Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jest pomysł na spójną trasę rowerową z centrum na Niebuszewo. To projekty SBO 2021

Szymon Wasilewski
Szymon Wasilewski
Asfaltowa ścieżka przy ul. Sczanieckiej, powstała przy okazji remontu ulicy w 2017 roku. Na pierwszy rzut oka piękna droga. Niestety, właściwie nieużyteczna dla rowerzystów jadących w stronę pasa rowerowego, który zaczyna się za wiaduktem nad ul. Wilczą
Asfaltowa ścieżka przy ul. Sczanieckiej, powstała przy okazji remontu ulicy w 2017 roku. Na pierwszy rzut oka piękna droga. Niestety, właściwie nieużyteczna dla rowerzystów jadących w stronę pasa rowerowego, który zaczyna się za wiaduktem nad ul. Wilczą
Jak sprawić, aby szczecińska infrastruktura rowerowa była trochę bardziej "szczelna"? Są na to pomysły, na które będzie można głosować podczas najbliższej edycji Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego.

Projekt "Spójne trasy rowerowe dla Szczecina"

Głosowanie na SBO 2021 trwać będzie od 1 do 15 grudnia. Jednak już teraz, głównie w mediach społecznościowych, można zobaczyć informacje na temat zgłoszonych i zaakceptowanych projektów.

Wśród nich pojawiła się inicjatywa "Spójne trasy rowerowe dla Szczecina". To łącznie trzy lokalne projekty, które zakładają stworzenie odcinków dróg rowerowych od Bramy Królewskiej w kierunku Niebuszewa. Tak powstały koncepcje trzech krótkich odcinków po zachodniej stronie ciągu:

  • Sczanieckiej,
  • Gontyny,
  • Matejki.

Każdy z nich będzie osobnym projektem (znajdować się będą na listach danych osiedli: Śródmieście Północ, Drzetowo-Grabowo, Niebuszewo-Bolinko), ale figurują pod wspólnym hasłem "Spójne trasy rowerowe dla Szczecina" + nazwa danej ulicy.

ZOBACZ TEŻ:

Drogi rowerowe z przerwami

Co prawda od Bramy Królewskiej w stronę ul. Matejki pojedziemy dziś drogą rowerową, a następnie przez Park Żeromskiego dojedziemy do ul. Gontyny, gdzie jest pas rowerowy, ale wjechanie na ścieżkę rowerową przy ul. Sczanieckiej nie jest już takie proste, nie mówiąc już o tym, że droga dla jednośladów wzdłuż Sczanieckiej kończy się nagle zaraz przy ul. Rynkowej.

Brakuje tu właśnie tej spójności, o której piszą inicjatorzy pomysłu.

Chodzi o zrobienie czegoś w kierunku postawienia kropki nad "i" i połączenia trasy w całość. Po przebadaniu założeń SBO i zakresów projektów lokalnych, okazało się, że jest możliwa realizacja poszczególnych odcinków w taki sposób, że nawet realizacja jednego z nich będzie mieć wartość dodatnią do uzyskania efektu sieci. Tym samym powstały koncepcje trzech krótkich odcinków po zachodniej stronie ciągu Sczanieckiej, Gontyny, Matejki, sprawdzone zostały wstępnie możliwości terenowe. Pomysł następnie został przedstawiony na forum SkyscraperCity, gdzie zyskał na tyle duże poparcie, które umożliwiało formalne złożenie wniosku

- czytamy na stronie Spójne trasy rowerowe dla Szczecina na Facebooku.

Co prawda zaproponowane fragmenty, jak dodają pomysłodawcy, nie wyczerpują tematu ciągłości całej potencjalnej trasy rowerowej, której początek ma miejsce przy Bramie Królewskiej, gdzie od ul. Matejki, przez Gontyny, Sczanieckiej, Wilczą, Obotrycką, Bogumińską, można dotrzeć do dzielnic północnych.

"Może tego typu inicjatywy pokażą, że są i takie oczekiwania." - podsumowują pomysłodawcy.

ZOBACZ TEŻ:

W tym roku mieszkańcy złożyli 202 projekty. Pozytywnie ocenione zostało 113, wycofanych przez autorów 18, a odrzuconych 71.

- Od 1 grudnia mieszkańcy będą mogli wybierać spośród projektów, które pozytywnie przeszły weryfikację merytoryczną i znalazły się na liście do głosowania – mówi Magdalena Błaszczyk, dyrektor Biura Dialogu Obywatelskiego. - Zasady głosowania pozostają bez zmian, czyli tak jak w ubiegłym roku będzie można oddać 5 głosów na wybrane projekty: 2 głosy na projekty ogólnomiejskie, 3 głosy na projekty lokalne.

Listę projektów można zobaczyć TUTAJ.

ZOBACZ TEŻ:

Jednym z punktów krytycznych jest odcinek pod Estakadą Pomorską. Tutaj ścieżka przechodzi w pas wytyczony po bardzo zniszczonej jezdni. Dobrą wiadomością jest fakt, że miasto rozstrzygnęło przetarg na przebudowę estakady i przebiegających poniżej niej jezdni wspomagających. Projekt zakłada m.in. budowę ciągów pieszych, rowerowych i pieszo-rowerowych.

Najgorsze ścieżki rowerowe Szczecina. Tam lepiej uważać!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński