plaży – mówi prezydent Janusz Żmurkiewicz. – Teraz muszą przejść przez wiadukt. O ile dla młodych ludzi nie jest to może większym problemem, to dla matek z dziećmi w wózkach czy osób mających trudności z poruszaniem się, nadrabianie drogi wiaduktem jest już sporym kłopotem.
W trakcie spotkania udało się wynegocjować również dostęp do świnoujskiej atrakcji turystycznej - Podziemnego Miasta na Wyspie Wolin. Droga do niej prowadzi przez przejazd kolejowy w pobliżu stacji Świnoujście Przytór. Przypomnijmy, że w związku z inwestycją prowadzoną przez koleje, istniało bardzo duże zagrożenie, że PKP PLK zamknie ten przejazd, a tym samym odetnie Podziemnie Miasto na Wyspie Wolin dla zwiedzających.
Podczas spotkania prezydent uzyskał zapewnienie od inwestora oraz wykonawcy inwestycji, że dojazd i dojście do podziemnego miasta będzie odbywało się na dotychczasowych zasadach.
- Nie wyobrażam sobie, abyśmy mieli się zgodzić na uniemożliwienie turystom dostępu do tej znanej świnoujskiej atrakcji turystycznej – podkreśla Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz.
W ramach inwestycji „Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu”, tylko w Świnoujściu ułożonych zostanie 34 kilometry torów, w tym 2 km w samym porcie, zmodernizowanych będzie 10 przejazdów kolejowo – drogowych, wymienionych 108 rozjazdów, zamontowane będą nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Koszt inwestycji w Szczecinie i Świnoujściu to w sumie 1,5 mld złotych netto.
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?