Ewa to niesamowita maszyna. Do jej obsługi potrzeba zaledwie pięciu osób, choć współpracuje z nią około 50. Sama podnosi do góry tory, zmienia podłoże, kładzie tory i jedzie dalej.
Tuż za Szczecinem, w kierunku Gryfina, zmieni podłoże na długości 2,5 km. W tym miejscu ze względu na stan torów i podłoża, pociągi mogły do tej pory jeździć z prędkością zaledwie 30 km/h. Po renowacji tego odcinka mają rozpędzać się do prędkości nawet 120 km/h.
Prace trwają w związku z modernizacją linii Wrocław - Szczecin. To największa taka powojenna inwestycja kolejowa. Prace modernizacyjne linii powinny zakończyć się w 2020 roku. Jak nas zapewniono, wówczas pojadą po nowej trasie pociągi z prędkością do 160 km/h.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?